Gépnarancs

Miért ez a címe?

Részeg pasas nyög, átölelve, szorítva, feszítve a villanyoszlopot: "Ki kell ennek jönni!". Már hatalmas tömeg gyűlik köré, mire hatalmasat szellent, majd így folytatja: "Mondtam én, hogy ki kell ennek jönni!" Vagyunk ezzel így...

Kálmán szerint

Friss topikok

Az egyéni nyugdíjszámla margójára

2013.04.08. 20:54 Humperdickk

Avagy: hogyan kerestem tavaly ötezer forinttal ötszázezret?

„Jövő év tavaszával létrejöhet az egyéni számla – az erről szóló módosító javaslatot kedden tárgyalta meg és fogadta el a parlament gazdasági és informatikai bizottsága, mondta Rogán Antal. [...] Selmeczi Gabriella nyugdíjvédelmi megbízott, a törvénymódosítás előterjesztője annyit tett hozzá: régi ígéretet váltanak be.” (hvg.hu, 2011. február 15.)

„Nem lesz egyéni nyugdíjszámla, mert már van – ezt mondta az ATV Híradónak a szociálpolitikáért felelős helyettes államtitkár. A szakminisztérium szerint a mostani rendszer jó, azon nem akarnak változtatni.” (atv.hu, 2012. augusztus 1.)

„Egyelőre még nem dőlt el, hogyan indulnak az egyéni nyugdíjszámlák, ugyanakkor a nyugdíjrendszerben olyan változások történtek, amik nem teszik indokolttá a korábbi magánnyugdíj-pénztári megtakarítások jóváírását.” (Varga Mihály, index.hu, 2013. április 7.)

„Nem marad el a nyugdíjreform, de még Rogán Antal sem tudja, pontosan hogy néz majd ki az új rendszer, amelynek bevezetése állítólag a hétfői törvénymódosítással kezdődik. A Fidesz frakcióvezetője szerint lehet, hogy ebben a ciklusban nem végeznek a munkával, de mindenképpen lesz egyéni számla, amin a magán-nyugdíjpénztári megtakarításokat is jóváírják.” (hvg.hu, 2013. április 8.)

„Elindulnak az egyéni nyugdíjszámlák.” (hirado.hu, 2013. április 8.)

***

Kaptam minap egy levelet. Ebben arról értesített engem a magánnyugdíjpénztáram, hogy több mint 18 százalék hasznot hozott nekem 2012-ben. Ez egyébként lényegében nulla forintomba került: kértek ugyan egyszer egy jelképes, ötezer forintra rúgó támogatást, de az nem volt kötelező, úgyhogy, csak ha tudok, meg hogy léccilécci. (Adtam, persze.)

Nos, a korábban felhalmozódott két és fél milliós alapnál ez a több mint 18 százalék egész szép pénz. Félmillió, szinte. Főleg, hogy egy részét, vagy akár az egészet is elkölthették volna fodbalbérletekre, méregdrága, díszkötéses gumigránitra, lopott könysorozatokra vagy levitézlett, egyslágeres, németbe szakadt popsztárocskák koncertjének álcázott pártrendezvények belépőire. Nem tették. Ők nem tették.

Gabika tehát bekaphatja. De nekem voltaképpen már mindegy: tőlem akár a teljes nyugdíjvédelmi kormánybiztosság is bekaphatja. Sőt, ezeknek az embereknek az egész kormánya bekaphatja. De még maga a Kárpát-medence géniusza, a politikai megyehárom sztárja, a behavazott emegyes autópálya kisbuszos hőse is bekaphatja. Mármint annak, aki még odatartja neki.

És tudom, persze, hogy még mindig elvehetik. Hisz bármit elvehetnek, hisz bármit el is fognak venni. Hisz a padlásokat is lesöpörték ezeknek a szüleik, a nagyszüleik. Ezek a dolgok ugyanis öröklődnek. Nem, nem genetikailag, dehogy: kulturálisan. Szaremberileg öröklődnek.

Mindegy is: a mocskot őróluk se mosta le senki, azóta se. Ezekről se fogja.

131 komment

Címkék: orbán rogán varga magánnyugdíjpénztár selmeczi egyéni számla mandoki

A bejegyzés trackback címe:

https://kikellennekjonni.blog.hu/api/trackback/id/tr445212361

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sárkányfő 2013.04.09. 12:22:43

Úgy látom a fideszesek az ezerszer megcáfolt hazugságokat is újra és újra sulykolják, mit sem törődve a cáfolatokkal. Beteg egy népség.

"A pénztárak az 1998. és 2010. közötti időszakban (...) összességében 220 milliárd forint körüli reálhozamot termeltek."

privatbankar.hu/migracio/a_nyar_vegeig_utaljak_a_hozamokat_a_penztarak-237899

@Link elek:

A döbbenet az, hogy a fideszesek még azután is vigyorognak, miután kiderül feketén-fehéren, hogy átkúrták őket. Beteg az agyuk.

Mizantrop 2013.04.09. 12:22:58

@Link elek: Tényleg milyen vigyorogni való, hogy emberek millióit zsarolták meg azzal, hogy ha most nem lépnek vissza, nincs nyugdíjuk. Lehet, hogy a te jövedelmed és a járulékod kitermeli a majdani nyugdíjad élhető összegét, de ha kettőig gondolkodsz, rájöhetsz, hogy nem hívők voltak ezek az emberek, hanem megzsarolt és kisemmizett áldozatok. Ha nem is hittek ezeknek a szarháziaknak, a talánra mentek a bemondott biztos semmi helyett.

Kivlov 2013.04.09. 12:23:35

@Könnyen elkaptuk, uram!:
egyértelmű. épp ezért, ha 0 Ft a kifizetett reálhozam, akkor még azt inflációt se termelték ki. vagy max azt.

Parajpuding 2013.04.09. 12:28:09

A nyugdíjpénztárakban ugyanolyan szarházi tolvajok vannak, mint a kormányban. Ki hiszi azt el, hogyha az utóbbi ínséges években ilyen hozamokat tudtak elérni, akkor a válság előtti hosszú években meg szinte semmit? Ha még mindig a 3e milliárdos manyup pénzen ülnének, akkor máig sem lenne értékelhető hozam. Legalábbis papíron, a tagok felé. Merthogy volt egyébként bőven, de felélték, elherdálták, jól éltek belőle. Pont úgy, ahogy ez az útonálló kormány.

2013.04.09. 12:28:14

@Kivlov: Ha 0 forint, akkor épp az inflációt termelte ki. Tehát nem vagy max azt.
Ettől függetlenül: egy tőzsdei befektetést soha nem szabad rövid távon vizsgálni. A csodás magyarálam épp a legrosszabbkor vette ki a pénzt, amikor bukta volt rajta. Tehát te tulajdonképp azt mondod, hogy az einstand alkalmával épp nem volt haszon a befektetésen. Kár volt kivenni. Matolcsy jól átvert téged. de te ennek láthatóan örülsz.
Hiába, van, aki élvezi, ha seggbe...

rushman 2013.04.09. 12:29:37

@Mizantrop: Csak a halál biztos. A zsarolás meg rossz. Aki enged neki, megérdemli.

Kivlov 2013.04.09. 12:29:54

@Könnyen elkaptuk, uram!:
0 Ft kifizetett reálhozam, lehetett -200% is, mivel a negaítv hozamosoknak nem kellett visszacsengetni. idiocc...

2013.04.09. 12:31:57

@Kivlov: Az már veszteség. De akkor nem zárunk pozíciót. Kivéve, ha nagyon kell a maradék pénz is.
Az államnak nagyon kellett. A tiéd.

Kivlov 2013.04.09. 12:34:00

@Könnyen elkaptuk, uram!:
nem ezt pofázom? az inflációt sem termelte ki = veszteség...

sárkányfő 2013.04.09. 12:36:01

@Kivlov:
te mit iszol már napközben? előbb linkeltem be forrással együtt, hogy reálhozamuk volt.

éééérted, Móricka?

Kivlov 2013.04.09. 12:36:56

@sárkányfő:
:D
ezt annak meséld be, aki 0 Ft-ot kapott mikor visszalépett. annak a több100ezer embernek...

2013.04.09. 12:38:44

@Kivlov: Nem. nem ezt pofázod. Azt pofázod, hogy a 0 az veszteség.

2llkedő 2013.04.09. 12:38:59

@Parajpuding: "akkor a válság előtti hosszú években meg szinte semmit?"

A válság előtti években is jelentős hozamot tudtak produkálni. Amivel összekevered a dolgot, az a válság időszaka.

2013.04.09. 12:40:56

@Kivlov: Ha nem bassza át őket a kormány, nem lépnek vissza, és a hozamuk most emelkedne, kompenzálná az eddigi nullát.
Egyébként a 0 reálhozam azt jelenti, hogy 5 % inflációnál 5%-kal több pénzed lesz, ami a következő évben hozamot hozhat.

Kivlov 2013.04.09. 12:42:12

@Könnyen elkaptuk, uram!:
:D :D :D
teljesen gyépés vagy.

Kifizetett 0 reálhozam, az max az inflációt fedezte. De mivel több100ezer embernél nem valószínű, hogy épp az a % volt az évek alatti hozama, mint az infláció, így veszteség volt nagyrészt. és nem épp 0.
ha értenél magyarul...

sárkányfő 2013.04.09. 12:44:00

@Kivlov:
De most komolyan Móricka, már délben csak a piálást nyomod? Hol írtam, hogy kivétel nélkül mindenkinél volt nyereség? Beszélsz kicsi magyar? A manyupok 80%-a volt nyereséges, azaz a 3 millió tagból két és fél milliónak volt reálhozama, továbbá együtt nézve az egész szektor összességében is nyereséges volt.

Most komolyan azt akarod, hogy bemásoljam a PSZAF adatokat? Miért rázod a pofonfát móricka?

2013.04.09. 12:47:26

@Kivlov: Nem erről beszélgettünk. De ha igen, akkor folytassuk innen: egy statisztikai halmazból miért csak a neked tetsző adatokat válogatod ki?
Mert a másik oldalon ott van az, hogy volt akiknek nyereséget hozott!
Ha átlagot számolsz, magyarul az egészet nézed, akkor kiderül, hogy a szektor nyereséges volt, még a válság alatt is!
Vazze, mintha azt állítanád, vizet inni életveszélyes, mert volt, aki belehalt!

kövérkacsa 2013.04.09. 12:48:53

@Kivlov: Azt is meg kellene vizsgálni, hogy kinek volt 0 Ft reálhozama! Ha megvizsgálnád a kérdést akkor azt látnád, hogy a többségnek csak 1-2 éves megtakarítása volt...

2llkedő 2013.04.09. 12:52:38

@hümhüm: "az reálértékén az egyéni járulék-nyilvántartásba van véve"

A nyalvántartás nem egyenlő a zsével.

kövérkacsa 2013.04.09. 12:53:39

@Parajpuding: Nem mondta senki, hogy tökéletes a MANYUP rendszer, de ezt lehetett volna újraszabályozni ahelyett, hogy államosítom a magán vagyont és felélem a simicska haverokkal.

Csetepaté márki 2013.04.09. 12:55:40

A viläg penzügyi rendszere 6 eve fuldoklik a bödületes mennyisegü fedezetlen virtuälis penztöl, amit a kereskedelmi bankok es föleg a FED öntenek a vilägra.
Az egyik oldalon mondjäk a parasztnak: "takarekoskodj, legyen penzed!", a mäsik oldalon meg öntik bele a fedezetlen szart.
Tutibiztos ez a tökefedezet, biztosabb, mint bärmi. Kölcsönböl föleg.

kövérkacsa 2013.04.09. 13:00:18

@hümhüm: Hol itt a lopás? Ott, hogy az a 3000 milliárd már sehol sincs! Elköltötték, elosztogatták a haveroknak!
Helyette kaptatok egy cédulát a felírt számmal! Szerinted erre mennyi kenyeret fogsz kapni a boltban? A számításodat már nem kommentálnám ezek után...

Szevasztok 2013.04.09. 13:04:04

@hümhüm: "Ami az összeget illeti, ne ájulj el. Ha ezt nyugdíjjáradék formájában akarod, hogy folyósítsák, akkor a jelenlegi vagyonodat oszd el 240-nel (20 év folyósítási idő), azaz az említett 2.5 milliós felhalmozás esetén ez kb. 10500 Ft mai értéken vett havi járadékot jelent."

Látszik, hogy halvány lila fogalmad sincs a kamatos kamat fogalmáról...

Szóval mielőtt a hülyeséggel szénné égeted magad előtte ajánlom tájékozódj.

Szevasztok 2013.04.09. 13:10:05

@Kivlov: A manyup szektor stabilan nyereséges volt és csupán EGYETLEN évben volt veszteséges.
Pl. az én pénztáram a veszteséges utáni évben visszahozta a TELJES előző évi veszteséget meg egy kis pluszt. (Ja én nem adtam be a közösbe...)

nemvicces név 2013.04.09. 13:11:19

Azt meg lehet valahol nézni, hogy a válság ÓTA hogy muzsikálnak az egyes pénztárak?
Régebben kerestem, mindenhol 2008ig voltak csak a kimutatások.
thx

nemvicces név 2013.04.09. 13:12:07

@Szevasztok: megkérdezhetem h te melyik pénztárban vagy?

nemvicces név 2013.04.09. 13:19:59

Na rendben, google a barátom. :P

2llkedő 2013.04.09. 13:25:07

@Kivlov: "Kifizetett 0 reálhozam, az max az inflációt fedezte. "

Tök mindegy. Amiről az egész szól, hogy amikor már elkezdődött volna a kifizetés, akkor az állam a befizetések alapján számolta volna ki a nyugdíjkifizetéseket, függetlenül attól, hogy a manyupban az illető nyereséget ért el, vagy veszteséget.

nemvicces név 2013.04.09. 13:26:55

@Szevasztok: A Dimenzió beolvadt, de melyikbe?

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2013.04.09. 13:30:57

@Kivlov: nem buktam. Előtte reálhozamom is volt, de persze nem vettem fel. Hiűba próbálod minden fronton elhinteni ezt a hazugságodat, egyszerűen elenyészően kevesen nem kaptak raálhozamot azok közül, akik visszaléptek az államiba. Ez van, ne erőlködj.

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2013.04.09. 13:34:39

@Kivlov: nyincs járulék. Ennyit se tudsz: szociális hozzájárulási adó van. Az alaptörvényből is kiszedték a szociális biztonsághoz való jogot. Vagyis jogilag semmi sem jár. Úgy bizony.

Szevasztok 2013.04.09. 13:35:10

@nemvicces név: Először Generali-> Dimenzió, aztán Dimenzió-> Budapest

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2013.04.09. 13:41:01

@hümhüm: a 10.500 is több, mint a semmi. És még örökölhető is, ha nyugdíjbavonulás előtt feldobom a talpam. Egy összegben.

Igen, hozzá kell tenni, hogy meg is érje. Jelenleg munkanélküli vagyok, nem tudom megtenni, de ha lesz rendes állásom, így fogok cselekedni.

Nem lotak, mert kifizették a reélhozamot: törvény szerint loptak. (Az mnyp törvény szerint magántulajdon volt.) De legyen: akkor csak a hozamot lopták el. Mert ugye nem gondolod, hogy amit az állam inflációban elvesz tőlem (bújtatott adó, ugyanis), azt ha még egyszer elveszi, akkor nem lopott? Ő csak az adott évben érvényes árfolyam melletti, nominális járadékforintokról mondott le, adta nekem magántulajdonba. Most ha ezt visszaveszi, az lopás. De csak ha a hozamot veszi vissza, az is lopás.

2llkedő 2013.04.09. 13:42:57

@Humperdickk: "nyincs járulék. Ennyit se tudsz: szociális hozzájárulási adó van."

Van járulék. A béredből a 10%, az járulék. Amit eddig a munkáltató fizetett utánad járulékot, no az lett adó.

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2013.04.09. 13:43:01

@Mizantrop: majdnem. A talánra mentek a biztos kevés helyett. Mint én. Ugye emiatt nem kell szégyellnem magam? :)

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2013.04.09. 13:48:31

@félázsiai 2llkedő: bocs, igazad van. Én a kontextusból arra következtettem, hogy arról 27%-ról beszél, ami eddig is ment a közösbe, csak most nem úgy hívják. A 10%, ami régen 9,5 volt, mindegy, és ami régen ment vagy a közösbe, vagy a manyupba, az maradt. Az mondjuk nem fedezi a nyugdíjak karmadát sem, de tényszerűen tényleg igazad van. Így csúsztattam, amiért bocsánatot kérek, még ha véletlenül tettem is.

hümhüm 2013.04.09. 13:51:01

@félázsiai 2llkedő:
A nyilvántartás persze, hogy nem zsé. Csak egy bankban ér annyit (kivéve, amikor nem...ld.Ciprus).
Senki nem mondta azt, hogy az állami nyugdíjrendszerben a járulékfizető pénzeként kezelik a befizetéseket.
@kövérkacsa:
Szóval, hol itt a lopás? Van fogalmad, hogy egyáltalán miféle formában került vissza a költségvetésbe a manyup tagok felhalmozása?
Lehet, hogy nincsenek tiszta fogalmaid, de a lopás az, ha valakinek a vagyontárgyát a tudta nélkül kivonják a róla való intézkedési lehetőségei közül. Ha ugyanezt az akarata ellenére teszik, az a rablás. Ha az illető a vagyontárgyát rábízza valakire, és az úgy követi el ezt a cselekményt, az a sikkasztás. Ha valaki a vagyontárgyát közös megegyezéssel (szerződéssel) más szabad rendelkezésére bocsátja, akkor az előzőek közül egyik sem áll fenn, bármit is csinál a másik fél.
@Szevasztok:
Ha hiszed, ha nem, tudom,mi a kamatos kamat. De szerintem te nem olvastad el vagy nem értetted a szöveget, amiben az volt, hogy "mai értéken". Ami persze nem pontos, de nem sokat hibádzik 5-10 év távlatában. Számold ki valamilyen összegre mondjuk 10 évre az inflációval növelt értéket, majd számítsd ki az eredeti összegre pl. infláció+2%-kal az összeget. Nem fog sokban eltérni. Ha pl. 4% inflációt számolsz, akkor 21% lesz a különbség, ha 0% inflációval dolgozol (ami persze nincs), akkor lesz a maximum, 48%.
Nem hőzöngeni kell, faszikám, meg nem rózsaszínű álmokba ringatni magad, hanem számolni.
Ez van. Ja, meg a manyup befektetések sokéves átlaghozama alig haladja meg az inflációt... statisztikai alapon.

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2013.04.09. 13:51:26

na, elmegyek inkább adót/járulékot fizetni, mert bár vállalkozói bevételem egy fillérem nem volt a járulékokat azért be kell fizetni... :)

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2013.04.09. 13:59:51

na, még egy kicsit maradtam: @hümhüm: kiszámoltam, 27 év múlva évi 5% kamattal több, mint tíz és fél millióm lesz. Az nem sok, ha az infláció is lesz annyi. 18 százalékkal viszont majdnem 222 millió. De kár ezen rugózni: 18% kamatot a legfaszább kincstárjegy sem ad. Erről szól a poszt, meg a hazugságokról, de ez utóbbi fölött majdnem mindenki kellemesen elsiklik. És ez baj.

hümhüm 2013.04.09. 14:03:01

@Humperdickk:
A hozamot sem lopták el. Az egyéni járulékfizetési nyilvántartásba a befizetések reálértéke került. Az efölötti részt, a reálhozamot (ha volt) kifizették.

Nap Pali 2013.04.09. 14:03:54

ti még a magánnyugdíjon rágódtok?

amikor a fidesmaflaálam már a bankszámlákat és devizatartalékot védi meg ?

hümhüm 2013.04.09. 14:10:40

@Humperdickk: "18 százalékkal viszont majdnem 222 millió."
Tökéletesen igazad van. Csak látszik, hogy fiatal vagy: 27 éven keresztül a pénzpiacon nincs semmi, ami évi 18% hozamot ad. Ehhez kapcsolódóan írtam azt, hogy a sokéves átlaghozam alig haladja meg az inflációt. Az átlaghozamban benne van az is, hogy nersz, az is, hogy veszítesz. Nézd meg a manyupok 12 éves eredményeit 1998 és 2010 közt.

VT Man 2013.04.09. 14:13:31

"Kaptam minap egy levelet. Ebben arról értesített engem a magánnyugdíjpénztáram, hogy több mint 18 százalék hasznot hozott nekem 2012-ben. Ez egyébként lényegében nulla forintomba került: kértek ugyan egyszer egy jelképes, ötezer forintra rúgó támogatást, de az nem volt kötelező, úgyhogy, csak ha tudok, meg hogy léccilécci. (Adtam, persze.)"

Ez kurva jó!

A barom bankom meg csak 3% kamatot ad, de maximum csak 6%-ot.

Ki ez a jó alapkezelő, aki minden évben hozza a 18% kamatot, nulla költség mellett!

Írjátok már meg a nevét légyszíves!

VT Man 2013.04.09. 14:14:13

@Nap Pali:
"amikor a fidesmaflaálam már a bankszámlákat és devizatartalékot védi meg ? "

Hahaha.

Az az IMF és az EU... ciprusban. Nem pedig a Fidesz.

VT Man 2013.04.09. 14:17:11

@kövérkacsa:
"De már az is "pozitív hozam", hogy nem idióta politikusoktól függ a jövőbeni nyugdíjad, hanem a saját megtakarításaidtól."

A saját megtakarításom az, amit bármikor kivehetek a bankból, és ha úgy tetszik, akkor felrakhatom a rulettre és elverhetem.

Mivel az MNYP pénzek nem ilyenek, ezért azok nem igazán saját megtakarítások.

Ha bedől a lakáshitelem (5 millió) és van 10 millió pénzem az MNYP-ben, akkor elviszik a lakásom, vagy kifizethetem az MNYP pénzemből?

Nem, nem fizethetem ki. Na, ennyit a magán megtakarítás jellegéről.

kövérkacsa 2013.04.09. 14:21:59

@hümhüm: Képzeld van fogalmam, hogy hova ment a költségvetésbe az a 3000 milliárd. Egy helyre biztosan nem ment:a nyugdíj alapba. A lopásban biztosan igazad van, a konkrét jogi tényállást nem meríti ki a fogalmaid alapján. Akkor vizsgáljuk tovább: Zsarolás, sikkasztás, megtévesztés,... Sajnos nem vagyok ügyész sem jogász csak egy gondolkodó, akit iszonyúan felháborít, hogy az embereket hülyére veszik, átverik, megalázzák a politikusok! Vajon hány ember lépett volna vissza az "államiba" ha azoknak kellett volna bemenni akik vissza akarnak lépni? Vajon hány ember lépett volna vissza ha tudja, hogy úgy is kap állami nyugdíjat ha marad a MANYUP-ban? Vajon tisztességes volt a "reál hozam kifizetés" mézes madzagot elhúzni a napról napra élő családok orra előtt? Szerinted mire költötték? Befizették az önkéntes nyugdíjpénztárba? Ugye te sem gondolod komolyan! Amikor majd az állam megfelezi vagy negyedeli a nyugdíjadat akkor te leszel az első sorban a "béközepes" fiúkkal akik tiltakozni fogtok! Akkor majd vedd elő a jogi értelmezésed és kérjél érte kiflicsücsköt.

kövérkacsa 2013.04.09. 14:29:36

@VT Man: én odaadnám neked rulettre, cserébe viszont írd alá, hogy az állammal szemben semmilyen jellegű nyugdíj és szociális segély követelésed nem lehet. Így jó lesz? A MANYUP-ba ki fizet be? A Jóisten? Én fizetek a megkeresett bérem, bevételeim után, mint ahogy az önkéntesbe is én fizetek, de azzal is csak akkor rendelkezhetek szabadon ha elértem a nyugit.

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2013.04.09. 14:32:26

@hümhüm: "nyilvántartásbe került." Erről szól a poszt első része. Erről a nyilvántartásról. Illetve ennek a szemmel látható hiányáról.

A másik kommentedre, a reálhozamokról: kaptam volna reálhozamot, sokszázezret. És persze én sem gondolom, hogy a 18% fenntartható volna. De kiszámoltam neked 11-gyel: az 27 évvel később 25 millió többletet jelent, 5%-os inflációval, akkori értéken számolva. Azaz 25M lenne a reálhozam.

Magyarán: te azzal csúsztatsz, hogy infláció-környéki hozamot feltételezel innentől bishundertundcvancig. Lehet, hogy így lesz, de régen sem így volt, és mostanra a működési költségeket meg úgy megvágták, hogy csak annak éri meg, aki nem csak a "kis hülye" magyarok pénzét kezeli (pl. otp; nemrég dőlt be), hanem a német nyugdíjra várókét is. És az én biztosítom ilyen. És én nagyon, nagyon szeretem őt. :) (Irónia, nehogy reflektálj rá!)

flamer 2013.04.09. 14:34:16

@VT Man: "A saját megtakarításom az, amit bármikor kivehetek a bankból, és ha úgy tetszik, akkor felrakhatom a rulettre és elverhetem."

A saját autóm meg az, amivel bármikor mehetek kétszázzal a belvárosban, igaz? Hát nem, attól még, hogy valaminek a használata szabályozva van, még lehet a tied.

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2013.04.09. 14:37:05

@VT Man: nem fogja ezt minden évben adni tudni. De adja csak a felét, harmadát, stabilan, minden évben. És a lényeg: az akkor is az én pénzem, meg a családé, ha feldobom a talpam.

Ha összeadom az összes biztosítási (nyugdíj-, élet-) szaromat, jelenleg többet érek holtan, mint elevenen: munkanélküliként van ugyan egy egymilliós végkielégítés a számlámon, de ha meghalok, összejöhet még négy és fél, ötmillió. És ebből három a manyup. Na, ezt adták oda sokan gabika szép mosolyáért.

kissiú 2013.04.09. 14:37:14

@VT Man: Ha van egy lakásod, melynek az apád a haszonélvezője, eladhatod a beleegyezése nélkül? Nem. Tiéd? Igen. Ha államosítanák, mert bebizonyítja róla a kiflis, hogy csak viszi a pénzt, lázadnál?

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2013.04.09. 14:38:35

@VT Man: de ha meghalsz, mert mondjuk felakasztod magad, akkor megkapja a család, feltéve, ha őket jelölted meg örökösként. Kapis?

Fel ne akaszd magad, baszod, csak viccelek! :)

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2013.04.09. 14:42:28

@kissiú: nem jól mondod: ha államosítanák, mert bebizonyította róla a kiflis, hogy eddig sem a tied volt, hanem az apádé, csak rád íratta, mert szeret, de ezentúl még jobban akar szeretni, és ennek megfelelően kíván gondoskodni rólad, satöbbi. De értem a példázatot. :)

Szevasztok 2013.04.09. 14:45:25

@hümhüm: " Számold ki valamilyen összegre mondjuk 10 évre az inflációval növelt értéket, majd számítsd ki az eredeti összegre pl. infláció+2%-kal az összeget. Nem fog sokban eltérni. "

Kiinduló adatok: futamidő 20 év (nekem még kb. ennyi van), infláció 4%, reálhozam 2%.

Befektetett összeg: 1000 Ft
Végösszeg: 3207Ft, ami 3.2-szerese(!) az alapösszegnek
Infláció hatása: 2190 Ft
Infláció feletti hozam: 1017 Ft

Az állami rendszerben neked mennyi lesz a hozamod?

Ringlósztár 2013.04.09. 14:48:35

@Kivlov:
mucika, ezek az én adataim:
egyenleg: tőke: hozam
6 000 550 3 636 181 2 364 369
1998-tól.
Aki bukott a manyupon, annak el kellene gondolkodnia, hogy nem orbán focipajtásának bankja által alapított manyupba kellett volna belépni.
Tudod, oligarchákkal nem kezdünk:
CBA-ban nem vásárolok,
Mol-nál nem tankolok és
OTP-ben nem bankolok. Ennyi.

Szevasztok 2013.04.09. 14:53:33

@Szevasztok: Egy kicsit pongyolán fogalmaztam: "Infláció hatása: 2190 Ft"
helyett "Eredeti összeg inflációval növelt összege: 2190 Ft"

Másképpen a 2% reálhozam kb annyi reálhozamot hoz, mint a 4% infláció nominális hozamot (ami 0 reálhozam).

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2013.04.09. 14:57:53

@Ringlósztár: az otépéről külön bírnék írni egy posztot, csak félek, beperel a bajuszos "hitelrontásért". Az megvan, hogy tudtommal a legnagyobb magyar bank húsvétre a hajtáspajtással küldetett kristálypohar-készletet ajándékba az MLSZ elnökének? Mocsok világ ez, Jasper! :)

elwood 2013.04.09. 15:15:50

@VT Man: "
Ki ez a jó alapkezelő, aki minden évben hozza a 18% kamatot, nulla költség mellett!"

minden manyup.

éves költséget nem kérnek, egyszeri költséget kérnek 5%-ot a befizetés évében. (amit a bolsevikok hűdeknagyon soknak szoktak tartani.)

ha elosztod átlag 20 évre, akkor 0.5% kezelési költségért dolgoznak.

Kivlov 2013.04.09. 15:17:23

@Ringlósztár:
erre vered a nyálad? :D :D :D
ennyi örömöd van az életben... :D

2013.04.09. 15:18:51

tökéletesen egyetértek a posztolóval !!!

birka volt aki beadta a megtakarítását "ezeknek".

2013.04.09. 15:22:54

@kövérkacsa: de !
A fidesz TUD pénzt nyomtatni.
bankjegynyomda, telefon, indul a gépsor.

kövérkacsa 2013.04.09. 15:26:53

@Kulics: Attól mentsen meg minket a Josten!

elwood 2013.04.09. 15:28:30

@kövérkacsa: "Most majd lehet elölről kezdeni az egészet amikor rájönnek, hogy a fidesz"

az még húsz év. ezeknek az az összes stratégiájuk, hogy holnap legyen valami eladható duma a rezsiproliknak.
a hosszút táv nem érdekes.

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2013.04.09. 15:32:20

na, most utaltam el @Kivlov: nyugdíjára ötvenhatezret, nulla bevétel mellett. Ejnye, de jól esett! :)))

kövérkacsa 2013.04.09. 15:32:55

@elwood: Egyetértünk, nulla stratégia, 100% demagógia.

fabricius 2013.04.09. 15:36:12

Hagyjátok már szegény Kivlovot.
KB mintha egy csótánynak próbálnátok megmagyarázni hogy felsőbbrendűek vagytok. Kivéve ha nem troll mert akkor röhög rajtatok.

Kivlov 2013.04.09. 15:37:16

@Humperdickk:
:D
abból nem élünk meg, cimbora.
Többe kerül az X6-osnak a biztosítása. :D

Kivlov 2013.04.09. 15:37:50

@fabricius:
elég jókat röhög... :D

TiZ 2013.04.09. 15:45:58

Ilyen nincs!
Egy csomó embernek fogalma sincs arról, mi az életjáradék, hogyan működik, stb.
Arról nem is beszélve, hogy jelenérték, jövőérték, kamatos kamat...
Hozam, átlagos hozam, infláció feletti hozam...
Nem csoda, hogy visszaléptek az államiba.

TiZ 2013.04.09. 15:47:16

Egyébként pedig el lehet látogatni például az MKB pénztár honlapjára és ott minden kérdésre meg van a válasz. Azaz, hogy miért érte meg maradni.

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2013.04.09. 15:53:07

@Kivlov: nekem szuzukim van, neked?

Attól, hogy telebaszod szmájlikkal a kommentjeidet, még nem leszel vicces. Inkább próbálj meg reagálni: te mennyit utaltál el ma az én nyugdíjamra? Úgy értem, mennyi olyan pénzt utaltál el, amit nem az állami melóid után vontak le, nem állami kifizetés után fizettél vissza? Azaz: hány magad kapálta krumpli, hagyma, miniszoknya, szoftver eladása után adóztál, mennyi ilyen forrásból származó bevételből fizettél járulékot? Megy a válasz szmájlik nélkül is? Baszki, tudod te mi az az 58-as bevallás, egyéltalán?

Kivlov 2013.04.09. 16:00:54

@Humperdickk:
58? hidegen hagy a történet. :D mint ahogy az 1-57ig vagy a 5-9999999ig is. :D
jóval többet utaltam nálad...

kövérkacsa 2013.04.09. 16:03:14

@Kivlov: melyik adóparadicsomba utaltad? ja és mikor lesz végre szlovák helyett magyar rendszámú X6-osod?

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2013.04.09. 16:08:07

@kövérkacsa: hagyjad. Fogalma sincs, miről beszél. Ha lenne fogalma, tudná mi az az 58-as bevallás. Nem tudja, nem is érdekli. Trollkodni jött.

2llkedő 2013.04.09. 16:08:30

@hümhüm: "Csak egy bankban ér annyit (kivéve, amikor nem..."

Az állam nem károsul vele. Azzal pedig, hogy én bukok vele, ne foglalkozz se Te, se az állam. Az én dolgom.

sanyix 2013.04.09. 16:13:30

és ilyen hozamokat miért nem tudnak mondjuk akár sima lekötésre is hozni? Miért nincs olyan befektetési csomag, hogy "olyanmintanyugdíjszámlacsakmégsemazaneve"?

2llkedő 2013.04.09. 16:15:58

@sanyix: "Miért nincs olyan befektetési csomag, hogy "olyanmintanyugdíjszámlacsakmégsemazaneve"?"

Azt a pénzt nem kapot meg most, amit be tudnál tenni ilyen "olyanminta...." számlára. Ha van fölös pízed, akkor viszont beteheted önkéntesbe, ami már olyan, mint a "olyanminta....." számla.

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2013.04.09. 16:19:29

@félázsiai 2llkedő: kimondtad a tutit, ma másodszor. Jövök egy sörrel, mikor isszuk meg?

2llkedő 2013.04.09. 16:22:01

@Humperdickk: Kössz, de én már megittam az életem javát.

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2013.04.09. 16:28:12

@sanyix: úgy képzeld el, hogy az (eredeti) mnyp eltette (volna) azt a pénzt, amit adtál neki, havonta. Ha lófaszt sem adtál, mert feküdtél táppénzen, vagy kivágtak a melóhelyről, akkor sem balhézott, csak forgatta továb az addig befizetett pénzed, a többiekével együtt. Azaz: nem volt igazi kötelezettséged, csak jogaid voltak, és ezért (nyilván a működési költség meg a tisztes haszon levonása után) neked még reálkamatot is termelt. Persze a dolog nem volt kockázatmentes, de egy ember életében átlagban (mittom) 0,25 százalék eséllyel érkezik a 2008-ashoz hasonló világgazdasági válság, azaz korrekt volt az ajánlat - legalábbis 2008 után. Még utána még korrektebb lett volna. De ezt nem váruk meg, mert az unió nem engedte elengedni orbánnak a hiányt, viszont kurvára kellett a pénz a gazdagok adócsökkentésére, hogy jusson a gyerekének még egy pléjsztésönhatra. (Tudom, hogy sarkítok, de a háromgyerekes adókedvezményt még átlagbérrel sem lehet teljsen kihasználni: ez azért jelent valamit.)

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2013.04.09. 16:29:06

@félázsiai 2llkedő: én még dolgozom rajta. Majd iszok akkor egyet helyeted is. :)

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2013.04.09. 16:29:46

*tovább, valamint *helyetted. Bocs. :)

sanyix 2013.04.09. 17:04:03

@Humperdickk: tudom hogy képzeljem el, de miért nincs ilyen sima befektetési csomagként. Miért kell ennek "nyugdíj" nevűnek lennie?

Mert az elérhető befektetések vagy hasonlóan kis kockázatúak, de nagyon hulladék hozammal, vagy pedig ilyen hozamokat adnak pedig csak jóval nagyobb kockázatú csomagban lehet elérni.

Nagyon úgy tűnik nekem hogy a bankok máshonnan teszik át a pénzt az önkéntesek hozamához, hogy bizonyítsák a létjogosultságukat, különben normál befektetésnél is lenne pont ugyanilyen jellemzőkkel bíró csomag.

ásványi répacukor 2013.04.09. 17:09:59

@Humperdickk: De tudja miről beszél! Aki nem érti a manyup lényegét, az biztos, hogy simicska féle állampolgári jogon hülye. Egyszerüen többet akar kivenni a közösből, mint amit betett.
Még hogy X6-os? Közmunkásként veri itt a billentyűzetet, no meg BKV bérletért! Szánalmas bagázs, ha nem nyalnának valahova már éhen pusztultak volna! No de i-gaz magyarként fujja itt a kormány verdiktet. Költözzön az ilyen össze a Kiflicsücsökkel, vagy a Szájer Jóskával. Ez a véleményem róluk!

De hová tűnt Columbo felesége? 2013.04.09. 17:18:39

Hogy is lehetne a manyupokból einstandolt pénzt egyéni számlákra vezetni, mikor az el lett költve adósságszolgálatra és folyó kiadásokra?
Komolyan azt hitte bárki, hogy ez lehetséges? elköltött pénz felett nincs hatalmad, nem lehet bankszámlapénzt és semmilyen pénzt sem teremteni.
A Fidesz nem azért kérte el a pénzt, hogy a zembereknek jóváírja, hanem ahhoz, hogy használja.

Sokan, sok helyütt leírták már, s igazuk volt: el lehet kezdeni magán-elő-nyugdíj takarékoskodni - annak is, akinek maradt "manyup vagyona", mert nem adta vissza - irtó cudar világ lesz itt.

/A manyup rendszer nem volt hiba nélküli, de kvázi felszámolása, a pénz szinte teljes "eltapsolása(???)" óriási hiba volt. Normális országban ebbe belebukna a kormány - de itt?..../

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2013.04.09. 17:42:43

@sanyix: túl nagy a kockázat, szerintem. De, gondolom, létezik az az induló összeg, aminél találsz ilyen konstrukciót. A nulla megtakarításra, minimálbérre befizetett havi huszonezer nem ez a kategória. :)

(Egyszer az a baj, hogy a bankok nyerészkednek rajtunk, egyszer meg az, hol túl nagy kockázatot vállalnak, és bedől a hitelpiac miattuk. El kéne már dönteni.)

s 2013.04.09. 18:02:49

Szép 500 méter a maratoni távon.

2llkedő 2013.04.09. 18:22:21

@Humperdickk: Asztat jól teszed! Egészségedre!

2llkedő 2013.04.09. 18:28:05

@sanyix: "Mert az elérhető befektetések vagy hasonlóan kis kockázatúak, de nagyon hulladék hozammal,"

Valószínűleg azért, mert ezeknél a befektetéseknél jóval kevesebb a pénz, mint ami a manyupokban volt, ebből adódóan, kevesebb lábon tudnak állni, így a biztonságra törexenek.

ásványi répacukor 2013.04.09. 20:49:44

@De hol van Columbo felesége?: Egyetértek, de ez nem óriási hiba volt, ez BŰNTETT azzal a 2,9 millió magyar állampolgárral és az országgal szemben. A jelen rezsim is a nyugdijasok kedvét keresi, osztogat-fosztogat a rezsim csökkentéssel. A mostani 40-50 éves generációnak mi a faxból fizetnek majd nyugdijat, az nem érdekli őket. A -1,7 %-os gazd. növekedésből, meg a fél millió megélhetés miatt kivándorolt fiatalokból nem sok adó és járulék bevétel lesz itt ( nem beszélve a roma lakosság demográfiájáról)! Nem sok jót látok én az elkövetkező 10-20 évre nézve. Majd megyünk a Rózsadobra kukázni, mert máshol még szemét sem lesz? Mert minden ily mértékű döntésnek ennyi a kifutási ideje, ezt nem lehet máról holnapra visszapótolni, főleg úgy hogy akarat sincs rá!

De hová tűnt Columbo felesége? 2013.04.10. 01:28:46

@ásványi répacukor:

Amikor Mikola elszólta magát pár éve, már tudható volt, hogy mi vár az országra.

Irtó mérges is voltam a baloldalra, mert az mszp bénázása által gyakorlatilag a fidesznek ölébe hullt a lehetőség, hogy szinte korlátlan hatalomgyakorlásra rendezkedjék be (hangsúly a szinte korlátlan szóösszetételen.)

Márpedig, ha valakinek szinte korlátlan a hatalma, onnan már nem nehéz eljutni a korlátlan hatalomig, s ha a kassza kulcsok is kézben vannak, akkor addig sem, hogy e kasszákat ki is nyissa velük.

A fidesz meg is tette ezt, mert:

- magas az ÁFA
- egykulcsos az SZJA (ami önmagában nem lenne baj, de a többi gazdasági tényező ismeretében azokkal együtt bizony baj)
- manyup einstand pénze el lett költve, de az államadósság az egekben van
- az MNB pénzes ládikó is kinyílt.
- az AB le lett állítva gazdasági (költségvetési) témákról, és a költségvetési tanácsot is szétzavarták.

Állambácsihoz dől a lé, az olyan pénz, ami nem az övé (az állam ugye csak használja a beszedett pénzt, adót és járulékot, amiért cserébe szolgáltatásokat tart fenn), de mégis sajátjának tekinti.
De sajnos, az elmúlt évtizedek alapján látható, hogy a magyar állam nem jó gazda.
Még akkor sem, ha az állam ennek az ellenkezőjét állítja (megvédi a nyugdíjakat).

Az állam csak ne "védjen meg", hanem teremtsen olyan törvényi és működési hátteret, hogy a befizetések ab ovo és de facto biztonságban legyenek a manyupokban is, illetve, hogy az államra bízott pénz is hatékonyan legyen felhasználva.

Sajnos, pont nem ezek látszanak.

ásványi répacukor 2013.04.10. 02:45:36

@De hol van Columbo felesége?: Igy igaz, de ne menjünk át Tiborc panaszaiba, mert nem igazán látszik kormányképes Bánk bán, amit meg is választ a demagógiára szoktatott, gondolkodástól megfosztott NÉP.
Bár tegnap reggel a közértben a pénztáros hölgy azon sipákolt, hogy minden árú ami akkor érkezett 30-40 Ft-al drágább. Ő az inflációt szidta, én a rezsicsökkentés áldását emlegettem. Egy ilyen kis országban minden mindennel összefügg. Majd csak rájönnek a hivek , ha nehezen is.
A szolgáltató állam majd akkor jön el, ha a rend őre készségesen utbaigazit, vagy figyelmeztet az autódon lévő apróbb hiányosságokra, nem pedig nyomja
az 5E - től 50E Ft-ig szóló csekket, mert kiadták neki
az aznapi kaszálási ukázt. A nyugdij is egy szolgáltatás lenne, Te befizeted, az állam öregségedre
visszaadja.Csak az nem mindegy, mikor és mennyit. A manyup ebbe a katyvaszba némi igazságot vitt volna bele, úgy hogy a társadalmi szolidaritás sincs elmeszelve. De ezen károgni már késő, a zsé eltapsolva,megmentve ! Mi leendő nyuggerek meg kérhetünk szülőtartást a dájcs, vagy angolhonban dolgozó gyermekeinktől. Szépvilág lesz, olyan fitneszes. (Esetleg, ha még élni fog valamelyik szülőnk, -aki most kisnyugdijas- kuncsoroghatunk nála
egy zsömlére, vagy egy fröccsre valóért!)

2llkedő 2013.04.10. 07:09:55

@De hol van Columbo felesége?:
"Irtó mérges is voltam a baloldalra, mert az mszp bénázása által gyakorlatilag a fidesznek ölébe hullt a lehetőség"

Sajnos a demokratukis ldalnak nem sok lehetősége volt jobban csinálni. A vagány gyerekek mindig is népszerűbbek voltak, mint a higgadt, "unalmas" fiatalok.

rushman 2013.04.10. 19:15:06

@De hol van Columbo felesége?: Ó, te még nem kaptad meg a magyar értelmező kéziszótár legújabb kiadását?

A "véd", "megvéd" szavak szinonímája a "lop", "meglop". Remélem, így már világos a dolog. :)

Mr Neanderthal 2013.04.14. 15:32:48

szerintem nyugodtan fel lehet keszulni arra hogy nyugdij az nem lesz, tessek mar elfelejteni

rushman 2013.04.15. 08:12:12

@Mr Neanderthal: Szívesen elfelejteném, de a bérpapíron újra és újra előbukkan, hogy emlékeztessen a szopatásra.
Majd elfelejtem, ha a magyar állam is elfelejti beszedni az ezirányú adót/járulékot (nevezze, ahogy akarja).

Ringlósztár 2013.04.19. 09:09:07

@Kivlov:
Ez a kommented a témához kapcsolódóan?
Komolyan ennyit tudtok csak komcsik?

Kivlov 2013.04.19. 10:16:48

@Ringlósztár:
komcsik?
ellenzékben vannak, meg lesznek még 4 évig. :D
süti beállítások módosítása