Gépnarancs

Miért ez a címe?

Részeg pasas nyög, átölelve, szorítva, feszítve a villanyoszlopot: "Ki kell ennek jönni!". Már hatalmas tömeg gyűlik köré, mire hatalmasat szellent, majd így folytatja: "Mondtam én, hogy ki kell ennek jönni!" Vagyunk ezzel így...

Kálmán szerint

Friss topikok

A soha meg nem újulás éve

2011.03.17. 14:51 Humperdickk

Kettőszázharmincegy napja, tizenhárom órája és negyvennégy perce nem dohányzom.

Szándékosan nem úgy írtam, hogy „leszoktam a dohányzásról”. A dohányzásról ugyanis nem lehet leszokni: aki egyszer rászokott, örökké dohányos marad. Ma is, ebben a pillanatban is elvonási tüneteim vannak, gyűlölök és irigylek minden dohányost, és azt gondolom, ez most már így is marad, amíg élek. További üröm az ürömben, hogy az ígért ugrásszerű egészségjavulás sem következett be: fáradékony, aluszékony vagyok, híztam, és sokkal többször és sokkal tovább vagyok náthás. Jelenleg is köhögök, már vagy egy hónapja.

Fentiek fényében nem lenne csodálatos, ha üdvözölném a kormány dohányzásellenes elképzeléseit – hiszen irigy vagyok. Aki azonban ismer, tudja, hogy semmit sem támogatok, amit ez a kormány igen – hiszen ki nem állhatom őket. Ugyanakkor végül is leszarom: engem a dohányfüst nem zavar, tőlem aztán szívja, aki akarja. Szóval kemény dolgok ezek.

Ilyen kemény dilemmahelyzetekben szokott segíteni a ráció. Az segít meggondolni, megfontolni a dolgot, összeszedni a korábban megszerzett tudást, és nem irigykedni, nem dühösködni, de nem is negligálni a problémát. Állást kell ugyanis foglalni, mindig, mindenhol: nem lehet ülni, hátha lesz valami. Az a hülyék szintje. Ilyeneké:

Namármost. Nyilván nem fogom beleártani magam az addiktológusok, szociológusok, népegészségtannal foglalkozó balneológusok dolgába. Vannak itt azonban egyértelmű dolgok: egyértelmű, hogy a dohányos kárt okoz a társadalomnak: dohányzása következtében roncsolja saját és mások egészségét, illetve folytonos munkahelyi cigiszünetei és korai elhalálozása miatt kevesebb hasznot termel. Ezeket a problémákat kezelni kell, de nem úgy, hogy alaposan megadóztatjuk a drogot, aztán akinek van pénze, vagy hozzájut a csempészárúhoz, vagy egyenesen maga állítja elő, hadd csinálja! De nem ám: értelmesen kell hozzányúlni a problémához! Legyen például korlátozva a szenvedélye, hogy ne árthasson másoknak (pl. ne dohányozhasson buszmegállóban) és fizessen több egészségbiztosítást, mivel többe kerül a dohányzással összefüggő, törvényszerűen bekövetkező mindenféle kezelése is. A többit már rá lehet bízni a munkaadó és a munkavállaló közötti magánjogi munkaszerződésre, hisz nem muszáj olyan helyen dolgozni, ahol bagóznak a mocskok. (Betartva a tűzvédelmi előírásokat, persze!)

Ez egy kellően cizellált és hatékony szabályozás lenne. Annyira az, hogy sok helyen így is van. De nem nálunk! Nálunk jelenleg jövedéki adó terheli a dohányárút (de a házi pálinkát már nem!), aminek egy részét elviszi a csempészek elleni küzdelem költsége; nálunk (de csak nálunk!) az egészség nem üzlet, tehát nincsenek a differenciált (értsd: emelt szintű) egészségbiztosítási tarifákban érdekelt magánbiztosítók, valamint most már tényleg az lesz, hogy sehol sem lehet dohányozni. És ez tulajdonképpen így van már régen, és azon felül, hogy most majd kocsmában sem lehet bagózni (azaz mindenki bagózni fog…), így is lesz még sokáig.

Jövőre. Mert hogy idén még kéne a bagósokból befolyó, sokmilliárd forint jövedéki adó. Tudjuk: megújulásra.

5 komment

Címkék: kormány pokorni dohányzás törvény hülyemagyar ráció

A bejegyzés trackback címe:

https://kikellennekjonni.blog.hu/api/trackback/id/tr702747271

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tzimisce · http://tzimisce.blog.hu 2011.03.18. 12:56:33

Gratulálok neked! Én az elmúlt 1 évben kezdtem beleesni a dohányzás bűnébe, de a napi 1 szálamat, illetve a bulinként 5-öt tudom tartani. Állítólag itt Budapesten ez a mennyiség szinte meg sem érződik, mert a szmog sokkal rosszabb. Én viszont az utóbbi időben inkább rosszul alszom, ezek szerint, ha leszoknék, már esnék is be az ágyba?

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2011.03.18. 17:42:51

@Tzimisce: nekem napi másfél dolboz volt és ez 22 évig majdnem. Annál nincs keményebb szmog... :)

Sanko13 2011.03.19. 20:22:04

@Tzimisce: Én is így kezdtem... :-( Most kb. 1-1,5 doboznál tartok...

Sanko13 2011.03.19. 20:24:08

@Humperdickk: Ó dehogy nincs! A rendszerváltás után Dunaújvárosban tanultam, ott szoktam rá, "friss levegőnek" hívtuk...:-)

Sanko13 2011.03.19. 20:30:42

"A dohányzásról ugyanis nem lehet leszokni: aki egyszer rászokott, örökké dohányos marad." Ez így van, de azért vannak szerencsés kivételek. A sógorom 20 éve nem bagózik és nem is hiányzik neki... Én kétszer raktam le, mind a két alkalommal 2 évig bírtam... De 1 hét alatt vissza is szoktam, nehéz volt, de sikerült! :-))) Egy darabig pipáztam, de ahhoz nyugalom kell, meg egy kis vörösbor sem árt, ezt pedig kevés munkahelyen biztosítják! :-))))))
süti beállítások módosítása