Gépnarancs

Miért ez a címe?

Részeg pasas nyög, átölelve, szorítva, feszítve a villanyoszlopot: "Ki kell ennek jönni!". Már hatalmas tömeg gyűlik köré, mire hatalmasat szellent, majd így folytatja: "Mondtam én, hogy ki kell ennek jönni!" Vagyunk ezzel így...

Kálmán szerint

Friss topikok

Nem lehet más semmi

2011.06.12. 23:14 Humperdickk

Komoly gondok vannak ezzel a plázakérdéssel: összeveszett a tótavével a kettősmérce (vagy inkább csak szeretett volna a szerencsétlen...). Szegény vinszent meg szokás szerint csak fázik magában. Utóbbit meg lehet érteni: ők ugyanis tudnak írni, még ilyen bonyolult összetett mondatokat is ismernek, és nem félik használni őket! Az meg csak kis mennyiségben orvosság: kiderülhet ugyanis olvasás közben, hogy nem is tudsz rendesen olvasni, és nem értesz mást picurka agyaddal, csak a káromkodós tótavét meg a fogalmazni nagyon nem tudó kettősmércét. (De most tényleg, aki leírja, hogy „Tescojában”, és nem érzi, hogy mi a baj, azzal mit lehet tenni? Agyonlőni durva lenne, de mondjuk bezárni a gyűlölt Tescójába egy rakomány spanyol uborkával? Meztelenül?)

Akárhogy is: a tótavé minden idegbetegsége ellenére egy ilyen tréfásan hülye barom, és ráadásul a maga idegbeteg, szélsőségesen szélsőséggyűlölő módján még igaza is van. (Szinte mindig.) A plázakérdésben is biztos igaza van, mert bár nem igazán értek a nagyüzemi mezőgazdaság talajeróziós és egyéb gyilkosidegencivilizációs-inváziós, partraszállós-kardozós kérdéseihez, de azt azért gondolom, hogy ha minden idiótán vigyorgó sifferandris megkapná ebben a magyarországban a maga krumpliföldjét, az maga lenne a Végítélet. Hisz kábé másnap halna éhen minden ember ebben a magyarországban, mert a sifferandrás-féle töketlenek nem csak, hogy nem értenek mondjuk a csirkézés lélektanához, de ráadásul rendkívül hatékonytalanul hoznák létre a biocsicsókát meg a csicseriborsót. Ezzel szemben kivételes erővel rendelkeznek, ami képessé teszi őket arra, hogy megmagyarázzák, miért jó, ha cébéá lesz minden teszkó. (És ha honvéd áll a Hargitán, gondolom. Jelenleg ennyit tud a magyar zöldpolitika. A piros-fehéret adja hozzá a jobbik; lásd lejjebb.)

És most tényleg nem az a lényeg, hogy ennek a lehetmásafrizurám szabórebekának büdös a nagyüzem, vagy hogy fáj, hogy nincsenek master level családi gazdaságok. Még lehet, hogy igaza is van, ki tudja. Szerintem persze nem, ugyanis simán el tudom képzelni, sőt, nekem úgy tűnik, hogy ez a szabórebeka még kaszát kezébe nem fogott, szőlőt negyvenfokban nem kapált, és úgy egyáltalán, még olyan igazán piszkos sem volt életében. Így tehát nyugodt szívvel leszarom, hogy szerinte ezer kisboltban sokkal könnyebb ellenőrizni a párizsi minőségét, mint három teszkóban. Meg hogy Pista bácsi őstermelői tiszta kék szeme garancia arra, hogy nem ad el pitymallatkor szarrápermetezett uborkát még aznap délelőtt. (Számla nélkül.) Vagy hogy nem látott még ez a szabórebeka peronoszpóra által teljesen letarolt szőlőt, de már ivott biobort, és ízlett is neki. Vagy hogy úgy hiszi, hogy csak nagyon komolyan gyorsan sokat biciklizni kell mindenfele, és minden rendbe jön.

És még az sem a lényeg, ami a tótavének fáj: a büdös fideszes-elempés komenista preskriptív tempó, meg a cébéá indirekt helyzetbe hozása. Bár ez már durvább, de azt mondom, sajnos a politika meg ilyen veszélyes üzem: könnyen bedarálja az embert, a (vélhetően) hülyepicsa szabórebeka meg ehhez aszisztál, hát most zágsón, ennyi neki az esze. Mondjuk én ezek után nem nem sakkoznék őnagyságával – de legyen nekem csak ennyi a bajom. A tótavé viszont azt nem érti, hogy erre a zelempére bizony szavazva lett, és kellően, mi több, elegendően nagy számban lett reá szavazva! És tökliberálisan! Így most félmillió embert tetszett lehülyéznie a méltóságos publicista úrnak – már ha meg nem sértem ezzel a megszólítással. Köztük engem is tetszett neki lehülyézni, merthogy én is rájuk szavaztam.

És pont ez a lényeg. Már nem a tótavé, szarok én reá (bár gondolom, ez kölcsönös). És nem is én: hanem az, hogy speciel én miért bántam meg mocskosul, hogy ezekre a fasisztákra szavaztam. Hogy ezek most miért buktak egy szavazót: hogy mert ezek addig játszották, hogy ők nem ám eszdéesz, amíg lesüllyedtek a jobbik szintjére.

Innen szeretnék ehhez gratulálni, egyben üzenem, hogy van még lejjebb, úgyhogy ne adják fel! Továbbá javaslom, az emberek közé nagyon most már innentől ne tessenek menni!

Hiszen a környezetszennyező gusztustalanságnak is van egy határa.

31 komment

Címkék: tótaw tesco korrupció pláza lmp kettősmérce schifferandrás szabórebeka

A bejegyzés trackback címe:

https://kikellennekjonni.blog.hu/api/trackback/id/tr642979155

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fabius 2011.06.13. 03:36:31

Hmmm...ha azt is tudnád - szigorúan szerintem - milyen banális kiindulási alapja van ennek az egésznek...

Néhány éve akartak egy plázát építeni itt nálunk Zuglóban, értelmetlenül és feleslegesen a Mexikói úton. A tervnek keresztbe feküdt mindenki aki tudott, többek között a Civil Zugló egyesület, Várnai Lacival - LMP önkormányzati képviselő - az élen. Végkifejlet:

zuglo.jobbik.hu/plaza_stop_visszadobtak_egy_zugloi_plaza_terveit

Következtetés: a pláza pfújj-rossz, utálják az emberek. A sztori Várnaihoz - így rajta keresztül az LMP-hez - kötődik, és szerintem ezt próbálták meglovagolni most is.

A baj annyi, hogy az LMP tagság két dologhoz nagyon nem ért: a gazdasághoz, ezen belül a mezőgazdasághoz különösen nem, és a kereskedelemhez.

Szerintem meg se fordult a fejükben, hogy a Fidesz a négyzetméter korlátos törvényjavaslattal helyzetbe hozná a CBA-t nyomban. Ez mondjuk nem mentesíti őket semmi alól, csak úgy mondom.

egyfejű 2011.06.13. 09:44:15

Nyugi, két volt szavazójukat bukták. :) Mondjuk nehéz helyzetben voltam, amikor négy párt volt csak a lapomon, de legközelebb ilyen esetben inkább berajzolok egy "húzzon mind elfele" kockát is, és azt fogom jól bejelölni két egymást metsző vonallal.

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2011.06.13. 11:09:37

@Fabius: ha "nem fordult meg a fejükben", akkor szimplán csak alkalmatlanok. De ez nem hihető: hónapok óta szopatják a fideszt a cébéával a neten, és az extraadótörvény óta nem lehet nem tudni mindenkinek, mi a négyzetméter jelentősége... Én inkább úgy hiszem, kötve lett itt egy gusztustalan alku.

@egyfejű: ne tudd meg, mit össze rohangásztam, hogy LEADHASSAM nekik a kopogtatócédulámat... Már akkor sejteni lehetett, hogy béna egy bagázs. Mindegy, legközelebbre megspóroltam magamnak egy rakás felesleges bosszúságot, és inkább bontok egy üveg bort AZON a vasárnapon...

Fabius 2011.06.13. 15:05:20

@Humperdickk:

Én a gusztustalan alkut nem hiszem, és ennek oka van. Sikerült vitába bonyolódni már fésztufész Schifferrel, Szabó Rebekával és Vágó Gáborral is mindenféle politikusszívató lakossági fórumon az utóbbi időben - a helyiekről nem is beszélve - az ott szerzett benyomások alapján inkább hiszem az alkalmatlanságot ebben az esetben.

Gazdasági téren nagyon a fellegekben járnak, aki csak a sajtót olvassa nem tudja elképzelni mennyire. Naivitás rulez, detélleg. Illusztrálom, olvasd el a vidékfejlesztési programjukat. Ebből kiderül, hogy bizony parasztot és vidéki gazdaságot fényképről láttak csak.

lehetmas.hu/upload/10/10/201002/lehet_mas_a_videk.pdf

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2011.06.13. 22:03:31

@Fabius: Drágám, imádlak, és nekem még az sem fáj, ha esetleg Te engem mégsenem, sőt, még az okaid is megértem esetleg, csak aztat tényleg ne mondd nekem, hogy ezek az elempések egy törvényjavaslatnál, vagy annak tervezeténél, vagy annak az embrionális állapotmizújságánál, vagy annak baszokrámijénél NEM LÁTJÁK ÁT, mi a pálya.

Az itt a lényeg, hogy amiben előfordul a "négyzetméter" és a "kereskedelem" szó, így együtt, szemérmetlenül, abból önmagában ebben a magyarországban már lehet tudni, hogy ez most akkor a cébéának van. És akinek ez nincs meg, annak egyrészt jár a szociális segély, másrészt én hülyékre nem szavazok.

Most mondd: ettől még rasszista csak nem vagyok?!

Fabius 2011.06.13. 22:22:55

@Humperdickk:

:-D Rasszista az nem vagy :-)

Viszont legközelebb meghívlak egy ilyen népszófosásra, ahol az egy négyzetméterre eső politikusok száma meghaladja az egészségügyi határértéket.

Asszem erősen meg leszel lepődve mi mindent nem látnak át :-D

egyfejű 2011.06.14. 07:41:38

@Humperdickk: Azt lehetne, hogy egyszerre bontunk borokat? :D
Más.
Fabius "Asszem erősen meg leszel lepődve mi mindent nem látnak át :-D" véleményével teljesen egyetértek. Önhibámon kívül rövid ideig sertepertéltem a helyi politika környékén, ilyen tanácsadószerűséget játszva. Választások előtt igen sokan és igen sokat kérdeztek, eskütétel után nuku kérdés. Barátomnak mondtam a dolgot, megmagyarázta: az eskütétel időpontjában bevesznek két tablettát. Az egyiken a lexarom, a másikon a mindenhezértek felirat van. No, ezeknek a Fabius által leírt mellékhatásai vannak.

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2011.06.14. 08:20:16

@egyfejű: @Fabius: én mondjuk nem járok olyan helyekre, ahol ilyen politikusok vannak, így elhiszem nektek.

Akkor viszont tényleg az van, hogy péniszt kell rajzolni. És nem csak a szavazólapra: minden létező helyre, ahol csak elfér! :)

egyfejű 2011.06.14. 09:05:20

@Humperdickk: És egyet a kezükbe! :)
Az elképesztően kontraszelektált műszaki részlegeiknek köszönhetően igen vicces döntéseket hoznak helyi politikusaink. Én már lassan túljutok a dühöngésen, megmagyarázni is megtudom, bár még továbbra sem értem. :)

sületlenke 2011.06.14. 20:08:48

Látom, elempéztetek.

Fabiusszal kell egyetértenem, tényleg naív idealisták gazdasági kérdésekben, és szerintem sincs szó fideszéknek való alányalásról.

Humpi, nem lesz gond a következő választásnál a kopcédulával sem, el sem kell menni, ezek így is, meg amúgy is maradnak.

Az elempé szerintem is human rájcokban jó. Hálózatuk meg nincs, most kéne kiépítgetniük az önálló arccal együtt.

Lóvé a holdban - éppen most lesz fogyatkozása, jut eszembe - anélkül meg elég nehéz vidéki hálózatot építeni, nem beszélve az aktivistáik egzisztenciális fenyegetettségéről nagyon sok helyen.

Tudom, hallottam, tapasztaltam érintettektól.

Szabó Rebeka egy önértékelési zavarokkal küzdő, helyét kereső valaki, szakmájára nézve biológus, és nagyon nem leli a szerepét egyelőre, ezért aztán felkarol dolgokat, amikben ő tényleg hisz.

Ismerem a piacról, párszor beszéltem is vele a kampány során a Bosnyákon, azóta pedig ezerszer láttam berohanni a piacra, szigorúan a magukat őstermelőnek kikiáltott asztalokhoz jár.

Én, aki nép közé vegyülésre járok a piacra, már többször meg akartam állítani, hogy akiket ő őstermelőnek néz, azok fülem hallatára tárgyalják a nagybani piacon történt hajnali bevásárlás fáradalmait, de aztán mindig visszariadok.

Megijedne szegény, hogy felismerik, mint politikust, fel sem merülne benne, hogy rajtam kívül a kutya se...

Viszont láttam menni az úgymond biotejeshez. Na, annak tényleg tartósító nélküli a teje, bár kemény műanyag, üveg formájú palackban árulja. Lényeg: én is kipróbáltam, és valóban nem romlik meg két nap alatt, viszont nem napi vételre való, 250-ért adja a 0,5%-os zsírtartalmút.

Tehát adalékot nyújtottam ahhoz, hogy hogyan nézd még az elempét.

Attól még láthatod máshogy, csak elmondtam, én hogyan gondolom, és az is igaz, hogy el lehet nekik mondani sok mindent, kritikát is, ebben is igaza van Fabiusnak.

Legutóbb Schiffer zuglói fogadóóráján voltam és megkérdeztem olyasmiket, amikre más politikus kitérő választ adott volna.

Előtte Vágót nyüsztettük Fabiusszal együtt egy másik fórumon. Szóval, már az is valami, ha politikus féleségeknek fel lehet tenni kényes kérdést is, és arra válasz is jő.

egyfejű 2011.06.14. 21:05:27

@sületlenke: "anélkül meg elég nehéz vidéki hálózatot építeni, nem beszélve az aktivistáik egzisztenciális fenyegetettségéről nagyon sok helyen."
Meg elfogadható arcok nélkül is piszok nehéz ám azt a hálóizét megcsinálni. Kies városunkban olyan emberkéknek adták oda ellenőrzés és minden nélkül az elempé név használatát, akiknél az sem igaz, amit kérdeznek. Ismerem(jük) őket személyesen, sokszor átvertek már sokakat és nagyon az elmúlt évtizedek alatt.

sületlenke 2011.06.14. 23:33:10

@egyfejű: nem vonom kétségbe, nyilván akadt nem is egy ilyen eset. Sok haszonleső ténfergett melléjük, olcsó karrieristák, szemforgatók, én is láttam ilyeneket. Mostanra azt hiszem ezek felszívódtak, mert náluk nincs szétosztásra való lóvé, mutyi meg sarzsi.

Hogy ilyen alakok csapódhattak melléjük az elején, az szerintem éppen a tapasztalatlanságukat bizonyítja, nem volt kapacitás a selejt kiszűrésére sok esetben, ez nagyjából minden alakuló szerveződés velejárója.

2011.06.15. 09:37:06

Ööö, a kettősmércés nem fogalmazni nem tud, hanem a hejesírással ál hadilábon, de ezt tudjuk, én már átsiklom rajta :).

2011.06.15. 10:07:36

Kedves Humperdinck! Akkor tisztázzuk! Azért nem leszel LMP-szavazó, mert benyújtottak egy plázastop-törvényt, ami nem felel meg a te ízlésednek (miközben azt mondod, hogy lehet hogy igazuk van, te nem értesz hozzá). Ami egyébként nem plázákra vonatkozik és nem jelen tiltást sem, hanem szabályozást, aminek a lényegi eleme, hogy a helyi közösség beleszólhasson a létesítésbe. Tehát nem jelent betiltást.

A TWÁ meg mások által is hangoztatott lózung, hogy ez a CBA-t hozná helyzetbe, marhaság. Ugyanígy helyzetbe jön a Tesco meg a Spar is. A CBA amiatt jött helyzetbe, hogy a Fidesz van hatalmon, és az önkormányzatok sok helyen őket nyomják előre.

Ne gondold azt, hogy egy törvényjavaslatot egyetlen személy (Szabó Rebeka) talált ki. Azt nagyon sokan megrágták előtte. A helyi (és nem nemzeti!!) kereskedelem előtérbe hozása mindenhol a világon a zöldek fixa ideája, ha ezzel nem voltál tisztában, amikor támogattad őket, akkor nagyon sajnállak.

Egyébként meg azt javaslom, amit Fabius, szembesítsd őket az ellenérveiddel, van rá lehetőség, ugyanis az állampolgári részvétel a másik fixa ideájuk.

egyfejű 2011.06.15. 12:35:15

@iii: "nem jelen tiltást sem, hanem szabályozást, aminek a lényegi eleme, hogy a helyi közösség beleszólhasson a létesítésbe." Eddig úgy tudtam a magam részéről, hogy az ilyen közösséget önkormányzatnak hívják, akinek van olyan épitésügyi izébigyója a törvények szerint. Akkor most lesz másik közösség is a városomban, aki döntikélhet? Kicsodák? Hogyan kerülnek oda? Ingyen vagy pénzért szólogatnak bele a dolgokba?
"egy törvényjavaslatot egyetlen személy (Szabó Rebeka) talált ki. Azt nagyon sokan megrágták előtte."
A nagyon értelmes és sokak által elkövetett rágás számomra inkább gitt-egylet szint jelenleg, nem látom a végig gondolást (tudod, mi mit okoz, hogyan hat a foglalkoztatásra, kiskereskedelmi árakra, ellenőrzési költségekre és létszámra, stb.).
Amúgy nekem semmi bajom a zöldekkel, de az ilyen turbómélyzöld attitüd kivágja nálam is a biztosítékot.

2011.06.15. 12:46:11

@egyfejű: Szerinted az önkormányzatok az ab ovo közösségi alapon működnek? Nem sokszor zárt ülésen mutyizzák le, ki építhet plázát?

Ez volt az eset a Fabius által említett zuglói plázával is (vagy nevezzük akárminek), ott is engedélyezte az önkormányzat.

Ennél sokkal nagyobb léptékű és kormányzati erőforrásokkal bőségesen ellátott döntéseket sem gondolnak át olyan szinten, ahogy ezt te követeled. Amennyire lehetett, az LMP ezt átgondolta:
lehetmas.hu/sajtokozlemenyek/26057/gyakran-ismetelt-kerdesek-plazastop/

Turbómélyzöld: messze nem az. A probléma, nem csak nálad, hogy a zöldeket a környezetvédelemmel azonosítják. A zöldpolitika sokkal többet jelent ennél.

egyfejű 2011.06.15. 12:54:04

@iii: az önkormányzat jelenleg ab ovo azt jelenti. Azt el kell ismernem, nem úgy működnek sajnos, de az akkor is azt jelenti.
Az LMP nekem akkor vált sötétzölddé, amikor elkezdte a mantrát az atomerőművek ellen. Ez a plázaizé csak habcsók a tortán, aminél ráadásul észre sem veszik, hogy egy bizonyos áruházlánc szekerét tolják.
Ha észrevették és tovább eröltetik, akkor azért turbómélyzöldek, ha nem vették észre, akkor szvsz vissza lehet fáradni a civil életbe.

2011.06.15. 13:00:07

@egyfejű: Hogy mit jelent, meg mi a valóság, az 2 különböző dolog.

A zöldek a világon mindenhol atomellenesek, ez megint csak neked meglepetés és ettől sem lesznek mélyzöldek. Én speciel nem vagyok atomellenes, de össze tudom ezt egyeztetni a lelkivilágommal. A németek után Svájc és az olaszok is a bezárások mellett döntöttek. Azért ebben kell lenni valaminek, nem?

Fabius 2011.06.15. 14:01:47

@iii: Az lehet, hogy sokat gondolkodtak rajta, de hogy át nem gondolták, és de pláne környezettanulmányt nem csináltak, az tuti.

Egyszer le kéne menni falura, de tényleg. Ugyanis a kis-közepes városokban mindenhol jelen vannak a négyzetméterbe beférő üzletláncok, Spartól CBA-ig. Akik jellemzően nem a hazai őstermelőktől szerzik be az árut. Vagyis a szabályozás ebben az esetben is felesleges és értelmetlen.

Az olyan falvakban, mint Nagyrábé, Bihartorda, Biharnagybajom meg például a falusi boltok egész nap nyitva sincsenek. Kinyit reggeltől délelőttig, és délután egy kicsit. Ja, ők sem a helyi Mari néni paradicsomát árulják, mert annak esze ágában sincs eladni a boltosnak olcsóbban, hanem a legközelebbi nagybani piacon vásárolnak be, cserébe nagyobb üzletet, plázát építeni sem akarnak.

Így maradnak a nagyobb városok, ahol szabályozni lehet mi és mekkora épüljön. Ha a sok felesleges pláza - mint a zuglói lett volna - építésének szabnak határt, az jó, de az általános négyzetméter szabályozással tényleg a CBA hozható helyzetbe kormányzati szándékkal. Aki ezt nem látja az vak, aki meg a dehogyfogják álomban ringatja magát, az alkalmatlan.

Ha valóban csinálni akartak volna valamit, akkor az áruházláncok kötelező hazai termék beszerzéseinek százalékemeléséért kellett volna lobbizni. De aki se a gazdasághoz, se a kereskedelemhez nem ért, és csak annyit tud, hogy a pláza pfúj-rossz, az ezt honnan tudná?

2011.06.15. 14:25:26

@Fabius: Csak ismételni tudnám korábbi bejegyzésemet, ezt nem teszem. Olvasd el még 1x.

Én úgy gondolom, ez a szabályozás nem a falvakra vonatkozik, amiket említesz, így az érdektelen ebből a szempontból.

Na most ha kötelező hazai termékbeszerzést erőltetné az LMP, akkor hogy hörögnének? Szerinted? A hazai termékek nyomatása egyáltalán nem zöld gondolat. Pl. a zalaegerszeginek egy szlovén termék inkább számít helyinek, mint egy nyírségi.

sületlenke 2011.06.15. 15:44:36

@Fabius: : Persze, hogy nem lett lemodellezve, még azt is elfogadom, hogy nincs lóvé háttér szakemberek megfizetésére.
És én is úgy hiszem, a vidéki néppel lehetne többet foglalkozni, a helyi piacok melletti kiállás nem elvetélt ötlet, bár nem tudom, ez is mennyire kimunkált.

@iii: Hát, én bevallom neked, hogy nem motivált semmilyen módon a rájuk szavazásnál, hogy mennyire mélyen vagy kevésbé zöldek.
Egyszerűen az számított, hogy láttam, hogy amatőr civilek és lehet belőle valami.

A zöld párt hiányát marhára nem éreztem a leginkább pótolandó dolognak, nem hinném, hogy ez lett volna (lenne) a legfontosabb, kevéssé képviselt terület ebben az átvert országban. Kell képviselni, na de ne ez legyen már a fő ismérve az elempének úgy ánblokk.

Az tetszett, hogy igazságosabb országot, meg aktív választói bevonást ígértek.
És hogy nem loptak, csaltak, hazudoztak. És igen, alaposan körbeszagoltam a jelöltjeiket is, már tavaly februártól, amikor felpördült a nyüzsgésük.

Egyszerűen tiszta személyeket akartam, egyet sem a régiek közül.
És hidd el, sokan voltunk így, akiket nem a zöldségük milyensége sodort hozzájuk.

És most sem érdekel, hogy eszdéesz utódnak, fidesz-toloncnak, emeszpé nyúlványnak vagy bárminek sorolják is be.

Kevesen vannak, nagy média lehetőséget sem kapnak, meg igazán karizmatikus személyiség sincs közöttük, az kétségtelen.

Ezért gondolnám, hogy a minél nagyobb tömegeket érintő dolgokra kellene koncentrálniuk, szegénység, kiszolgáltatott rétegek, védelem és képviselet nélküliek.
Mert az, hogy Paks bővítését támogatják-e majd, a dolog fontossága ellenére nem csapódik le a köztudatban.

A lesajnáltak harciasabb képviselete viszont bizonyosan.

Kár, hogy az összetétel nem annyira alkalmas erre. Én tehát még nem vetettem keresztet rájuk, bár nincs is választási helyzet, tartok tőle, hogy belátható ideig valójában nem is lesz.

Az, hogy ne csak egy zöld tavaszi parlamenti fuvallat legyen belőlük majd emlékként, hát .... az meg rajtuk múlik.

egyfejű 2011.06.15. 18:07:55

@iii: "Én úgy gondolom, ez a szabályozás nem a falvakra vonatkozik, amiket említesz, így az érdektelen ebből a szempontból." Miért is érdektelen a falu, hogy kicsit kekeckedjek. Mert csak?
Amúgy kisvárosban lakom, nálunk jó pár éve épült Tesco meg Spar is, de egyetlen kisboltról sem tudok - főleg itt a lakótelepen - , amelyik bezárt. Dumáltam közértes haverommal, azt mondta, a megnyitásokat követő olyan három hónapig volt csak érezhető a forgalom csökkenése. A jelenlegi forgalom visszaesés meg ugye nem a nagyboltok miatt van.
Amúgy az ökonak van ám más kiegészítése is, nem csak a lógia. A nómia is utótag. Majd akkor lesz valaki igazán zöld a szememben, amikor mindkettőt együtt tudja nézni, nem csak mantrák, mint az atomerőmű-pfuj, meg plaza-pfuj. Bocsi, az nem érv, hogy svájc, meg német, mert akkor leírom a régi viccet a lótrágyáról és a legyekről.

2011.06.15. 22:10:58

@sületlenke: Így van, ennek köszönheti az LMP a sikerét, amit leírtál. Sajnos, a zöld gondolatok nagyon hátul állnak a magyar lakosság gondolkodásában. De egyre többen felismerik ennek fontosságát, Mesterházytól a Jobbikig mindenki igyekszik ezt elhalászni az LMP orra elől.

Nos, a kiszolgáltatott rétegeknek jelenleg nincs erősebb, jobban mondva aktívabb támogatója, mint az LMP, ezzel nyitott kapukat döngetsz. A probléma, hogy pont ezek a rétegek nem aktívak politikailag. A középrétegre a Fidesz ment rá, a nyugdíjasokra az MSZP, az LMP-nek a fiatalok és a szegények maradtak.

@egyfejű: Tényleg kekeckedsz, nem azt mondtam, hogy a falu érdektelen. Egyébként pont most indítottak egy országjáró kampányt "Piacot minden településre!” címmel: lehetmas.hu/sajtokozlemenyek/26093/az-lmp-orszagos-kampanya-a-helyi-termekekert-es-munkahelyekert/

A probléma nem igazán a közértekkel versenyző Sparral van, hanem azokkal a szupermarketekkel, amelyek jellemzően óriási méretekben vásárolnak fel olcsó termékeket bárhol a világon, majd szétszórják a teljes piacukon. Így árulnak chilei cseresznyét, argentin barackot nálunk télvíz idején. Miközben megkeresik a világ legnyomottabb árait, elsorvasztják a helyi termelőket. Igazából ez van a pláza-probléma mögött, ennek az igazi megoldása a szállítási költségek növelése, a CO2-szennyezés megadóztatása.

A zöldek, így az LMP sem mantrákban gondolkodnak. Például az atomenergiából kiszállás már megjelenik az EU legújabb, 2050-ig tartó útitervében is.

Fabius 2011.06.15. 23:42:10

@iii:

"Miközben megkeresik a világ legnyomottabb árait, elsorvasztják a helyi termelőket. Igazából ez van a pláza-probléma mögött, ennek az igazi megoldása a szállítási költségek növelése, a CO2-szennyezés megadóztatása."

És amikor azt mondom, hogy az egyetlen értelmes dolog amit tehetnétek, az a hazai beszerzésű kvóta kötelező növeléséért lobbizás, akkor arra azt mondod, nem zöld program :-D

Nem baj az, ha nem értetek hozzá. De legalább ne próbáljátok kézzel lábbal bizonyítani, de, igenis, ha magunkat cáfoljuk egy beszélgetésen belül kétszer, akkor is.

egyfejű 2011.06.16. 00:07:05

@iii: "Így árulnak chilei cseresznyét, argentin barackot nálunk télvíz idején." A dél-afrikai szőlő kimaardt. Speciel én örülök ennek, bár tudom, hogy CO2 kibocsátással jár, ugyanakkor friss vitaminhoz juttatja az ember fialányát pont akkor, amikor a legnagyobb szükség van rá. Igen, tévíz idején.
Speciel a fair trade egy szóban sem bukkan fel, pedig az egy igazi zöld gondolat. Igenis ne csak az alapanyagok jühessenek be a harmadik világból kedvezményes vámmal, telepítsük ki a feldolgozóipart.
Ez a falu piaca meg igen érdekes gondolat. Lenne. De hidd el faluhelyen az emberek egymástól veszik meg a terményeket már most is. Az hogy lesz megoldva, hogy a helyben meg nem termő/termelhető izékhez hozzájussanak?
Bocsi Fabius, hogy a tökéletes zárszavad után még itt kekeckedtem. Mindenki okulására idézlek:
Nem baj az, ha nem értetek hozzá. De legalább ne próbáljátok kézzel lábbal bizonyítani, de, igenis, ha magunkat cáfoljuk egy beszélgetésen belül kétszer, akkor is.

Fabius 2011.06.20. 16:35:53

Csöndben azért mutatnék valamit:

Polemizáltunk itt a helyi Mari nénik paradicsomáról, erre miről beszél ma Szilágyi Péter a nagy büdösben?

index.hu/belfold/2011/06/20/sarkaljak_a_torvenyeket/helyben_termelt_eledelt_az_elemibe/

Szóval a kutyaugatás ha az égig nem is, azért elég magasra felhallatszik.

egyfejű 2011.06.20. 17:16:19

@Fabius: Arról ne is beszéljünk hosszan, hogy a normális közétkeztetéssel sokkal többet el lehetne érni, mint ezzel a kólacsipsz adóval.
Ja, ahhoz sokat kéne dolgozni, meg egyeztetni. Ezek, mint blogodon megállapítod Hoffmann Rózsa példáján keresztül, továbbra sem erősségei a kormányzatnak.

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2011.06.21. 15:06:35

@Fabius: @egyfejű: most mit mondjak?! Tegnap hurkát-kolbászt ebédeltem, ma hekket, fehérkenyérrel. Népegészségügyi termékdíjat nem ettem. Nem bírja a gyomrom.

2011.06.23. 14:31:39

@Fabius: Márpedig a hazai termelés kötelező aránya egyrészt sületlenség, másrészt valóban nem zöld gondolat. Idemásolom, amit már leírtam a korábbi beírásomban: Pl. a zalaegerszeginek egy szlovén termék inkább számít helyinek, mint egy nyírségi.

A hazai termelés favorizálása tipikus nacionalista mantra, semmi értelme nincs. Egyébként is, már több elemzés kimutatta, hogy nem olyan rossz a magyar termékek aránya, mint az közkeletű. És hogy mi a magyar termék, az szintén nehezen igazolható. Nem is kötelező a származási országot feltüntetni, az EU-eredet elegendő.

Honnan veszed, hogy nem értenének hozzá? Csak azért, mert neked más a véleményed? Mert te akkor szakértő vagy? Noch dazu csak a szakértők dönthetnek el mindent? Azt is, ami tipikusan politikai és társadalmi kérdés? Próbáljunk meg az érvekkel hadakozni, nem a másikat hitelteleníteni.

Ki cáfolta magát kétszer is? Nem értem, miről beszélsz.

2011.06.23. 14:42:07

@egyfejű: Télvíz idején az alma, a körte, a savanyúkáposzta vagy akár a krumpli éppúgy pótolja a vitamint. Nincs kifogásom a banán vagy a narancs ellen sem, az ugyanis nem terem meg itthon. Azt sem mondom, hogy a chilei cseresznyeimportot hatósági eszközökkel kellene betiltani, de közgazdasági eszközökkel marginálissá kellene szorítani.

A fair trade természetesen a zöldek kedvence is, de az nem arról szól, hogy legyen feldolgozóipar a fejlődő országokban is. És sajnos a mi országunk nem elég gazdag ahhoz, hogy ennek itt nagy keletje lenne.

egyfejű 2011.06.24. 09:24:59

@iii: Sőt, a saját zsírjában eltett hús is igen sokáig fogyasztható. Még pár a dédanyáink trükkjeiből és hűtőgép sem kell, az micsoda CO2 spórolás lenne. :) (Bocsi)
Nos, a krumpli nem a legjobb példa a vitamin pótlásra, hiszen sütve-főzve fogyasztjuk, a hő meg igencsak károsítja a vitaminokat. A savanyú káposzta meg nem gyümölcs (amúgy rendszeres fogyasztója vagyok, főképp csalamádé képében).
Igazándiból egy kérdés merült itt fel bennem: mi miért nem tudunk ilyenkor visszaszállítani nekik mindenféle gyümölcsöt?
Ami a fair trade témát illeti. Igazad van, magamtól is rájöttem a hülyeségemre, de akkor már poszt toltam. A blog motor meg nem enged javítani.
süti beállítások módosítása