Gépnarancs

Miért ez a címe?

Részeg pasas nyög, átölelve, szorítva, feszítve a villanyoszlopot: "Ki kell ennek jönni!". Már hatalmas tömeg gyűlik köré, mire hatalmasat szellent, majd így folytatja: "Mondtam én, hogy ki kell ennek jönni!" Vagyunk ezzel így...

Kálmán szerint

Friss topikok

Kérdés Réthelyi Miklóshoz

2011.06.03. 10:19 Humperdickk

Kedves Réthelyi Úr,

ne haragudjon már, hogy így megszólítom, de magának olyan szimpátikus, szép nagy okos feje van, nem-e véletlen anatómus professzornak tetszik-e lenni? Csak azért kérdem, mert mondjuk nagy fejem speciel nekem is van! Mit gondol, lehet-e még belőlem valami?

De félre a tréfával, nincs itten most a helye annak! Tárgyra hát: amiatt zavarnám a Tanár Úrat, mert lenne nekem egy indiszkrét kérdésem Magához, így szinte per tu, azaz via net. Tudja, mi szédült fiatal vagabundok, már amikor éppen nem náci újságírónőknek javaslunk fellacio oralis quasit, ilyen közvetlenül szoktunk szólni egymáshoz. Na, de száz szónak is egy a vége: Méltóságos Úr, most komolyan, köllött ez magának? Mármint ez a csúnya operaügy?

Mert megengedem, létezik a téridő-kontinuumnak olyan szegmense, amikor jó, sőt, felemelő dolog miniszternek lenni egy csúcsminisztériumban. Tényleg szédítő dolog lehet egy orvosprofesszor számára új kihívásokat ízlelgetve egyszerre felelni nem csak az egészségügyért, de a szociális ügyekért, az oktatásért, a kultúráért és a sportügyért! (Nem tudom, szociális ügyekben mennyire járatos, de sportolni azért csak szokott, ugye? Kocogni, tornászni legalább? Meccset se néz?) De ne piszkálódjak: biztos jó lehet úgy általában, ha valaki miniszter. De megkérdem, nagy-nagy szeretettel: most jó magának? Jó magának ebben a kormányban miniszternek lenni?

Mennyire érzi felemelőnek, hogy Pörzse „Juliska” Sándor próbanáci, félfasiszta jobbikos javaslatára meg kell dorgálnia ennek a magyarországnak az egyik legjobb színházi rendezőjét? Jó volt közben Réthelyi Miklósnak lenni? És amikor a 8-1 arányban operaigazgatónak megválasztott Horváth Ádam Zsoltot ki tetszett nevezni, majd szóltak, hogy mégse tetszett kinevezni? Mivel, idézem: „A kormány keddi ülésén Orbán Viktor miniszterelnök feladatul tűzte Réthelyi Miklós nemzeti erőforrás miniszternek, hogy a Magyar Állami Operaház főigazgatói pályázatáról ne hozzon döntést… ” Ez lenne a csúcsminiszterség definíciója, Doktor Úr? Parancsba kapja, hogy ne tegyen semmit? Nem tom, a maga szakmájában mennyire megszokott, hogy a klinikaigazgató főorvos letiltja a professzort a műtétekről, mert műteni csak neki van joga? Vagy a kedvenc, bár icipicit bohókás adjunktusának?

Réthelyi Úr: én nem tudom, de ha nekem 72 évesen ilyen megaláztatást kellene megérnem, szomorú lennék. Igaz, én nem megyek helybe az orális megaláztatásért. (V. ö.. „szájamból segget”.) Nem is vittem semmire.

Apropó: sok boldogságot a közelgő születésnapja alkalmából! Ha javasolhatom, ünnepelje szűkebb családja körében. És úgy, mint frissen felmondott exminiszter, emelt fővel.

Amíg nem késő.

4 komment

Címkék: opera orbán diktatúra réthelyi horváthádám

A bejegyzés trackback címe:

https://kikellennekjonni.blog.hu/api/trackback/id/tr822953640

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sületlenke 2011.06.03. 17:28:47

Hogy is vállalhatott eleve miniszterséget a szép busa fejével egy helyen, amit nemzeti erőforrásnak hívnak..félelemcseppek szaladnak az ember hátán már az elnevezéstől is, nem beszélve a terület iszonyatosan átláthatatlan részeiről, egészségügytől kultúráig, megspékelve Halász Jánosokkal, Vitézy Zsófiákkal, uram atyám..

A művész módján enyhén renitens bölömbika Szőcs lassacskán még a legkiegyensúlyozottabbnak tűnik az erőforrások között-:)

Ha visszaemlékszem, mennyire kibuktak a szakmai körök meg operabarátok, amikor Hiller Vass Laját nevezte ki, azt a Laját, aki egész dolgos életében a kultúrának nevezett kijelölősdi körül sündörgött, odaadóan még a szolnoki megyei tanács tótumfaktumaként kezdte, aztán szépen átmentődve, államtitkár a tárcánál, majd operaházi kormánybiztos.

"Ott szolgálok, ahova a miniszterem szolgálni rendel" - mondta az operaházi antré előtt végtelen alázattal, a parancsot vakon és áldozattal teljesítők hízott bazsalyával.

Az nem mentség, hogy egyébként nem egy bunkó fazon, olvasott, művelt ember... na de operaház élére, bárhol a világon..

Orbán erre is rátesz száz lapáttal, nem a szájából, a kinevezettjeiből csinál segget.

Majd jön, akit ő akar és a stáb is megtanulja, ki dönt ebben az országban arról is, hol virágozzék akár csak egy virág is...

Alföldit illetően nem teljesen osztom a véleményedet, én nem tartom - tartottam - akkora zseninek, hogy éveken át minden csapból ő folyt, színész, rendező és még nemzetis igazgató is.

A mostani támadás persze nem a kvalitásainak szól, primitívék álszent szarkeverése nyilvánvalóan.

Egyébként szerintem túl sok mindent kapott meg a srác, míg mások - esetleg hasonló kvalitásokkal - még a futottak mégbe sem juthattak be miatta.

Színészként jó, rendezőnek találékony - hogy próbáljak árnyalt lenni.

Igazgatónak emberileg helyből alkalmatlan, ha felidézzük, hogyan szabadult meg a szerinte használhatatlanoktól. Tudom, nézik az előadásait, nagy a látogatottság, csak én éppen nem tudom, hogy akkor ez most meddig Madách vagy akárki, és honnan Alföldi értelmezése.

Persze, vitatható minden előadóművészetnél, hogy meddig tartana az eredeti tiszteletben tartása és hol kezdődhet az átértelmezés, de ebben én inkább az alkotóművész pártján vagyok, inkább az érdekel, mennyire az eredeti gondolat állt elő és kevésbé az, hogy iksz vagy ipszilon azt hogy értelmezi.

Ezt még akkor is így gondolom, hogy színdarabot eleve előadással elképzelve - tehát mások által megjelenítve - ír egy alkotó.
Ez persze az én véleményem, amit igazságosan eldönteni nem is lehet, ha valaki helyből egyértelműen az önálló, másokat ihlető alkotást előbbre sorolja, mint annak bármiféle reprodukcióját.

Emiatt én Alföldit kiváló alternatívnak tartom és a nemzetinek nevezettben mint a lehetőség egy színét, vendégrendezőként és színészként gondolnám értékén kezelni.

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2011.06.03. 18:41:20

Én az Alföldit nem ismerem, a színházhoz meg nem értek. Tehát én ilyenkor megkérdezek kilenc egy színikritikust, és ha nyolc-egy arányban azt mondják, hogy egy zseni, akkor nekik elhiszem. Igaz, én megtehetem, hisz nem vagyok hülye despota.

A Nemzeti élére meg a legjobb kell és a legmodernebb. Lézerjani se Wartburggal hasított Vásárhely és Pest között! De annak sem örülnék, ha számszeríjaink lennének Gripenek helyett, vagy jóslással diagnosztizálnánk CT meg MRI helyett.

Akinek meg konzervatív színház kell, csináljon magának. Mint ahogy jóstévé is van, és fogadok, van valahol A Szent Számszeríjért Rajongók Magyarországi Egyháza is. (Ha nincs, alapítani kell egyet!)

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2011.06.03. 18:41:55

"kilenc színikritikust", akartam írni. Bocs.

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2011.06.03. 23:31:56

Ha nekem ilyen feladatot adna Orbán Miniszterelnök Úr, hogy "a Magyar Állami Operaház főigazgatói pályázatáról ne hozzak döntést… ” a kormányülésen, akkor meginnám az ásványvizem maradékát, megköszönném, hogy szolgálhattam a hazámat, és úriember módjára felállnék, és távoznék.

Pedig én még csak hetvenéves professzor sem vagyok, csak utálnám, ha így megaláznának.
süti beállítások módosítása