Gépnarancs

Miért ez a címe?

Részeg pasas nyög, átölelve, szorítva, feszítve a villanyoszlopot: "Ki kell ennek jönni!". Már hatalmas tömeg gyűlik köré, mire hatalmasat szellent, majd így folytatja: "Mondtam én, hogy ki kell ennek jönni!" Vagyunk ezzel így...

Kálmán szerint

Friss topikok

Levél Méltóságos Vármegyei Főispán Urunknak

2011.03.09. 09:27 Humperdickk

Kegyelmes Főispán Úr, Kedves Uram, Bátyám, Drága Lajos!

A minap vettem kezembe nékem írott elektrónikus leveled, melyben családunk hogyléte felől érdeklődöl. Az alábbiakban van szerencsém egynémely szóban tájékoztatni Méltóságodat azon fejleményekről, melyek szűkebb pátriárkánkban a közeles múltban lefolyni voltak szívesek.

Mindenek előtt el ne múlasszam megosztani Véled az egyik legnagyobb szerencsét, mi tisztes polgári családot érhet manapság: szerény kis birtokunkra szállott ugyanis a mérhetetlen megtiszteltetés, hogy vendégül láthassa Őkegyelmessége Hajdú Vármegyéjének Főispánját, Méltóságos Vitéz Ifjabb Debreczeni Koóssa Lajost, ki Őkegyelméssége megbízásából a Tekintetes Vármegyék gazdálkodását ellenőrizendő tette tiszteletét kies vidékünkön! Mint azt a serdülőkorba hamarosan belépő méltóságos ifjú vitéz elmondotta, a felelős gazdálkodás valamennyiünk szent, alkotmányos kötelessége, s mint tudjuk, az Áprilisi Szent És Visszavonhatatlan Nemzeti Magyar Alkotmány egyik sarkalatos pontja a hitel minden erővel való, mindenkire kötelezettséget rovó, napi rendszerességű gyűlölete. Ebben a Méltóságos Úr jeleskedik, tekintve, hogy Debreczen Czívis Város hitelállományának fizetendő kamatai immár meghaladják az említett Vármegyei Jogú Város teljes költségvetését, így minden debreczeni polgárra napi három, uszkve három és fél óra, hitelt érintő gyűlölködés jut! Brávó, le a kalappal Őméltósága előtt!

Mondanom sem kell, külön felhőtlen örömünkre szolgált, hogy a Méltóságos Úr rendkívüli módon meg volt elégedve vendéglátásunkkal, olyannyira, hogy kilátásba helyheztette, hogy amint hozzájut, Őkegyelmessége előtt sem rejtené véka alá nevünk megemlítését! Ó, bárcsak ha úgy lenne! Hálánk jeléül tehát birtokunk teljes személyzete felvonult búcsúztatására, a siheder cigány rajkók kivételével, akik ólombányáink legmélyebb tárnáit ebben a nehéz, az előző átkozott liberális rendszer okozta gazdasági válsághelyzetben el nem hagyhatták. (Tudják ők, mi a feladatuk: vona-rendszerű műholdas helyzetmeghatározó irányította elektromos sokkoló már beléjük verte a cigányábécét idejekorán!)

Apropos, a birtok: Őkegyelmessége bölcs belátása mint mindig, ezúttal sem hagyta magára az Ő embereit! Amióta ugyanis a Nemzeti Együttműködés Rendszerének Lovagjai az Ő Kegyelméből adófizetésre nem kötelezhetők, és parasztjaik után járulékot sem kötelesek fizetni, amennyiben úgy ítélik meg, hogy azoknak nyugdíj vagy orvos amúgy sem járna, felettébb jövedelmező lett a kicsiny, 15-16 ezer katasztrális hold terület mértékéig Őkegyelmessége mérhetetlen kegyelméből birtokunkba bocsájtott gyümölcsösünk. A munka szakadatlan folyik: a földeken olyik alkalmakkor végiglovagolva nem győzöm csodálni ezen egyszerű írástudatlan parasztjaink munkabírását, kik kosztért-kvártélyért-tévéért-pálinkáért dolgozva izzadnak napszám! Mint Őkegyelmessége mondotta volt: „ha tőkéd nem termel, hasznot se hoz biz az, vágjad hát ki őt hamarost!”. Sej, mely rengeteg alkalommal idézzük eszünkbe Vezérünk bölcs szavait a kandallótűz mellett: gyermekeink büszke orcájára a parázsló akác tűzifa barátságos, meleg fénye vetül ilyenkor, a már csak a legendáriumokból ismeretes orosz gáz hideg kék fénye helyett!

Drága Bátyánk, nem akarunk háládatlan színben tűnni fel Előtted, így ezúton is köszönjük közbenjárásod Polgármester Urunknál az áramjegyeket illetően! Ha az nincs, most nem írhatnánk szerető soraink sem Néked! Nagy kincs az elektrónika manapság, mikoron még az urak is csak a petróleum fényénél fényezhetik szablyáikat! De fényesebb is az annál a láncnál, mit szabad Magyar Nemzetünk undorral dobott le a Fordulat Szent Évében!

A Szebb Jövőt építve, a mihamarabbi viszontlátás reményében, tisztelettel és szeretettel:

ifj. Vitéz Ubrizsi Kálmán s.k.

273 komment · 4 trackback

Címkék: orbán hülye alkotmány vitézy vármegye

A bejegyzés trackback címe:

https://kikellennekjonni.blog.hu/api/trackback/id/tr42724066

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Brutál-archaikus rulez! 2011.03.10. 11:53:33

Nem kéne ennél a vármegye meg főispán dolognál megállni. Ha már belevágunk, csináljuk rendesen! Az Ország házában mérhetetlen bölcsességgel felettünk gyámkodó képviselők kegyelmes urak elé tárnám alázatos javaslatomat: használjuk ki végre azt az eddig ...

Trackback: Alkotmányos bosszú a főbírónak? 2011.03.10. 10:52:04

Két nappal ezelőtt tengelyt akasztott Baka András, az Országos Igazságszolgáltatási tanács – és egyben a Legfelsőbb Bíróság – elnöke és Balsai István fideszes képviselő. A vita oka az volt, a főbíró "szerencsétlennek" nevezte a hé...

Trackback: Új alkotmány: lejár a szavatossága? 2011.03.10. 09:05:07

Túl sok mindennel foglalkozik, túl sok mindent próbál meg szabályozni, és túlságosan is a 2010-es évek elejének gondolkodását akarja konzerválni. Hosszú várakozás után tegnap végre megismerhettük az új alkotmány tervezetének szövegét. A Véleményvez...

Trackback: Alkotmányos kérdőjelek 2011.03.10. 01:05:01

Ha minden jól alakul, érdekes alkotmányunk lesz! Nem, most nem a tervezet központozási hibáiról beszélnék - van benne eltévedt vessző bőven -, hanem arról, hogy lesz benne például konkrétan még egy igazi kotta is. Sőt, ha jól értem, talán még pallosjog...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

piefke 2011.03.09. 14:59:45

Istenem, ha szegény Mikszáth élne... - de kurvára "otthon érezné" mostanában magát!

Mike36 2011.03.10. 01:02:27

jó lesz ez
Tekintetes
Méltóságos
Kegyelmes
már várom

Kandabula 2011.03.10. 01:02:45

Viccnek tűnik, de nem az. A gond ott van, hogy mi most elölről kezdjük a történelmet. Viszont legalább látjuk a végét.

Mike36 2011.03.10. 01:05:12

Nagyságos kimaradt

Mike36 2011.03.10. 01:05:46

@Kandabula: figyelj, szerintem sem vicces, de mi ilyenek vagyunk: sirva vigadunk :D

Nem Moby 2011.03.10. 01:11:30

Zseniális! Nagyon jól szórakoztam az olvasása közben, gratulálok a szerzőnek! Irány a középkor, annak is a sötétebbik fele! Követelem írják bele az alkotmányba a szent inkviziciot is, amibe a hitetlenek mellett a nenyit tagadók is tartozzanak a hatálya alá és a fő inkvizitor Semjén legyen!

billy reed 2011.03.10. 01:28:28

Nagyon boldog vagyok, hogy Pártunk a nép valós problémáival foglalkozik, de!
Nem tartom elég határozottnak ezeket a lépéseket, ezért azt javaslom, merjünk nagyot álmodni: országunk neve legyen Kánaán, az Ígéret Földje.
Nemzetközi autójelünk: K
I. /Felvirágoztató/ Viktor örök emlékére!
Ómen...izé...ámen!

cicmen (törölt) 2011.03.10. 02:06:24

A minap vettem kezembe nékem írott elektrónikus leveled, melyben családunk hogyléte felől érdeklődöl.
Anyád úgy van ahogy a kocsisoron hagyták?

stratez 2011.03.10. 04:32:36

"a siheder cigány rajkók kivételével, akik ólombányáink legmélyebb tárnáit ebben a nehéz, az előző átkozott liberális rendszer okozta gazdasági válsághelyzetben el nem hagyhatták."
Igen, kábé ennyi köze van a valósághoz ennek a baromságnak. A cigány rajkók az ólombányák helyett leginkább az öregek agyonverésével, kifosztásával foglalják el magukat, ami pedig az ólmot illeti annak begyűjtését is a bányák helyett leginkább a vasútvonalak, transzformátorok és egyéb berendezések szétverésével történik...

Bebes 2011.03.10. 04:36:56

Ez nagyon jó lett, gratula!

psr6 2011.03.10. 06:30:48

Igen, a szűkebb pátriárka kicsit meleg - szándékos? :) nem tudom eldönteni...

Kaszáspók 2011.03.10. 06:39:37

Egy iskolázatlan paraszt szellemeskedni próbált.
Nem sikerült...

csaron 2011.03.10. 06:54:49

Egy jövő-alternatíva. Persze érthető, hogy sokaknak nem tetszik...

Kaszáspók 2011.03.10. 07:00:44

A prosztók pl. azt sem tudják hogy a "vitéz" cím kisbetűvel írandó

ixxorn · http://www.sgt.hu 2011.03.10. 07:01:06

:) Elfogott a lottyos indulat

kirsten 2011.03.10. 07:02:35

Hát ha ez a jövő alternatívája, akkor nagyon sötét kor jön. Egyébként az írás nagyon jó, és sajnos ül.

Mind1 2011.03.10. 07:06:37

Ez nem jövőkép - ez MÁR VAN!

Legfeljebb a megszólításokon kell majd még csiszolni a szent korona és I. (kedves és szeretett és soha el nem távolítható) Orbán (Kadhafi, Chavez, Kim Dzsongil) Viktor király útmutatásai szerint

Jamesboci 2011.03.10. 07:35:14

a várost nem főispán, hanem segédalispán vezette, te szerencsétlen.

Jamesboci 2011.03.10. 07:37:48

@Mike36: összeférhetetlen.
Kegyelmes úr pedig minisztretől fölfelé, ill. rang szerint, hercegi cimhez járt. ez az ifjú "vitéz" még est sem tudta.
sztem csak pont olyan provokátor, mint szinte az összes blogger. oszt röhög a prosztó a sarokban.

Szvidrigajlov 2011.03.10. 07:39:26

ÉN minden fontosabb internetes orgánumot elolvasok, beleértve a postokat és blogokat is. De ilyen súlyos idiótákat - mint ez is itt - csak az Index liberálisai között lehet fellelni. Egész egyszerűen aggasztó, hogy itt milyen hozzászólások meg vitaindítók vannak. Ha ezek a bloggerek az ország, akkor nincs egyetlen kormány, aki megmenthet minket a lepusztulástól.

De tényleg és komolyan: elkeserítő...

Jamesboci 2011.03.10. 07:43:49

@Szvidrigajlov: és sokan meg is élnek belőle.
ez még aggasztóbb.

Karmadealer · www.sajtoszsemle.blog.hu 2011.03.10. 07:47:32

Ha rajtam múlna egy kiadós kardlapozást máris kilátásba helyeznék nektek, hogy teljes legyen az élményetek. :-) Javaslom hogy egy cipősdoboznyi röplappal a hónotok alatt osonjatok kapualjtól kapualjig. Szívből kívánom hogy jóízű rettegésben teljen az elkövetkező néhány kormányzati ciklus, és hazájára és történelmi múltjára büszke, dolgozó és boldogulni kívánó, normális értékrendű többségi társadalom soha se zavarhassa meg historikus szerepjátékotokat.

polcz 2011.03.10. 07:47:33

@Szvidrigajlov: aki a viccet nem érti az mindenre képes!

nerka 2011.03.10. 07:47:49

Megdöglök, tényleg van aki itt azon tökölög, hogy a vitéz cím kis- és nagybetűs-e, vagy a várost fő, vagy "segéd"!alispán igazgatta-e?
Te szerencsétlen? Esze van-e he? Érti-e kend (vagy Keend, vagy keed), hogy miről szólt a poszt? Vagy tényleg visszamentünk az időben?
Meg érti-e, hogy kínjában nevet és "bölcselkedik" mondjuk a magyar?
Nagyon jó írás, a reggeli kávé és hírek mellé legalább felpezsdített.

Terézágyú 2011.03.10. 07:51:40

1990-ben a fidesz azzal kampányolt a helyhatósági választásokon, hogy "Helyha... hej, ha nem lenne többé se szolgabíró se párttitkár...!"

Na, húsz év eljutott oda ez a társaság, hogy a vármegyéket már visszahozná...

Karmadealer · www.sajtoszsemle.blog.hu 2011.03.10. 07:51:54

@Szvidrigajlov: Ezek szerintem egy cipősdobozban élnek és fotócsipesszel eteti őket Horn Gábor, Heller Ágnes és Oszkó Péter.

regress 2011.03.10. 07:52:08

elég hülyén fognak kinézni,főispán öltönyben, audival,nevetséges. @stratez: rosszat álmodtál?legalább éjszakára vedd le a bilit a fejedről

Jamesboci 2011.03.10. 07:52:20

@nerka: te vagy szerencsétlen.
iróniában sem árt ugyanis némi ismeret, mert akkor az egész irás sz@rt ér. pont , mint a bejegyzésed.

regress 2011.03.10. 07:54:24

@Szvidrigajlov: te már menthetetlen vagy,belenőtt a fejed viktor seggébe

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2011.03.10. 08:01:06

@kpityu2: a pátria helyetti pátriárka írói munkásságom része. Ugye nem kell elmagyaráznom? :)

a távoli rokon 2011.03.10. 08:02:46

mennyi megkeseredett savanyú jobbágy él errefelé, aki nem tud egy jót röhögni a valóság groteszk karikatúráján.
itt leledzik az ország problémájának gyökere, de ez csak kihalásos alapon oldódik meg majd egyszer.

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2011.03.10. 08:03:45

@Kaszáspók: köszönöm a kimerítő, vaskos kritikát. Nagy szükségem volt rá, mert billeg a konyhaasztal lába.

ephudd 2011.03.10. 08:03:57

@cicmen: Nem érted ezt a kis írást ugye? Irónia. Ezt nem lehet papír-írószer boltban venni. Nem érzed mennyire komikus, amikor kisstílű, középszerű emberek akarnak papíron történelmet csinálni? Hogy is értenéd? Helyette tedd fel a Victor Music Band új lemezét, s tanulgasd a szöveget, mert még nem megy: "Libsilibe...bolsevi...büdös eu...gyurcsánytakarodj..." Practice, man, practice.

Szvidrigajlov 2011.03.10. 08:04:46

@polcz:
Érteni értem, csak nem szeretem...:)

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2011.03.10. 08:04:58

@Kaszáspók: múltkor kioktattak egy másik blogon, hogy a Nemzet nagybetűs. Én már nem értek semmit, csak kapkodom a fejem.

redriot77 2011.03.10. 08:07:30

Szuper lett az új 'kotmány!!!!
Nagyfatert megkérdezem hogy milyen címtől jár a méltóságos, a kegyelmes és a tekintetes megszólítás. '29-es évjárat, elvileg tudnia kell. :)
Ha egyszer lesz kölyköm majd mehet mezítláb kapálni az püspök úr birtokára. (Mert az nem járja hogy a keresztyény Magyarországon ne szolgáltassák vissza a kommunisták által elorzott egyházi birtokokat jogos tulajdonosaiknak!)

Szvidrigajlov 2011.03.10. 08:07:51

@regress:
Szép riposzt, lénygeretörő, tárgyszerű és értelmes.

A megfelelő modorú válaszom:
Te meg bizonyára a Gergényi gumibotjától élvezel el minden este, mivel már a melegfelvonulásra sem engednek be orvosi igazolás nélkül...

MrHardcore 2011.03.10. 08:08:31

Fatal error! A szentkorona-úsztatást augusztus 20-án nem találom a szövegtervezetben!!!

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2011.03.10. 08:08:58

@Jamesboci: "Hajdú Vármegyéjének Főispánját". Egyébként tájékozottságod a letűnt vármegyei rendszerrel kapcsolatban még hasznodra válhat, ezúton gratulálok hozzá!

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2011.03.10. 08:10:54

@nerka: igen, ez a helyzet. Köszönöm, hogy nem nekem kellett megmagyaráznom. :)

Pecccca 2011.03.10. 08:11:13

Kedves cikkíró!
A szűkebb pátriárkádban lefolyó fejleményekről annyit, hogy a mi kis hazánkban a pátriárka szó püspököt, rangidős férfit meg hasonló, magas rangú férfiút jelent. A "szűkebb pátriárkádban lefolyó fejlemények" pedig nem lehet más, mint híg székletet és vizelet.

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2011.03.10. 08:11:56

@Karmadealer: nokiásdobozban. Nem figyeltél a szemináriumon, ülj le, egyes.

Karmadealer · www.sajtoszsemle.blog.hu 2011.03.10. 08:13:07

@Jamesboci: Jellemző egyébként rájuk hogy szinte kizárólag a szimbolikus politikai lépések ellen kaffognak, hiszen a mélyebb összefüggésrendszerek ismeretét feltételező tartalmi politizálás valamint stratégiai döntések hátterének feldolgozásához nem rendelkeznek belátási képességgel vagy érdeklődéssel.

Locke 2011.03.10. 08:17:17

@Kaszáspók: Ki a francot érdekel a "vitéz" cím? 2010 van nem 1910...

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2011.03.10. 08:18:14

@Pecccca: utoljára mondom: Lasponya.

A szerencsés megfejtők között mélyebb összefüggéseket sorsol ki Karmafealer.

Ringlósztár 2011.03.10. 08:18:39

@Kandabula:
Nyugtass meg: már megszületett a kis Kádár?

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2011.03.10. 08:18:55

akarom mondani: Karmadealer. Elnézést!

mrgumby1 2011.03.10. 08:30:43

Nem kell károgni. Azér' mer vannak elhivatott politikusok, akik a burger kingbe a papír korona miatt járnak, még nem kell kongatni a vészharangot.

Vannak, akik nem érik be azzal, hogy a kormányzás mindennapi, szokványos, ujjgyakorlat jellegű malomkerekét hajtsák, mint egy pitiáner mókus. Ehelyett Szent István lebeg a szemük előtt, az államalapító, akire büszkeséggel vegyes irigységgel tekintenek, hogy ő már korábban megtette azt, amit.

Nem kétlem, hogy ha ezek a jóemberek ezer évvel korábban buzgálkodtak volna, ma egy hatalmas és erős állam állana itt. Az Avar-Besenyő Köztársaság.

vittore 2011.03.10. 08:34:04

@Szvidrigajlov: Olvasgass csak el mindent,alaposan, legalább addig se dolgozol. Igaz?

gügyemadárpipike 2011.03.10. 08:45:05

Aki végigolvasta a "visszavonhataltan, én vagyok az atyaúristen kormány" új alkotmányát, az láthatta a következőt, amiről viszont nem esik egy szó sem sehol: "az a személy, aki magyarországi lakóhellyel rendelkezik s felnőttkorú, bármikor, amikor a kormánynak "úgy fáj a feje", behívható katonának. Továbbá az állampolgár köteles anyagi és erkölcsi javakat átadni a kormány részére rendkívüli helyzet esetén." Tehát akkor ez úgy néz ki, hogy ha csődben van az ország, akkor vihetik a házamat, "tyúkomat, kutyámat, kocsimat"????? Ha nincs elég szerződéses katona, akkor holnap mehetek Viktorkát szolgálni, hogy ő és sleppjei S8 Audiban(tudom, visszaadta) mehessenek 300-zal az autópályákon? Írta itt vki, hogy ez a sötét középkor. Igaza van. Ez az.

pHérték 2011.03.10. 08:45:52

"így minden debreczeni polgárra napi három, uszkve három és fél óra, hitelt érintő gyűlölködés jut!"

Attól függ, mert ugye hitelt=kölcsönt adni jó, venni viszont nem. Van amikor indokolt kölcsönt kérni, de józan gondolkodású ember ezzel együtt sem szeret adósságba kerülni (és igyekszik belőle minél előbb szabadulni).

tjunior 2011.03.10. 08:48:51

oké menjünk visszafele, de akkor vezessék be a tizedet meg a kilencedet is, és cső! ÁFA, SZJA, stb. meg elfelejtendő

midnight coder 2011.03.10. 08:50:48

Igazából nincs még egy ország európában aki ennyire szembeköpné a saját hagyományait mint a magyar. Nincs még egy ország ahol ciki kitenni a nemzetiszín zászlót. Ha egy francia, német, angol polgárnak azt mondanák hogy mit franciáskodsz, németkedsz, angolkodsz akkor csak nézne mint a borjú az újkapura. Nálunk viszont teljesen rendben van ha rákérdeznek valakire hogy mit magyarkodsz ?

Nálunk mekkora felháborododás van a kéknácik részéről hogy bevezetik a vármegye szó használatát. Mihez kezdenének ezek angliában vagy más európai országokban ahol annyira tombol a sötét középkor, hogy uram bocsá' még királyuk is van. Sötét, elmaradott népek, el kellene menni felszabadítani őket a hős honi bolsilibsijeinknek. Addig sem idehaza mérgeznék a kutakat - ha már a hagyományok felelevenítésénél járunk.

csárli hárper 2011.03.10. 08:51:09

@Karmadealer: "Jellemző egyébként rájuk hogy szinte kizárólag a szimbolikus politikai lépések ellen kaffognak, hiszen a mélyebb összefüggésrendszerek ismeretét feltételező tartalmi politizálás valamint stratégiai döntések hátterének feldolgozásához nem rendelkeznek belátási képességgel vagy érdeklődéssel."

ezt mindenkinek ajánlom, besírtok!

már ne is haragudj de a most regnáló tehetségtelen, képmutató, a csillagot is lehazudó, felkapaszkodott senkikről azt feltételezni hogy tartalmasan politizálnak, meg van stratégiájuk, vagy bármihez is értenének önnön és kiccsaládjuk helyzetbe hozásán kívül, nagy tájékozatlanságra vall, vagy ami még rosszabb a fejed beszorult a seggükbe.

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2011.03.10. 08:57:03

@midnight coder: értem. A vármegye (újra)bevezetése szolgálja leginkább a Nemzet érdekeit. Gondoltam én, csak eddig valahogy elsiklottam felette.

Állítsuk meg a ......... 2011.03.10. 08:58:15

"Az ispán nagyhatalmú, általában bírói tisztet is betöltő világi személynek a címe. Ispánjai voltak a királyi udvarnak, a köz- és pénzügyigazgatás különböző szintjeinek, de az úri nemzetségek vezetőit, az uradalmak gazdasági elöljáróit is így hívták.

A Cím legkorábbi említése 777-ből ismert, ekkor mint Avar előkelő címe szerepel a Kremsmünsteri apátság (Au.)alapítólevelében. A kifejezés az előljáró jelentésű szláv zsupán szóból származik, mely a zsupa ’megye’ szóból ered. Latin megfelelője a comes (gróf) volt. Zsupán formában a dunai bolgároknál és az avaroknál egyaránt előfordul, megtaláljuk a nagyszentmiklósi kincs görög betős feliratában is. A magyarság a Kárpát-medencében talált szlávoktól vette át. A cím korai alakja span."

Állítsuk meg a ......... 2011.03.10. 08:59:54

Vissza a jövőbe
Akkor ugyi lesz szégyenketrec, deresre húzás, kaloda , vesszőzés is?
Hurrá
A Honfoglalást mikor kezdjük?

Joebacsi70 2011.03.10. 09:01:06

Mit tennének a versenyszférában azzal a vezető állás(oka)t betöltő emberrel, emberekkel, akinek az lenne a legfontosabb dolga egy válság kellős közepén, egy csőd vagy ahhoz közeli helyzetben, hogy az osztályokat nevvezzük át divízióra, a team megnevezés nem elég magyaros, legyen inkább csoport, a gazdasági igazgató pedig legyen újra főkönyvelő.

Valóban kurva fontos ! Ez a lényeg ! Csak így tovább ! Az össze kibasz..tt politikust elküldeném a versenyszférába, dolgozzatok, éljetek meg teljesítményetek alapján !
Színtől, nemtől, pártállástól függetlenül !

AlbaZen 2011.03.10. 09:02:23

Szerintem nem hülyeség belenevelni az emberekbe: Aki nem képes ésszel, felelősen gazdálkodni a hitellel, az féljen tőle, mint a tűztől, és ne éljen vele.

Iustizmord 2011.03.10. 09:03:01

édes aladárom, vedd már magad mellé ezt a béla kegyereket, az anyja kruzsinszky-lány, gyermekkori ideálom.

bastian 2011.03.10. 09:03:53

A hagyományok fontosak, hiába sarkítja ki a posztíró. Hol van ez az angol királynő a mai világban nevetséges hercehurcáihoz képest? Pedig pár éve az ausztrálokat is szavaztatták róla, hogy ne akarjanak a korona alá tartozni és lám, megszavazták hogy DE, akarnak.

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2011.03.10. 09:05:00

@pcr: akkor ez olyan lehet, mint a vitéz, ami emlékeim szerint szintén szláv. Szar dolog ez a történelem, ha beleássa magát rendesen az ember.

gügyemadárpipike 2011.03.10. 09:05:13

@pcr: gratula! Az "én vagyok a világisten" kormány fele ennyire nem ment utána a dolgoknak, mint te. Tényleg gratula. Elküldted "nekik" is, hogy okuljanak? :-)

Az, hogy átnevezik Kúriának a Főv. Bíróságot, a munkanélküliség, a nyomor, kilátástalanság nem fog megoldódni.
Nem azzal foglalkoznak amivel kellene. S ezt mondjuk már 20 éve. Senki nem akar is tenni semmit, csak a "királyásgot" akarja, ami most majd szó szerint is megvalósul.

AlbaZen 2011.03.10. 09:06:26

A Római birodalom bukását is a kamatos pénzek túlburjánzása okozta, és a mostani válságot is. Akkor pedig alapom van gyűlölni a számomra értelmetlen célú kamatos pénzeket.

gügyemadárpipike 2011.03.10. 09:07:36

@Joebacsi70: á, én Sátoraljaúlyhely és környékére, illetve Nyíregyháza és környékére küldeném őket, lakjanak és éljenek ott a nyomorban, az őket megillető fizetésből, mint mindenki más. Sajnos a "királyi trón magasságából" ezeket már nem látni és úgy is viselkednek.

Iustizmord 2011.03.10. 09:07:43

osztán a comitatus vagy a gau elvei szerint lesz újracsionálva?

Állítsuk meg a ......... 2011.03.10. 09:08:11

@roissycdg:
Bocs, de annak Kurvatórium lesz a neve.

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2011.03.10. 09:10:51

na, utánanéztem, nehogymegint szó érje a ház elejét: a magyar vitéz szó átvétel, a szláv vitez (orosz: vityaz) az eredete. Azt nem tudom, a szlávok milyen betűvel írják.

gügyemadárpipike 2011.03.10. 09:10:52

@pcr: uppssszz! Bocs! Remélem nem köveznek meg az Elvis Presley téren, nyilvánosan.

Állítsuk meg a ......... 2011.03.10. 09:11:20

Mostmár ennek a vármegyés ötletnek köszönhetően kezdek megvilágosodni.
Értem már miért a 15 éves korig tartó iskolakötelezettség.
A középkorban nem voltak írástudó parasztok, az a kiváltság csak a főuraknak, papoknak, királyoknak járt.

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2011.03.10. 09:12:02

@AlbaZen: beszél akkor a kósával, ő még mindig szereti őket. Vagyonbevallása szerint 70 milliója is van belőle.

Állítsuk meg a ......... 2011.03.10. 09:12:36

@roissycdg:
Az elég furcsa lenne, mert Elvis számait az egyik névrokonom írta.

kvasztics47 2011.03.10. 09:13:31

@Jamesboci:
Hogy lehetsz illen balfasz!

Állítsuk meg a ......... 2011.03.10. 09:13:47

Egyébként a boszorkányokat nem égetni szokás?

AlbaZen 2011.03.10. 09:15:52

@Humperdickk: És felteszem, hogy ez nem okoz neki kibírhatatlan álmatlan éjszakákat. Undorító képmutató kósa.

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2011.03.10. 09:15:55

Jelentem, még nem érkezett megfejtés a Lasponyára. Csak jelzem, ketyeg az óra!

kvasztics47 2011.03.10. 09:16:57

@Joebacsi70:
Ha ennyire vak vagy, minek szólsz hozzá. Mé nem azt írod, hogy Magyarországot elkéne zavarni a picsába.

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2011.03.10. 09:17:52

@AlbaZen: az a baj az ilyen értelmetlen, kőbunkó szofisztikáltságú elvekkel, hogy folyton meg kell sérteni őket. Ebbe szegény fundamentalisták folyton beleszaladnak.

kvasztics47 2011.03.10. 09:19:45

@midnight coder:
Te aztán egy igazi barom, állat vagy.

Démonmac1 2011.03.10. 09:20:36

Nagyon remélem hogy a fennen vázolt utópia nem következik be és létrejön valami új ellenzék, mert a mostaniak fabatkát sem érnek.

Démonmac1 2011.03.10. 09:23:17

@bastian: Node mekkora differencia van az Angol koronához való tartozás, és az itthoni káosz között, mellesleg abszolút nem bánnám ha Angliához tartoznánk.(de ők igen)

AlbaZen 2011.03.10. 09:23:28

@Humperdickk: Senki nem kényszerít ezen kőbunkó elvek megsértésére senkit, az emberek maguktól szaladnak bele és válnak hiteltelenné. Az emberi természet már csak ilyen, nem lehet kikapcsolni.

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2011.03.10. 09:23:54

@kvasztics47: helyesen:

"Te aztán egy igazi barom állat vagy."

Még helyesebben: érvelni mellette, miért baromállat, majd leírni, hogy baromállat. Mármint szerintem, de én egy baromállat vagyok. :)

d-evike-a Magyar Köztársaság állampolgára 2011.03.10. 09:25:30

A helyzet az, hogy Orbán Viktor szó szerint meghülyült. Remélem valahogy vissza lehet majd csinálni ezt az egészet.
A poszt oltári, sajnos sírnom kell, mert egyre inkább úgy tűnik, hogy most már bármi ami viccnek tűnhet, az igaz lesz.

d-evike-a Magyar Köztársaság állampolgára 2011.03.10. 09:26:32

@Démonmac1:

Haza és Haladás Közalapítvány!
Nemsokára megkezdik nyilvános tevékenységüket. Hajrá Bajnai!!!!!!!!!!!

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2011.03.10. 09:27:36

@AlbaZen: azt gondolom, hogy a történelem tulajdonképpen a kőbunkótól halad a pendrájv felé. Más szóval: régebben mindent bunkóztunk, újabban próbáljuk minél cizelláltabbá tenni a történetesen tényleg cizellált világot leíró képzeteinket és életünket szabályozó elveinket. Példa: ha valami alkotmánysértőnek bizonyul, nem az alkotmányt dobjuk ki a vérbe. Az a kőbunkó szintje ugyanis.

kewcheg 2011.03.10. 09:35:19

Drága Pistám, légy oly bátyám, helyezd el magzatomat az általad vezérelt részvénytársaság felügyelő bizottmányának tagjaként becses jobbodon! A gyerek okos, mindent tud.Mégcsak 19 esztendőt számlál kora ifjúsága, azonban már kijárta Norimberga, Heidelberga, nomeg Kolónia illetve Páris iskoláit, túlvan az élet megismerésén, kellő tapasztalattal és illemmel illetve kellemel bírand, hogy eme nemes feladatot Jobbodon Drága Bátyám, Pistám el tudhassa láttandani.Igényei oly szerények, beérendi a limitált havi két mihálybátyával, egyékként nagyon szép fényes a cipője, fess gyerkőc az nohát.Drága Pistám kérlek engedd meg , hogy elvtársi, bajtársi istenhozzádot mondjak kérlekalássan tenéked, ama régi bohó kiszes táborok emlékére, mikoron is hajkurásztuk a kisz-jányokat.

AlbaZen 2011.03.10. 09:35:53

@Humperdickk: Érdekes elgondolás: ezek szerint az ember alapjában véve évezredek óta ősbunkó, csak most próbál XXI. századi úriembernek látszani mert az az elvárás. Ehhez szüksége van a mai csúcstechnikára. Lehet cizellálni az életünket szabályozó elveket a végtelenségig, de amikor próbálok leásni a dolgok gyökeréhez, mindig arra lyukadok ki, hogy a politikus valójában nem érdekelt abban, hogy gyökeresen változtasson azon a rendszeren, ami őt gazdaggá tette anélkül, hogy bármi építőt véghezvitt volna. Ez a demokrácia feloldhatatlan ördögi köre, ami végső soron pokollá teszi a jobbágyok életét.

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2011.03.10. 09:39:44

@AlbaZen: nem, az ember nem most kezdett eszmélni, hanem folyamatosan azt teszi, és nem azért, mert ez elvárás, hanem mert úgy tisztább, könnyebb, jobb lesz az élete. Meg akarja érteni, ami körülveszi és ki akarja zárni belőle, ami rossz. Ehhez kell a filozófia, a kultúra, a tudomány és a jog. A többi próbálkozás, mint a politika is, vakvágány.

Artie 2011.03.10. 09:52:19

@Humperdickk: Ezeknek az idiótáknak ez a fontos, ezen akarnak rágódni, nem az, hogy pl. mekkora rekordhiányt hozott össze az ő Matolcsy elvtársuk. Az már nekik magas.

Mennyivel fontosabb problémák is ezek, vármegye, Magyarország, Szent László-híd Nr. 2...

kishusom 2011.03.10. 09:52:27

Kedves félművelt Köpködők, meg Libsibolsizsidózógyurcsányozók!

Ugyan olvassátok már el Móricz Rokonok c. regényét, vagy ha köpködés közben nincs annyi időtök, nézzétek meg a belőle készült filmet (zseniális az is), és majd rájöttök a poszt igazságtartalmára. Vagy nem...

agyamelhagyom 2011.03.10. 09:58:24

@kvasztics47:

Há' mé' nem móntátok ho' "Magyarország" egyellő a ténsurakkal és ténsasszonokkal, no meg a jövőbeli zispánokkal, nomeg Királurunkkal? Akko' visszábbvesszük az agyarakat! :)
Mer' há' így dukál. Ja, ho' má' az EU (a zsidó-pedofil) is "Magyarországot" sértette meg? Igaz lehet...

Ezt elkúrtad Gonosz Törpe 2011.03.10. 10:16:25

Könyörgöm jöjjön már egy jó véres forradalom , de nagyon gyorsan!!!!!!!!!!

Ezt elkúrtad Gonosz Törpe 2011.03.10. 10:18:11

Dögölj meg Orbán és Bandája!!!!!

surayana 2011.03.10. 10:32:19

azt a rohadtliberálbolsevistajudeoplutokrata mindenit annak, aki gúnyolódni mer a "Kedves Vezető"-n. Bölcs Vezérünk minden lépése a haza javát szolgálja. Ha ez csak úgy megy, hogy megkoronázzuk, akkor az lesz és punktum. Ha visszahozzák a derest, a pallosjogot és a Jus primae noctist - hm, ez nem is lenne rossz -, akkor is örömmel állunk elébe. Mindenki tudja, hogy a fideszben minden az emberért van. Megmondjam, hogy hívják azt az embert?

xcrow · http://falevel.freeblog.hu 2011.03.10. 10:39:29

@midnight coder: tudd ezzel a magyarkodással egy baj van: ha nem úgy magyarkodok, ahogy azt a magukat nagyon magyarnak gondolók jónak érzik, akkor szar hazaáruló vagyok. Mikor valakik feljogosítva érzik magukat arra, hogy ők mondják meg, hogy vagyok jó magyar. Honnan veszik maguknak a bátorságot, hogy magukat állítsák piedesztálra és leugassanak nekem, hogy én szarmagyar vagyok. És engem ez a viselkedés taszít, ezért érzem mindig, hogy kilógok az igazmagyarok közül. Büszke vagyok a felmenőimre, paraszti és nemesi származásúakra is, meglátogatom a nagyapám sírját évente többször pedig sok-sok száz km-re nyugszik tőlem, meghallhatom a Himnuszt ha éjfélkor épp ébren vagyok és szól a rádió, március 15-én jó érzéssel tűzök kokárdát (pedig az igazmagyarok azt is megpróbálták maguknak kisajátítani), amikor csak tehetem magyar terméket vásárolok, adózok becsületesen minden fillér jövedelmem után, olvasok magyar történelmet és irodalmat (bár nem csak az igazmagyarok által kanonizált szerzőktől), tettem már virágot az ezeréves határon a vasúti őrházhoz, sőt, megátalkodott módon igyekszem mindig figyelni a helyesírásra is, stb. Szóval úgy érzem, szimbolikusan és gyakorlatban is elég sokat teszek a hazámért és büszke vagyok a magyarságomra. Csak ezt némelyek igyekeznek kétségbe vonni, mert nem pont úgy csinálom, hogy az passzoljon az általuk kialakított képbe, ráadásul az favorizált eszmékkel sem értek egyet mind. Így érthető, hogy vannak a nagyonmagyarkodással kapcsolatban ellenérzéseim? És hidd el, nem vagyok ezzel egyedül... sajnos túl sok feltételt támasztanak kimondva vagy kimondatlanul a magyarásgommal kapcsolatban. És tudod azt sem értem, hogy miért tagadom meg azzal a múltamat és a tradíciókat, ha nekem más a véleményem a főispánról meg a vármegyéről meg az egész múltba révedő könnyes szemű ábrándozásról. Bár gondolom itt a más-sal van a probléma igazából :-S
Nem tudom azt sem, hogy egy liberális zöld, vagy baloldali gondolkozású ember miért ne lehetne jó magyar - csak a jobboldali, mélyen hívő keresztény lehet az? (reformátusként én azért még maradhatok? De ha Jehova tanúi hívő lennék már nem? Vagy?) Miért sajátítja ki magának az ún. jobboldal ezt a minőséget? Ha én nem pont úgy vagyok magyar, ahogy azt az ún. jobboldal jónak gondolja, akkor nem is vagyok az. Hát ez a bajom vele.

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2011.03.10. 10:41:40

@Humperdickk: Zseniális :) és sajnos igaz! Annak az agyatlan, szőröstalpú fidesznyik trollnak, akinek meg a Mélts.Urak seggébe szorult a nyelve, úgysem magyarázod meg, hogy amit lát az a valóság, nem az a szar szöveg, amivel szopatják.

xcrow · http://falevel.freeblog.hu 2011.03.10. 10:46:41

@Karmadealer: "hazájára és történelmi múltjára büszke, dolgozó és boldogulni kívánó, normális értékrendű többségi társadalom" azért ha ezzel "Replace all" mókával nem tudok egyetérteni, még sorolhatom magamat az általad nevezett többséghez? Mert mint picit fentebb Midnight coder-nek kifejtettem, én büszke vagyok a hazámra és történelmére, itthon dolgozok és adózok, próbálok boldogulni (bár elég gyakran megpróbálnak ebben akadályozni, nem csak a mostaniak...) és tisztességesen, ember módjára élni. De valahogy mindig jönnek valakik, akik jobbnak és felsőbbrendűnek érzik magukat, és jól megmondják, hogy én bizony a nem vagyok rendes ember és igazmagyar, mert merészelek mást és máshogy gondolni, mint ők, az igazmagyarok. Ha én az általuk idealizált értékrend egyetlen pontját is kétségbe vonom, megkérdőjelezem vagy vitázni akarok róla, akkor csakis hazaárló és nemzetellenes lehetek. Hogy van ez?
Szóval lehet le kéne szállni arról a magas lóról.

Zus 2011.03.10. 10:48:18

@Humperdickk: te figyi, a lasponya azmás néven nem naspolya (vagy miszpolya) ? Az egy növény. Ehető a gyümölcse, ha jól tudom. Meg gyógynövény is.

xcrow · http://falevel.freeblog.hu 2011.03.10. 10:50:11

@roissycdg: egyszer egy konzervatív beállítottságú ismerősöm fejtegette nekem, hogy bizony nem is lehetett ám olyan rossz az a feudalizmus, nem érti, mi baj a nemesekkel meg azzal a világgal. Én csak annyit mondtam neki, hogy persze, szerintem is jó, csak tudni kell jó helyre születni és tényleg egészen jónak tűnik. Ha mégsem úgy osztja a lapokat a Jóisten, akkor meg beszoptuk... Pillogott csöppet, de hallgatott.

Hadrianuska 2011.03.10. 10:51:43

@Kaszáspók: Az iskolázott bunkó meg nem érti..

cicmen (törölt) 2011.03.10. 10:53:49

@ephudd: Ez messze van az iróniától! Csak gyenge nyáladzás. Különben nem értem magam, hogy miért írtam amit írtam. Csak játszogattok a pöcsötökkel a porban. Ha ez jó nektek. Engem nem zavar. Ja köszi a zenét amit küldtél. Felrakom a telefonra, hogy a buszon is tudjam hallgatni.

Zus 2011.03.10. 11:00:08

Na majd azt figyeljétek, hogy március 15-én hány mélymagyar-vérturulmagyar fogja magát villogtatni OLASZ KOKÁRDÁVAL ! Ugyanis, ezek a nagyon-nagyon derék vármegyés vérmagyarok még azt sem tudják, hogy a kokárda színeit MINDIG BELÜLRŐL KIFELÉ OLVASSÁK !!! Gyengébb mélymagyarok kedvéért: BELÜLRŐL KIFELÉ piros-fehér-zöld. Belül van a piros ! A világ összes zászló- meg címertanos könyvében le van írva, hogyan kell olvasni a kokárda színeit. Minthogy a zászló színei (csíkjai), ha párhuzamosak a zászlórúddal, akkor mindig a zászlórúd felől van a sorrend.

klacus 2011.03.10. 11:05:03

@xcrow: Tökéletes helyzetkép. Nagyon egyetértek veled.

Siralmas a helyzet, van két szélsőség és semmi értelmes középút. Vagy mély magyar vagy vagy hazaáruló libai.

ennyi a kínálat...

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2011.03.10. 11:05:48

@Zus: hideg, nagyon hideg. De segítek: ez a Lasponya nagybetűs! :)

Zus 2011.03.10. 11:08:38

@xcrow: nagyon így van. Tudni kell a jó helyre születni. De van ám itt egy kis paradoxon, ha mondhatom ezt. A felsőoktatási intézményekben rohadtul kevés a született pénzes gyerek. A nagyobb részük valahonnan felkapaszkodott. Ha ezek a gyerekek hirtelen mind visszasüllyednek a származásuknak megfelelő vármegyei szintre, akkor honnan lesz Orbán királynak annyi imádója ? Vagy ez csak a nem orbánistákra fog majdan vonatkozni ? Ha istenítik a királyt, akkor jobbágy vagy cselédgyerekként is egyetemre mehetnek királyi ösztöndíjjjal ? A tehetséges, ámde mondjuk nem királypárti jobbágy vagy proligyerek meg majd húzza az igát napszámban ? Vagy már születésükkor kiválogatják a szülészeten azokat, akik majd királypártiak lesznek ? Most csak arra az utópiára próbálok gondolni, ami esetleg bejöhet a kegyelmes urak, méltóságos urak (esetleg a király ?) visszajövetelével. Ennyi erővel szebehugyozhatjuk az EU-t is, idézvén Viktor kiráaspiráns szavait: "az EU-n kívül is van élet". Ekkor viszont akár a pengőt is visszahozhatjuk, mint az új királyság pénzügyi alapját.

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2011.03.10. 11:09:01

@xcrow: én 2002 tavasza óta nem vettem fel kokárdát. Azóta belül hordom, és nem csak március 15-én. Hanem minden nap.

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2011.03.10. 11:09:55

Azért olyan aranyos, amikor a szőröstalpú fidesznyik trollok, a heveny fröcskölődéseik közepette csak a tényeket nem akarják látni... Végül is egy, a kommunista időszakból ismerős szólam oly kedves a lelküknek. Nesze paraszt, vakulj, vakít Viki rendesen.

Zus 2011.03.10. 11:10:59

@Humperdickk: nem akarlak kiábrándítani, de a nagybetűs Lasponya bármit is jelent, az 1896 évi. Pallas Nagyalexikon sorozatban bizony a naspolyát jelenti.

Úhh, várjál már !!! Az a lexikon még a vármegyék, a kegyelmes urak és a király idején vésődött ! Lehet, hogy így akarnak félrevezetni ?

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2011.03.10. 11:11:14

@Zus: az nem baj, ha a nép hülye, mert a végén még megtanul rendesen olvasni és internetezni kezd. Erről szegény Mubarak tudna mesélni.

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2011.03.10. 11:12:59

@Zus: oké, elfogadom, de akkor sem ez a válasz. Anyway, here's another clue for you all: Shakespeare. :)

midnight coder 2011.03.10. 11:16:48

@Humperdickk: A vármegye egy régi hagyományos megnevezés felújítása. Nem igazán látom mi ezzel a baj.

@xcrow: A baloldal vs magyar dolog valóban problémás egy kicsit. Alapvetően nem azzal van a gond, hogy ne lehetne egy baloldali vagy liberális igaz magyar. A gond akkor van amikor a szent baloldali és liberális értékek miatt valaki semmibe veszi a magyar érdekeket. És itt még csak nem is az a gond, hogy rosszul képviselik, hanem arról hogy semmibe veszik. Mint Pl. amikor kijelentik hogy mindegy hogy hazai vagy külföldi cégeket támogatunk, vagy hogy olyan hogy magyar termék nincs is, ezért felesleges támogatni.
Alapjában ez a baj azzal az erővel amit ma magyarországon balliberálisnak hívunk - legalábbis ebből a szempontból. Más szempontból meg persze az, hogy se nem baloldaliak, se nem liberálisok, de ez már egy másik történet.

kisvakondcica 2011.03.10. 11:17:17

Én csak egyet szeretnék kérdezni.
Valakinek van arról halvány fingja, hogy hány alkotmányjogász dolgozott éjt nappallá téve ezen
a tervezeten ??? Úgy értem, profik. Tudósok. Nemzetközi tekintélyek. Akik publikációs tevékenység túl nyúlik a Magyar Nemzeten.

Zus 2011.03.10. 11:17:49

@Humperdickk: mindegy, a szépirodalmi műveltségem csiszolom még.

@szempontpuska: jó az írás. Vagy tizenöt éve, a vérmagyar net hőskorában jutottam hozzá.

Zus 2011.03.10. 11:19:12

@szempontpuska: de szerintem akkor nem ütköztek meg rajta annyira, hogy azonnal perre ment volna a levél címzettje. A méltóságos urak kutyapics@zták egymást kicsit, aztán együtt szivaroztak a klubban.

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2011.03.10. 11:21:38

@midnight coder: a vonatkozó névmás elé tett vessző szép, régi magyar helyesírási hagyomány. Helyesen tehát: "látom, amit".

Még most sem érted?

Zus 2011.03.10. 11:22:22

@kisvakondcica: egy sem. Pont ők nem, mivel értenének hozzá. Amúgy meg, egy alkotmányozó folyamat NEM EGY HÓNAP, B@SSZA MEG AZ ÖSSZES KORMÁNYPÁRTI POLITIKUS, hanem legalább egy év ! Mi a sz@rt lehet egy hónap alatt belevenni az új alkotmányba ? Vármegyék, pengő, kegyelmes urak ? És érdemben mit ?! Hát semmit !!!

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2011.03.10. 11:26:35

VI. Cikk (1)
Mindenkinek joga van a gondolat, a lelkiismeret és a vallás szabadságához.

Valljuk, hogy együttélésünk legfontosabb keretei [..] a hit és a szeretet.

Azaz ha én nem vallom, hogy a hit bármilyen keret lenne az együttélésemben, megsérül a valláshoz való szabadságom?

tcom 2011.03.10. 11:26:51

@midnight coder:

"Nálunk mekkora felháborododás van a kéknácik részéről hogy bevezetik a vármegye szó használatát. Mihez kezdenének ezek angliában vagy más európai országokban ahol annyira tombol a sötét középkor, hogy uram bocsá' még királyuk is van."

Csak urambocsá a nyugati országokban kabalának, hagyomány miatt tartják a királyt. Nem szól bele az ország ügyeibe, nem kormányoz.

Nálunk viszont meg van a felszentelt egyedüli alkalmas személy egy királyi posztra: I Viktor Király a Kádár dinasztiából. A mi királyunk nem nyugodna addig, amíg az összes nyugdíjas nénike kezet nem csókol neki. És ez még a leggusztusosabb cselekedete lenne.

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2011.03.10. 11:27:34

Vajon hány ehehz hasonló ellentmondás feszül ebben a tervezetben?

pepe07hu 2011.03.10. 11:28:47

Köszi Humperdickk! Jól esett!
Confusion to our enemies! Until final victory!
A kommentekből az derül ki nekem, hogy hülyéből jól áll az ország. Nem lehetne erre egy exportágazatot építeni?
Szép napot!

agyamelhagyom 2011.03.10. 11:33:19

@xcrow: Teljesen egyetértek! Mintha a szívemből szóltál volna! Kivéve, hogy engem katolikusnak kereszteltek. :)
De még egy dolgot tennék hozzá. Mi az, ami minket, magyarokat összetart? Annak ismeretében, hogy már nincs "tiszta vérmagyar" (mint ahogy nincs vérnémet, vérangol, vérfrancia stb.), tehát a genetika - bármennyire is próbálják vizsgálgatni - tévútra fog vezetni. Csak azt vegyük figyelembe, hogy ma a harmadik leggyakoribb családnév a Tóth, 5. a Horváth, 9. a Németh. Ráadásul nem minden szlovák származásút neveztek el a nemzetisége nevén...
Egy dolog tart össze minket, éspedig a magyar nyelv. Kíváncsi lennék, hogy hány verset vagy prózai idézetet tud elmondani fejből egy
"igazmagyar". És tudja-e egyáltalán, hogy Petőfi, Radnóti, Liszt (akiről most ugye elnevezik a pesti repülőteret) de a nagy múltú nemesi családok sem voltak félig-meddig, vagy teljes mértékben magyarok az ő definíciójuk szerint? Mint ahogy a mai magyarkodó politikusok sem azok!
Azt vajon tudják-e, hogy a nagy magyar és félig-magyar uralkodóink, ispánjaink miért a latint, majd a németet fogadták el hivatalos nyelvnek? Tudják-e hogy csak az 1844-45-ös országgyűlés döntése nyomán lett a magyar nyelv hivatalos?
A másik dolog, ami a bögyömben van, az a korona. Könyörgöm! Mindenki tudhatná, hogy István koronáját a történészek szerint III. Henrik visszavitette Rómába. A mai általam is tisztelt koronát III. Béla korában állították össze. Ezt az MTA és a Magyar Katolikus Püspöki Konferencia is elismeri. És van arcuk így belevésni az Alkotmányba. Már csak az hiányzik belőle, hogy Szűz Mária országa vagyunk, mert Szent István felajánlotta az országot neki.
Az agyam elhagyom, amikor nívótlan egyének szítják a hangulatot, összeugrasztják a népet a populista lózungjaikkal.

"Divide et impera!"

Igaz Magyar 2011.03.10. 11:34:21

@Humperdickk: szerintem ne emelkedj sztárügyvédi magaslatokba: ezt a tákolmányt akármelyik ügyvédjelölt ízekre szedi.

Van egy alapvető hagyomány II. OV regnálásában: a szakértelem teljes hiánya.

Igaz Magyar 2011.03.10. 11:36:22

@pepe07hu: nézd át jobban. Nincsenek is olyan sokan.
4-5 Orbán bérenc.

Zus 2011.03.10. 11:37:59

@midnight coder:

Mindenki, aki magyar állampolgár, idehaza született, az magyar. Ne menjünk bele a dolog cizellálásába, mert jogilag NINCS meghatározva a "magyar" (tudomásom szerint). Még Ottó bácsit is ideveszem, aki pedig Habsburg létére mindig azt mondta: "mi magyarok". Vagy az itt letelepedett, ide házasodott külföldiek is beleférnek. Annyian úgysincsenek, hogy számottevően kilógjanak a statisztikából. Legyenek ők egy speciális kategória. Ha az országért munkálkodnak, akkor ők is magyarok.

A teljesen mindegy, hogy jobboldali vagy baloldali gondolkodású, keresztény vagy nem az, ha belefér a "magyar" kategóriába. Itt csak az a baj, hogy vannak politikusok, politikai erők, akik a saját hasznuk érdekében kisajátítják a "magyar" kategóriát. Milyen alapon?

Az egyik szomszédom, egy vérbolsi idős csokker, minden nemzeti ünnepen kitesz egy bazi magyar zászlót. Kiteszi annak ellenére, hogy Orbán és népi zenekara évekkel ezelőtt kisajátította a kokárdát, a zászlót, a címert és a nemzeti ünnepeket. Évekkel ezelőtt kettéosztotta a közvéleményt az a majom, mert neki akkor így volt jó. Ezek után, ellopta a nyugdíjakat, van pofája azt állítani, hogy egyesítette a nemzetet (amit pont ő bomlasztott meg évekkel korábban) és még akkor szerinte, meg a követői szerint a ballib tagjai nem magyarok ? Meg nem magyarok a nem keresztények, a melegek ?

Igaz Magyar 2011.03.10. 11:41:56

@agyamelhagyom: rosszul értelmezed a genetikát, mint sokan.
Ha egy fajtiszta NDK-s Német Juhászkutyát keresztezel egy Lengyellel az attól még Német Juhász marad. :-)

pepe07hu 2011.03.10. 11:43:30

@IgazMagyar: A többi csak birka? Miért hagyjuk magunkat hülyére venni?

Igaz Magyar 2011.03.10. 11:45:26

@agyamelhagyom: Hja "személyes megtámadtatás okán": úgy 40-et tudok fejből kb. :-D
(az Anyám Tyúkjával és a Boci Boci Tarkával, beleértve a Himnuszt meg a Szózatot)
De Parlamenti képviselő és polgármester alatt senkire nem haragszok aki nem tudja.

kormányzó 2011.03.10. 11:46:22

@kisvakondcica: Légy nyugodt! Egy sem! Szégyellték volna.

Igaz Magyar 2011.03.10. 11:49:00

Apropó kereszténykedés: Én spec. református vagyok és kikérem magamnak a pedofil katolikusok létjogosultságát. A hívek meg egész kéten lopnak dorbézolnak, minden bűnt elkövetnek, vasárnap meg meggyónják egy pedofilnak oszt jónapot!

Fullánkos Algol 2011.03.10. 11:49:30

@Karmadealer: Szerencsére a normálisat nem a tetü fajtád definiálja, mindenesetre szívből kívánom neked is meg a többi hozzád hasonló féregnek hogy jóízű rettegésben teljen az a hátralévő idő amíg szét nem tapossa a népeteket a történelem

Zus 2011.03.10. 11:49:45

@agyamelhagyom: pontosan ezekt mondom már én is évek óta.

Egy példával hadd járuljak én is a kommntedhez hozzá: a fasza mélymagyarjaink, akik politikai okból mennek Aradra koszorúzni, vajon tudják-e, hogy Damjanich tábornok szerb eredetű és görögkeleti vallású volt ? Nem római katolikus ! Hogy Leiningen-Westernburg Károly, a későbbi tábornok, korábban osztrák katonatiszt volt (ezredes), aki magyarhonba nősült, Torontálban telepedett le, birtokot igazgatott, messzeföldön híres volt a búzája ? közben megtanult magyarul ! Aztán mikor kitört Pesten a balhé, akkor azonnal felrohant és csatlakozott az éppen alakuló magyar seregekhez, tán kapitányként. Onnan ment fel a tábornokságig. Mind Damjanichban, mind Leiningen-Westerbuurgban nem bíztak a katonái, mégis tábornok lettek, mert a RÁTERMETTSÉGÜKKEL kivívták a pozíciót ! Nem valami majom farkáról pattant bolha OV kinevezte őket, mert jó parteigenosse-k voltak.

Igaz Magyar 2011.03.10. 11:52:31

@Zus: hja és még 1: már a magyarok 2. (vagy 3.) bejövetele (nem honfoglalás) előtt is meg után is TÖRZSSZÖVETSÉG volt. A "Magyar" csupán egy törzs neve lehetett. (persze csak feltételezhetően)

BaaZooKaa 2011.03.10. 11:53:38

Nagyon jó íromány! :)))

Az agyarkodó, humorérzékmentes szónokoknak küldeném szeretettel:
-megszokás hatalma-
www.kepfeltoltes.hu/view/110310/megszokas2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

faraszto.manna.ro/?p=178

Igaz Magyar 2011.03.10. 11:54:29

@Zus: Lol, ez az!
+ a nyuszi a tortán: Nagy Imre hithű kommunista volt!

tcom 2011.03.10. 12:00:43

@midnight coder:

"Alapjában ez a baj azzal az erővel amit ma magyarországon balliberálisnak hívunk - legalábbis ebből a szempontból. Más szempontból meg persze az, hogy se nem baloldaliak, se nem liberálisok, de ez már egy másik történet."

Ennél már csak a jobboldal van messze a hagyományos nyugatias jobboldaltól. A nyugati jobboldali politika a felelősségre, a jövő építésére irányul. A nyugati jobboldali politika jellemzője a polgárság támogatása, a munka becsületének védelme. A magyar jobboldalnak nevezett konglomerátum viszont egyedüli célként az inaktívak, a nyugdíjasok, segélyesek támogatását tűzte ki célul. Nyugaton az sem szokás, hogy 5-10 évente szemléletmódot, világnézetet váltanak a pártok. A Fidesz elindult ultraliberális chegevara-pártként, aztán az MDF bukásával megüresedő keresztény jobboldali űr kitöltésében látták a folytatást, majd sikerült választási szövetségeket kötni a MIéppel, a Jobbikkal, és utoljára a nyugdíjasok-segélyesek védőszentjeként eljutott a keményvonalas kommunista jelzőig.
Ebben benne van a tőke ellenesség, a magánvagyonok államosítása, az állam szerepének koncentrálása, klientúra építés, a vezér-elsőtitkár kultusz építése, a piaci folyamatok erőszakos szabályozása, a média szabályozása, megfélemlítése, a nyugdíjasok kegyeiért való politizálás. Mert a társadalom egésze folyamatosan részt vesz a válság elleni áldozat vállalásban egyedül a nyugdíjak emelkednek, egyedül a nyugdíjkiadások aránya növekedett a kiadásokban, növelve így is a nyugdíjkassza hiányát 2008-óta.
A folyamatok erősen hasonlítanak

A liberalizmus mit is jelent? Szabadelvűség, az egyén szabadsága? Nem ezt kell szidni, hanem az evvel semmit sem kezdeni tudó magyar társadalmat. Magyarország gazdasága, társadalma, az emberek egészségi állapota stb folyamatosan szakad le a környező országokétól is. A környező országokban a politika időnként előtérbe helyezi az ország hosszútávú érdekeit. Jó példa erre Szlovákia. Magyarországon a politika a következő választásig lát előre. Hogyan is lehetne a népet úgy elámítani, hogy a újra megválasszanak? Ennek jegyében Magyarország halad a szakadék széle felé. A gazdaság ugyan kapott a magánnyugdíjak államosításával egy-két év haladékot, de az egészségtelen, eltúlzott állam, a hatékonytalan ellátórendszerek, a pazarló szociális kiadások csökkentésére a nyugdíjasok rabjaiként vegetáló, impotens politikai elit nem képes semmit sem tenni.
A legnagyobb baj, hogy főleg a jelenlegi döntéshozó elit szemlélete, célja kielégül abban, hogy mindegy milyen Magyarország hatalmát birtokolják, csak a rivaldafényben lehessenek. Orbán szívesen elkapargál egy lecsúszott, szegény ország szemétdombjának tetején, ellenben rosszul érezné magát egy fejlődő, a világ változásaihoz igazodó, alkalmazkodó Magyarországban, ha nem az övé a hatalom.
A választási rendszert már módosították a Fidesz érdekeinek megfelelőlen, különösen ügyelve a felbukkanó kis pártok dolgának megnehezítését. Egyszer majd azt vesszük észre, hogy az alkotmányban az apró betűs részben az szerepel majd, hogy Magyarországon a hatalmat a Fidesz-KDMP igazmagyar népfelség gyakorolhatja mindaddig amíg a hatalom a következő kormányok 95%-os vétójával le nem váltják.

Aztán lehet, hogy ezt akarja a nép, hogy végre újra megmondja valaki mit is tegyenek, hogyan éljenek, mert a magyar elég jól elvolt az előző megmondóemberrel is 40 évig? De akkor visszatérünk ahhoz, hogy a nép mégsem képes a csúnya szabadsággal (liberalizmussal) mit kezdeni. És ez szégyen Széchenyi-Kossuth népére nézve.

Zus 2011.03.10. 12:00:44

@IgazMagyar: egen, de tudod a kockafejű jobberek úgy vannak ezzel, mint a statisztikával. Csak annak a történelemnek hisznek, amit maguk hamisítanak.

graboczjulia 2011.03.10. 12:02:26

Humperdickk! Nagyszerűen szórakoztam ismét!!!Köszönöm.

Zus 2011.03.10. 12:04:27

@tcom: "Magyarországon a hatalmat a Fidesz-KDMP igazmagyar népfelség gyakorolhatja mindaddig amíg a hatalom a következő kormányok 95%-os vétójával le nem váltják"

Rosszul mondod: 104%-os vétóra gondoltál. Ebből 4% az engedmény.

Zus 2011.03.10. 12:10:32

@tcom: lehet abban valami, hogy ide mindig kell egy megmondóember, mert a magyar ember nem tud élni a demokráciával, meg a liberális gondolkodással. Én is szégyennek tarom, hogy a nép ennyire nem nőtt még fel, de bizonyos történelmi folyamatok felelőssé tehetőek ezért. Az oroszokon kívül (cáratyuska) talán nálunk maradt meg a feudalizmus utoljára. Nem szeretném, ha ehhez visszatérnénk. Onnan már csak egy lépés lenne ilyesmi, mint pl. az első éjszaka joga. Egy biztos, hogy ha lányom lenne és az első éjszaka jogáért idetolná a pofáját valami S8-as audis ispán-féle kisköcsög, rakétával lőném szét autóstól. Mondjuk, a feudális berendezkedésnek a hasznáról fentebb már vésett valaki: a tanulatlan tömegeket meg lehet vezetni, könnyen lehet irányítani és befolyásolni.

agyamelhagyom 2011.03.10. 12:11:13

@IgazMagyar: Nem minden katolikus pap pedofil! Minden általánosítást elutasítok! Vannak közöttük egészségesek is. Egy részük a bejárónővel van benne minden jóban. De én őket nem sem-nem hibáztatom. Egészséges férfiembert nem lehet kordában tartani, hacsak nem mazochista és élvezi a gondolatbűnökért elszenvedett ostorozást. Vagy pedofilnak született és az egyház oltalmában bújt el vadászni. Ld. a párhuzamot: a szadisták nagy része megy börtönőrnek. :) A Tridenti zsinat cseszte el a cölibátus dogmájával, ugyanis meg kellett állítani az egyházi földek öröklés során történő elaprózódását. Ide jutottak.

agyamelhagyom 2011.03.10. 12:12:59

@IgazMagyar: bocsika, nem így volt bíró úr kérem! Nem rád céloztam, ezért nem is "IgazMagyar"- írtam. Csak a szótári alakot: igazmagyar :) Vagy már ezt is nagybetűvel kell írni? :)

agyamelhagyom 2011.03.10. 12:15:00

@IgazMagyar: Igen, és imádom azt az édes pincsi-orrát! :) Kicsit hülyén néz ki a hosszú farokkal, de hát ilyenre sikerült a Lengyel-Német Juhászkutya. De az övék!

Zus 2011.03.10. 12:23:03

@tcom: "Nálunk viszont meg van a felszentelt egyedüli alkalmas személy egy királyi posztra: I Viktor Király a Kádár dinasztiából. A mi királyunk nem nyugodna addig, amíg az összes nyugdíjas nénike kezet nem csókol neki. És ez még a leggusztusosabb cselekedete lenne."

Ne aggódj, ha Viktor király trónra lép, visszatérnak az Alföldre a betyárok, a hegyekbe a rablók, meg a partizánok (pártállástól függően), a Felső-Tiszára, meg a Krasznára a hajdemákok, a többi folyókra meg egyéb folyami kalózok. Déli irányból meg a törökök. Csak most nincsenek váraink. Sebaj, itt az egymiller új munkahely: az építőipar várak építésével, illetve a régi várak helyreállításával fogja felpörgetni a gazdaságot. A sok építő kézhez kell élelem is, felpörög a mezőgazdaság is.

agyamelhagyom 2011.03.10. 12:30:45

@agyamelhagyom: Azaz, ha jól értem tök mindegy hogy ouagadougoui homo sapiens sapiens kereszteződik a -mondjuk- ulanbatori homo sapiens sapiens-szel vagy a kyoto-i homo sapiens sapiens a limaival? Mindegyikőjük magyar? :) Aha! A Föld szív csakra közelsége a döntő összetevő!

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2011.03.10. 12:34:26

@agyamelhagyom: Isten ments, hogy beleszóljak, de ez a baloldaliakra nem vonatkozik. Aki velük kereszteződik, automatikusan elveszti magyarságát.

agyamelhagyom 2011.03.10. 12:41:10

@Zus: Azistenit! Ezaz! Már aggódtam, hogy jó elődjéhez hasonlóan nehogy a fegyvergyártást találja meg mint a munkanélküliség elleni gyógyírt! Inkább megyek várat építeni! Jobb a levegő, csicseregnek a madarak... salalala. De hol jelölik ki az új vármegyeközpontokat? Mi lesz az öszvérmegyékkel? Bács vm., Bihar vm. volt székhelye nincs a határon belül.

tcom 2011.03.10. 12:41:16

@Zus:

Nem csak a tanulatlan tömegekkel van gond, hanem a funkciónális analfabétizmussal. Kádár korában nem tanították meg az embereket számolni, hiszen arra ott volt a párt. Ezért is adósodhat el egy ország az autókölcsönei miatt. Baj van a tanult felső elittel, akik nagy része nem járt külföldön, a 30 éve elvégzett diplomáján él. Így fordulhat elő, konkurencia hiányában Matolcsy-féle örökös magánnyugdíjpénztár tagok eldönthetik a gazdaságpolitika irányát, beletéve a saját lázálmaikat.

Zus 2011.03.10. 12:43:04

@agyamelhagyom: na, azaok a homo sapiensek, amit itt a példában felhoztál, azok néznének csak szépen ki. Vájúszájú mongol, pfff. Bár a Föld csakra közelsége lehet, hogy megszépítené őket.

Zus 2011.03.10. 12:48:51

@agyamelhagyom: "Mi lesz az öszvérmegyékkel? Bács vm., Bihar vm. volt székhelye nincs a határon belül. "

Ne aggódj, majd a határon belülre kerülnek. Szerinted minek állították fel a jövő nemzedékekért felelős államtitkárságot ?

Látod-látod, csak bízni kell az új hatalomban és az meghálálja azt. Hány ember szeretne kiszabadulni az irodából a jó levegőre ? Itt az egészséges életmód. Nem kell konditerem, meg fitnessz bérlet. Ingyen gyurma minden várépítésnél. Odamennek a fonnyadt, elméleti testalkatok és fiatal Schwarzeneggerekként vagy Lou Ferrignoukként jönnek vissza. Ha visszajönnek.

agyamelhagyom 2011.03.10. 12:52:40

@Humperdickk: Miből lehet majd megállapítani hogy a sunnyogó, magát el nem áruló baloldali az baloldali? Vagy a kinyilatkoztatást követően a baloldaliak rohamosan szőrösödni kezdenek, azaz visszafejlődnek a szimpla homo sapiens fejlettségi szintjére? Avagy öntudatlanul a folyosó bal oldalán mennek? Mindig szembe a forgalommal?

Zus 2011.03.10. 12:57:22

@tcom: ja-ja. Tovább megyek: a felsőoktatásban mi a f@szért van szükség államilag elismert buddhista egyetemre ? Aki ott végez, az miként tud elhelyezkedni ? Dalai Lámaként ?

Vagy mi van, ha régészként végzel ? Hát hány régészt tud az ország eltartani ? Mondjuk, ez utóbbiakat legalább lehet kubikos munkára használni, háborúban meg erődítési munkáknál, lövészárok ásásnál. Talán azt is megtanulták.

Mindeme két kiragadott példával sem a buddhistákat, sem a régészeket nem állt szándékomban megbántani, csak az oktatás fonákságaira szerettem volna reflektálni. A szegény, csóró Németországnak van, ha jól tudom vagy 30 egyeteme a 85 millió lakosra. A világvezető gazdasági nagyhatalom Magyarosrszágnak van kábé ugyanennyi 10 millió lakosra. Minek ? A felsőoktatási tájékoztatót simán ötödölni lehetne és még lehet, hogy akkor is sok olyan gagyi szak és egyetem, főiskola marad benne, ami sz@rt sem ér. Na ezt kellene megreformálni.

xcrow · http://falevel.freeblog.hu 2011.03.10. 13:01:20

@Zus: ezt kicsit erősnek érzem, nem hiszem, hogy valóban erre alakulnak a dolgok. Amíg az egyén tehetsége és szorgalma szerinti boldogulásba alapvetően nem szólnak bele és a vezetői kontraszelekció és uram-bátyám világ elfogadható szinten belül marad, addig nincs baj. Ha mégis ez lesz, azt észre fogjuk venni.

BaaZooKaa 2011.03.10. 13:08:47

@agyamelhagyom: egy folyósónak vagy kocsiútnak bal vagy jobb oldala a menetiránytól függ.

Amit itt határnitt megfigyeltünk, a török kamionok mind csak mennek azon az úton, visszafelé nem jön egy se. Kémek jelentése szerint a németek hívják őkelméjüköt met nekik igérték az Eger várát is. Csudavitéz Csalavári Fajvér kapitánynak csak egy szavába kerül, s több egy száll se fog itten béjönni. Magik csak védjék az osztrák határt, nehogy meglepetést tapasztaljunk a németek résziről, mind a múltkor is..

Arrius (ex-Nathan D'Xantine) 2011.03.10. 13:09:58

@Humperdickk: Megjegyezném, hogy semmi nem bizonyítja, hogy a fentebb emlegetett szavak (ispán, vitéz) a szlávból kerültek volna a lovasnépekhez. Tekintve, hogy nem a szlávok "szervezték" meg az avar tömegeket "állammá", hanem fordítva, vélhető hogy a kölcsönzés irány is fordított.

Zus 2011.03.10. 13:11:17

@xcrow: egyetértek. Mindössze csak az a bajom, ami a történelem során számtalanszor megjelent a magyar embernél, hogy nem tudja a mértéket. Én is remélem, hogy a szarkazmusom erős volt, de attól félek, hogy nem lesz megállás, ha egyszer megindulunk a lejtőn.

A magyarok vagy a ló egyik oldalán vannak, vagy a másikon, köztes középút nincs. Ezt fejeld meg a "nem tudjuk tartani a mértéket", "ej, ráérünk arra még", "megdöglött a tehenem, dögöljön meg a szomszédé is" című jellegzetesen magyaros hozzáállással és máris előtted a nem túl vigasztaló jövőkép. Én ettől félek. Nem lehet ezt kiírtani a nemzetből, mert az újonnan születő korosztályok is ezek közé a jellegzetességek közé kerülnek, ehhez szocializálódnak. Ezt is viszik tovább, míg nem történik valami nagyon izmos paradigmaváltás a teljes nemzeti tudatban. Például, a korábban fentebb említett polgárháború.

Arrius (ex-Nathan D'Xantine) 2011.03.10. 13:15:51

@Zus: A magyarok általában a ló mindkét(!) oldalán ott vannak.

xcrow · http://falevel.freeblog.hu 2011.03.10. 13:16:21

@midnight coder: "A gond akkor van amikor a szent baloldali és liberális értékek miatt valaki semmibe veszi a magyar érdekeket"
Látod, tényleg itt van a gond. A nemzetére rontást az ún. jobboldal állandóan a baloldallal és a liberálisokkal azonosítja. Azt kellene megérteni, hogy alja emberek mindenhol, mindenféle világnézettel léteznek. Nem attól leszel jó ember vagy igaz magyar, hogy milyen a politikai beállítottságod. Sajnos ebbe a hibába minden oldalon hajlandóak beleesni - aki nem így gondolkozik, azzal valami nincs rendben, az hazaáruló, az fasiszta, stb. ha meg úgy gondolkozik, ahogy én, akkor csak jó ember lehet. Ez ugyanolyan tévedés, mint azt állítani, hogy aki keresztény, az erkölcsös és jó ember, aki meg nem, az sosem lehet az - vagy lehet, de _sosem_annyira_, mint aki az. Érzed ugye a problémát? Sajnos a valamilyen-oldaliságot hajlamosak vagyunk azzal azonosítani, amelyik párt-csoportosulás, többnyire elvtelenül, magára aggatta és kihasználta azokat az elveket és gondolatokat. Te is azt gondolod ahogy látom, hogy aki baloldali, azért az valahol mégiscsak a saját nemzetére ront (nem vagyok baloldali, bár vannak baloldali nézeteim IS. De tudok azonosulni konzervatív és liberális értékekkel is, keresztényekkel is... ). A gond ezzel, hogy nem a ballib ront a nemzetre, hanem bárki, oldaltól függetlenül, ha az érdeke úgy kívánja. És igen, megtette a magát ballibnek címkéző társaság, annak sem tapsoltam, elhiheted. De a túlzott és felülről megmondom ki a magyar attitűdnek sem fogok.

Zus 2011.03.10. 13:17:38

Kit érdekel, hogy az egyes szavaink honnan jöttek ? Mit bizonyít mindez ? Nem tök mindegy ? Benne vannak a nyelvben és kész. Használjuk vagy használtuk őket. Nem szabad róluk megfeledkezni, mert amit régebben használtunk, de most nem használjuk, azok majd megint jól visszatérnek a használatba.

Zus 2011.03.10. 13:18:38

@Nathan D'Xantine: ügyes ! Nem hiába fogunk még lóhátról hátrafelé nyilazni ! A 400 forintos benzinár elérése után.

Arrius (ex-Nathan D'Xantine) 2011.03.10. 13:19:46

@Zus: "Aki ott végez, az miként tud elhelyezkedni ? Dalai Lámaként ? "

Miért? A politológia szak minden hallgatója kormányfő lesz? A közgazdászok meg mind MNB elnökök?

xcrow · http://falevel.freeblog.hu 2011.03.10. 13:20:40

@Zus: én biztos fiatal és idealista vagyok a 3X évemmel :-) Nme hiszem, hogy polgárháború lesz, sem hasonló apokalipszis. Szerintem túl gyorsan akarjuk azt látni, hogy mi is alkalmasak vagyunk a demokrácia nevű játékra. Sajnos nem, ezt ki kell várni, fel kell nőni hozzá, tanulni kell. És szerintem ezt még tanulni fogjuk pár évtizedig, mire kicsit már tudunk jól játszani. Pont olyan, mint a bölcsesség: nem lehet siettetni, erőltetni, egyszerűen érni és tapasztalni kell hozzá. És a tapasztalásban a sok zsákutca, buktató, pofára esés is benne van.

Zus 2011.03.10. 13:21:45

@Nathan D'Xantine: persze, pont erről beszéltem. Ezekre mi szükség van ?

Igaz Magyar 2011.03.10. 13:24:40

@Zus: Jó, de miért nem lehet ezt elfogadni. Ilyenek vagyunk és kész.

Ha hagynának élni akkor csiszolódik az! :-)
De nem hagynak, mert mindíg kell egy bölcs vezír aki megmonnya a tuttit.
(lehetőleg iskolázatlan, vagy funkcionális analfabéta, vagy soha egy munkahelye nem vót olyan vezír legyen)

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2011.03.10. 13:28:47

@Nathan D'Xantine: igen, mi kölcsönöztük nekik. De majd vissza is kérjük!

Zus 2011.03.10. 13:29:36

@xcrow: pontosan. Így jár az a nemzet, aki a szociális és kultúr fejlődésben hirtelen lépcsőfokokat akar átugrani. Viszont, ha nem tesz és nem próbál felzárkózni, akkor meg óhatatlanul eltapossák a környező népek, a világ. Miután a magyarok még akkor is feudalizmusban éltek, mikor a fejletteb európai országokan már demokráciák, alkotmányos monarchiák, stb. léteztek, így a normális történelmi fejlődésünkben mégcsak az ipari forradalmat követő köztársaság-félénél tartanánk. Úgy 200 évvel lemaradva, mondjuk az angolokhoz vagy a franciákhoz képest. Ez ugye így nem maradhatna. Tehát merészen ugrottunk előre egy nagyot (nagyot álmodtunk) és bevállaltunk egy olyan társadalmi berendezkedést, amihez nem voltunk elég érettek és amúgy is típusidegen volt nekünk (pártállam). Most átugrottunk megint valami másba, a rablókapitalizmusba. Innen már csak 150 év a lemaradásunk másokhoz képest. Hurrá. Csak én nem győzöm már kivárni, hogy lefaragjuk a lemaradásunk.

Zus 2011.03.10. 13:33:20

@IgazMagyar: ja-ja, ahogy mondod. Csak pont az előbb véstem egy másik kommentre, hogy társadalmi fejlődésben el vagyunk maradva vagy 150 évvel. Ekkora elmaradásban nem tudunk csiszolódni, hát nincs rá sem időnk, sem lehetőségünk. Különben eltaposnak. Ez a baj.

Na most az ilyen "senki sem tudja, hogy mi legyen" nevű zavarosban halásznak a megmondóemberek. Ha elég nagy a pofájuk és elég büdös is, akkor a nép attól elájul és vakon követi a Vezért. Mint a birkák a vezérkost, akinek a nyakában ott a kolomp.

Arrius (ex-Nathan D'Xantine) 2011.03.10. 13:33:21

@midnight coder: "A vármegye egy régi hagyományos megnevezés felújítása. Nem igazán látom mi ezzel a baj."

Baj? Semmi. Azonkívül hogy értelmetlen, és felesleges.

Olvasgatva alkotmánytervezetet az süt belőle, hogy voltképp, nem hoz semmi újat. A leglényegesebb talán az önkormányzati és kormányzati ciklusok elválasztása amely (bár a motováció nyilván megkérdőjelezhető) alapvetően helyes lépés.

Ami ezenkívül van, annak egy része egyszerűsítés és ésszerűsítés, a másik kisebb része pedig szimbolikus ökörködés lényegtelen dolgokon.
Utóbbinak vélhetőleg egyetlen célja van. elfedi azt, hogy itt bizony kevésbé születik új alkotmány, mint 1989-ben.
Így mindenki rágódhat ezeken és nem tűnik fel senkinek, hogy a FIDESZ valójában NEM alkotmányoz.

Aztán ez az erőlködés olykor röhejessé válik (és ezzel sokat tesz a hagyományok és az "új" alkotmány lejáratása érdekében.
Pl amikor ugyanott elvvé tesszük a magyar nyelv védelmét, ahol a "Legfelső Bíróság" magyar neve helyébe a latin Curia állíttatik.

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2011.03.10. 13:33:42

@Zus: én még tovább megyek. Államilag finanszírozott papnövendékre mifaszszükség van?

Egyébként meg vicces, de ha jól tudom, épp hogy a műszaki területen a legtöbb a diplomás munkanélküli. Túl speciális ugyanis a tudásuk, egy bölcsész meg alkalmazkodik a helyzethez. Én például informatikus-féle vagyok, pedig bölcsészként végeztem! :)

Igaz Magyar 2011.03.10. 13:34:16

@Zus: nem, mert ha belegondolsz a most "szalonképes" finnugor elméletbe akkor mi "Magyarul beszélők" lépten-nyomon átvettünk mindent. Elég bizarr, csak végig kell gondolni józan paraszti ésszel.

Adva van egy nép aki szuper lovakon megszervezi az évszázad bevonulását, több oldalról biztosítva a "lakosság" védelmét, de még ló szava sincs, azt is a szlávoktól veszik át (nyereg szava, az bezzeg vót)

Amúgy a szlovákok ezt a dilemmát 1 huszárvágással elintézik: a szlovák ősi nép, senkitől semmit nem vett át.

Tényleg jellemző ez a "ló két oldala" elmélet. Sosem tudunk a középúton megmaradni. :-)

Arrius (ex-Nathan D'Xantine) 2011.03.10. 13:35:28

@Zus: Igaz is! Nem kell ide se politológus, se közgazdász!
Képezzünk csak informatikusokat! Mit informatikusokat? Eleve Bill Gates-eket! ;)

Vagy nyúljuk vissza a Rákosista hagyományokhoz, és legyen mindenki kazánkovács, vagy traktoros! :D

Igaz Magyar 2011.03.10. 13:36:01

@Humperdickk: Hehe, én meg informatikus féle aki bölcselkedik.. :-)
Na te jártál jobban!

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2011.03.10. 13:36:14

@Nathan D'Xantine: azért a magzati élet védelme, az extra szavazati jog, a vallás mint közös hitvallás deklarálás vagy a részvénytáraságok kizárása a közbeszerzésekből elég húzós módosítások.

Arrius (ex-Nathan D'Xantine) 2011.03.10. 13:36:50

@IgazMagyar: Az a szalon, ahol a finnugor elmélet bármire is képes, vélhetőleg egy disznóól... :)

BaaZooKaa 2011.03.10. 13:38:11

@IgazMagyar: Középúton mint pl. Svájc a második világháborúban?

Arrius (ex-Nathan D'Xantine) 2011.03.10. 13:38:36

@Humperdickk: OK. A magzati élet védelme most is áll. Az extra szavazat nincs kidolgozva.
A közbeszerzésből pedig nem az Rt-ket kell kizárni, hanem a politikusokat.

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2011.03.10. 13:39:35

@IgazMagyar: a ló szavunk ugor eredetű, a manysiban például "law". (Ejtsd kábé: "lau".) Tudtommal ezen túl ismeretlen eredetű, azaz még az sem kizárt, hogy belső fejlődésű...

Zus 2011.03.10. 13:41:26

@Humperdickk: én meg fegyverszakértő, pedig mérnökként végeztem. :-) Azt hiszem, hogy ennyire nem lehet elválasztani a végzettségek utáni munkanélkülieket. A diplomás munkanélküli központban meg dögivel vannak a bölcsészek.

Államilag finanszírozott papnövendékekre semmi szükség. Azokat finanszírozza csak bátran az egyházuk.

Fentebb véste valaki, hogy ésszerűsíteni kéne a diplomás képzést, meg kéne szüntetni a funkcionális analfabétizmust, piacképes diplomákat kéne ajánlani a hallgatóknak, biztosítani kéne a külföldi tapasztalatszerzést... mit írjak még le megint ? Mások már mindent megvéstek.

Zus 2011.03.10. 13:44:02

@Nathan D'Xantine: félreértettél. Piacképes diplomákra gondolok. Ha nem piacképes a régész, bábművész, a színész, a politológus, akkor azokat NE képezzünk egy ideig. Ha majd az informatika és a közgazdaság, esetleg az orvos nem lesz piacképes, akkor meg azokat ne.

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2011.03.10. 13:45:08

@Nathan D'Xantine: "a magzat életét a fogantatástól kezdve védelem illeti meg". Erről eddig egy szó sem volt, a "magzat", ill. "fogantatás" szavak a hatályos alkotményban elő sem fordulnak.

Arrius (ex-Nathan D'Xantine) 2011.03.10. 13:48:29

@Humperdickk:
Szóval nem mondtam, hogy az alkotmányban.

1992. évi LXXIX. törvény

a magzati élet védelméről

A Magyar Köztársaság Országgyűlése annak tudatában, hogy

- a fogantatással induló magzati élet tiszteletet és védelmet érdemel;

- a magzati élet védelme a gyermeket váró nőkről történő fokozott gondoskodással valósítható meg, ugyanakkor a magzat egészséges fejlődését biztosító feltételek megteremtése elsődlegesen a szülők felelőssége;

- a terhességmegszakítás nem a családtervezés és a születésszabályozás eszköze;

stb...

Igaz Magyar 2011.03.10. 13:49:01

@BaaZooKaa: úgy, hogy tisztelünk minden elméletet.

Pl. ezekben a származás meg nyelv-rokonítás elméletekben több a rejtélyes összefüggés meg a spiritusz mint egy Dan Brown könyvben.

Ilyenből simán lehetne összeszedni egy milla turistát havonta, csak támogatni kéne nem kirohanni ellene, meg Grespik-félékre bízni.

Az igazságot meg nem hiszem, hogy bárki jogosult eldönteni.

Arrius (ex-Nathan D'Xantine) 2011.03.10. 13:49:34

@Humperdickk: Valamiért az emberek mostanában hajlamosak azt hinni, hogy ami nincs az alkotmányban az már nem is törvény...

Igaz ezt a hitet a FIDESZ is erősíteni látszik.

Zus 2011.03.10. 13:50:49

@IgazMagyar: várjál már, újabban már nem a finnugor a szalonképes elmélet az eredetünkről, hanem ez a török-szittya elmélet. Hol élsz te már ? Méghogy finnugor... az valami bolsi dogma volt...

Arrius (ex-Nathan D'Xantine) 2011.03.10. 13:51:02

@Zus: És mégis hogy a túróban lehet eldönteni, hogy mi piacképes? Megcsinálod, és ha piacképes akkor elkel.
És ami nem piacképes az nem kell?
Pl. ne legyen művészet, csak ha eladható?

BaaZooKaa 2011.03.10. 13:52:28

@Nathan D'Xantine: Olyan törvény van-e amelyik a gyermeket és a családot védi? Hogy például ne kelljen kolduljon, vagy ne faggyon meg a hideg lakásban, esetleg iskolába tudjon járni stb. Vagy ott már magára vannak hagyva a hús-vér emberek, ám egy még nem létező lényt foggal körömmel kell védni?

Zus 2011.03.10. 13:52:34

@IgazMagyar: a vérmagyar boltokban sem finn usánkát árulnak, hanem szittya sapkát.

Arrius (ex-Nathan D'Xantine) 2011.03.10. 13:52:44

@Zus: Nem a bolsevikok találták ki.
Az indogermanisztikából eredt...

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2011.03.10. 13:53:54

@Zus: utánanéztem:

www.afsz.hu/engine.aspx?page=stat_diplomas_pkezdo

Van ott egy excel, aszerint 2010-ben már 17,2%-kal a műszakiak vezettek a 14%-os pedagógusok előtt. Az meg nem mind bölcsész, van köztük TTK-s meg tanító, óvónő stb. is.

Arrius (ex-Nathan D'Xantine) 2011.03.10. 13:54:20

@BaaZooKaa: Szerintem is basszál le amiért hiányosan törvénykeztem az elmúlt évtizedekben!
Ha lefejeztetem a miniszteremet az megnyugtat?

BaaZooKaa 2011.03.10. 13:55:08

@IgazMagyar: Persze, hogy nem. De ha a bőrömön érzem egy rossz döntést, akkor jogom van ellenkezni ha hasonló döntésdübörgőket hallok szónokolni, akik csak elméletileg érezték a bőrükön a döntésüket?

BaaZooKaa 2011.03.10. 13:56:41

@Nathan D'Xantine: Nem. De jelzem, hogy a kutya nincsen megkötve. Amíg rólam és a családomról van szó.

Arrius (ex-Nathan D'Xantine) 2011.03.10. 13:57:23

@Humperdickk: És mivel a korai angolszász királyságokban a bírókat manysi lóval lehetett megvesztegetni, ezért lett az angol törvény a law...

Az egyébként meg tudnád mondani, hogy kik azok az ugorok?

Zus 2011.03.10. 13:58:04

@Nathan D'Xantine: sajnos, anapság nagyon úgy fest a világ, hogy az eladható számít csak és ne a művészet.

Ne rám haragudj emiatt, én minden műszaki beállítottságommal is pártolom és szeretem a művészetet. De rengeteg heylről, például jobber ismerősöktől hallom, hogy "kidobják a könyveiket, mert minek, nincs bennük pénz" !!! a gyerek ne olvasson feleslegesen kötelező olvasmányokat a suliban, mert "minek terhelik mindenféle használhatatlan tudással a gyerekeket" ?!!! Ezt pedagógustól is hallottam !!! Hát miféle jövőnek nézünk így elébe ?!

A piacképes diplomák kialakításához nem értek, gondolom én, hogy folyamatos piackutatás során lehet ilyesmit kidolgozni. Nem tudom. De olyasmi diplomákra gondolok, amik a végzéskor lesznek annyira kurrensek, hogy el lehet velük helyezkedni. Na jó, ahhoz kell még az egymiller munkahely is (pluszban, nem összesen !!!).

Arrius (ex-Nathan D'Xantine) 2011.03.10. 13:58:35

@BaaZooKaa: Hm. És a családod belső élete a kutyával mennyiben tartozik rám???
Nem egészen értem...

Zus 2011.03.10. 13:59:24

@Humperdickk: okay, nem értek a statisztikákhoz. Elfogadom, rosszul tudtam.

Bár, tegyük hozzá, hogy én csak azoknak a statisztikáknak hiszek, amit magam hamisítok. :-)

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2011.03.10. 14:00:28

@Nathan D'Xantine: ebben igazad van. De a 48/1998. (XI. 23.) AB határozat szerint "nem alkotmányellenes, ha törvény az állapotos nő súlyos válsághelyzete esetén lehetővé
teszi a terhesség megszakítását."

Innentől viszont az lesz.

Zus 2011.03.10. 14:00:37

@Nathan D'Xantine: elhiszem. De most mégis a török-szittya eredet a menő.

Zus 2011.03.10. 14:01:38

@Nathan D'Xantine: illetve a harcos török-szittya elmélet a békés rénszarvas tenyésztő finnugor elmélet helyett.

Arrius (ex-Nathan D'Xantine) 2011.03.10. 14:01:40

@Zus: Haragszik a rossznyavaja! :)

Ha hiszel a piaci erőkben (bár "Laurie és Fry"-tól tudjuk, hogy az csak mese, mint a Mikulás) akkor tudod, hogy nem kell szabályozni.

XPS 2011.03.10. 14:02:08

@xcrow: nem érünk rá várni!
22 évet elcsesztünk a gengszterváltás óta!
Még 20 elcseszett év és én már a hamut is mamunak mondom.
De a gyerekeim fiatalsága is oda. Ezt nem engedhetjük.
Inkább vegyünk egy Csendes óceáni szigetet ezeknek a megalomán majmoknak és legyen ott az Orbánság, mi meg élhessünk itt normálisan.

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2011.03.10. 14:05:10

@Nathan D'Xantine: ja. A vogulok (manysik), osztjákok (chantik) és a magyarok. A vogulok érdekes népek egyébként: messze fenn élnek északon, de minden évben lecsónakáznak délre, vesznek egy lovat, felviszik északra és ott feláldozzák az isteneknek. Teszik ezt azért, mert többezer éve még sokkal délebbre éltek (akkor még velünk), és akkor még lovasnépek voltak. Érdekes dolog ez, a tradíciókkal... :)

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2011.03.10. 14:05:49

@Zus: igazad van, ezt is még az elmúltnyócévben hamisították. :))

Zus 2011.03.10. 14:07:03

@XPS: magyar-japán határt ! Minek venni szigetet, ha el is foglalhatunk egyet- A magyar haditengerészet Horty Miklós repüléphordozójának a bombázókötelékei sikeres csapást mértek Bouguainville szigetére, amit a haditengerészet egységei náhány órás ágyúzás után selfoglaltak. Éljen a csendes óceáni Orbánság szigete.

Arrius (ex-Nathan D'Xantine) 2011.03.10. 14:12:32

@Humperdickk: És ugye ebben az országban olyant még nem láttunk hogy alkotmányellenes cselekedet megtorlatlan maradt volna...

Komolyabban.
Nyilván senki nem fog kinyíratni senki emiatt. Nyilván a dolgot ugyanúgy meg lehet majd kerülni, ahogy eddig.
Legfeljebb lesz egy új AB szeánsz, ahol Stumpf öcsi megizzad majd az önrendelkezés joga kérdéskörében. Aztán kihozzák, hogy mely esetekben érvényes az anya önrendelkezési joga, és mely esetekben a magzat joga.
Megjegyzem eddig is ez ment, csak nem az AB előtt.
Illetve AB-nak AB, csak nem az.

Arrius (ex-Nathan D'Xantine) 2011.03.10. 14:18:13

@Humperdickk: Hát nem. :D
Az onugorok, a hunugurok, és még pár verzió a hun birodalom maradványnépeiből.
(Mi az onugorok révén vagyunk benne részben a buliban.)
Eredetileg ezek voltak az "ugor" népek. Ők egy elegáns(?) húzással később kikerültek a csoportból.

Amit ma(100 éve) ugor-nak nevez a finnugorisztika az egy sima nyelvi fikció. Ráadásul még annak is gyatra.

Arrius (ex-Nathan D'Xantine) 2011.03.10. 14:19:38

@Zus: Borneo és Celebesz,
magyar volt és magyar lesz!

Zus 2011.03.10. 14:22:00

@Nathan D'Xantine: amíg az anya önrendelkezési jogai nem törvényben lefektetettek, addig mindig mindenkinek a hangulata fogja eldönteni, mikor önrendelkezhet az anya. Ez pedig gyalázat.

Ugyanakkora gyalázat, mint az, hogy az anya nem rendelkezhet a saját testével és testi épségével. Lehet, hogy most egy ide nem illő vitát fogog generálni, de egy magzat addig semmmi és senki, mg az anyjától fizikailag elválasztva őnállóan nem kezd működni. Értsd: nem vesz önállóan lélegzetet, nincs önálló keringése, kiválasztása, stb. tehát mindazok a biológiai folyamatai automatikusan nem működnek, amik egy bármilyen felnőtt embernek. Addig a magzat NEM KÉPES AZ ÖNÁLÓ LÉTRE, NEM ÉL, tehát semmilyen olyan jogok nem illetik meg, amik egy élő embert. És egy anya hadd döntse már el, hogy mikor és mi módon kockáztataja egy abortusszal a saját testi épségét, életét, társadalmi megbecsültségét !

Innetől kezdve, pontosan hogyan is értendő az, hogy a férfiak és a nők Magyarországon egyenjogúak egymással ? Idehaza egy férfi bármit megtehet a testével, egy nő meg nem ?

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2011.03.10. 14:27:03

@Nathan D'Xantine: az ugor külső népnév, olyan, mint a "hungár". Olyan törökösnek néztünk ki, és így elneveztek minket a on-guroknak. (Vagy valami ilyesmi...)Ugye: a minket 1241-42-ben feldúló mongolok sem tatárok voltak, mégis tatárjárás volt itten, nem "mongoljárás".

A belső népnévről írásbeliség hiányában fingunk sincs, de valószínűleg kábé úgy hangzott, hogy "monjs". Ebből lett a manysi és a magyar is.

Arrius (ex-Nathan D'Xantine) 2011.03.10. 14:27:36

@Humperdickk: "Teszik ezt azért, mert többezer éve még sokkal délebbre éltek (akkor még velünk), és akkor még lovasnépek voltak. Érdekes dolog ez, a tradíciókkal... :) "

Valóban azok.
Pl ez a sztori arról szól, hogy a marhái régen is istenháta-külsőn nyomultak. Aztán ahogy kereskedtek a déli lovasnépekkel, átvettek tőlük pár dolgot. Teszem azt a lóáldozatot, ami náluk egybemosódott egy(náluk) ritka és misztikus lény imádatával.
Tehát ahogy ma, úgy régen is leeveztek, eladták a prémjeiket, vettek áldozati állatot, aztán hazamenvén azt jól feláldozták.

Hagyomány, persze. Csak nem úgy ahogy a finnugoristák előadják.

agyamelhagyom 2011.03.10. 14:30:01

@Humperdickk: Mind a szittya-hun, mind a finn-ugor elmélet butaság. Mi itt éltünk a Kárpát-medencében, attól fogva, hogy a Föld forgása lelassult és kialakultak a vizu-k, hegu-k, law-ak, taw-ak, saw-ak stb.
Félre a tréfával: lehetséges hogy nagy múltunk volt. Csak a vérmagyarok lejáratják az elméletet ezzel a borgőzös, "mi vagyunk az élet eredője" dumával. A finn-ugor elmélet ellen szól, hogy a magyarság a legnépesebb tagja a csoportnak, mégis a legjelentéktelenebb oldalágba suvasztották be, és a nyelvcsalád neve sem őrzi a nevét, csak a mesterségesen kreált "ugor" szó. Elképzelhető, hogy a manysik és hantik vándoroltak keletre, majd északra, és ezért fogytak el ennyire, míg a magyarok maradtak a helyükön. A finnek, lappok, észtek még korábban elindultak észak felé. Persze bizonyítani nem lehet. A győztesek által (át)írt történelem nagyon piti szerepet hagyott meg a magyaroknak, ezért értem meg részben (érzelmileg) a nagy szittya elméletben hívőket.

BaaZooKaa 2011.03.10. 14:30:43

@Humperdickk: Ennek a szép történeti visszapillantásnak a tükrében, szerinted 800-1000 év múlva mit fognak mondani rólad, rólam az akkori leszármazottjaink?

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2011.03.10. 14:32:14

@Zus: a gondolatod védhető, de én azt az öntudat, vagy, ha úgy tetszik, lélek születéséhez kötném. Annak pontos ideje vita tárgya, de felteszem a központi idegrendszer kialakulásának lehet köze hozzá. Az meg az 5-6. hét előtt nem jellemző. :)

BaaZooKaa 2011.03.10. 14:34:20

@Zus: Teljes mértékben egyetértek.

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2011.03.10. 14:34:23

Hagyjuk ezt a finnugrászatot, nekem ez szakmám, és fáj, ha bántjátok. Sírni fogok!

Arrius (ex-Nathan D'Xantine) 2011.03.10. 14:35:21

@Humperdickk: Nem. Onugorok azok a népelemek voltak amelyek a hun központi területeken újjászervezték a hun birodalom népeinek egy részét. Aztán ez a birodalom felbomlott, és három ágra szakadt. Egy részük alkotta a griffes-indás második avar hullámot, más részük bolgár néven az Al-Duna vidékére ment egy része meg helyben maradt a kazár birodalom peremén. Az utóbbi társulathoz tartozott valószínűleg néhány "törzsünk".
Azért neveznek egyes források onogurnak/hunugurnak minket mert azon törzseink révén azonosítottak minket, akik kétszáz éve még "onugorok" voltak.

A lovasnépek birodalmai vagy a vezető törzs/törzsek neve után neveztetnek, vagy sima számolás alapúak. Ha jól emlékszem az onugor "tíz törzs"-et jelent.

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2011.03.10. 14:39:34

@BaaZooKaa: ezt fogják mondani: "there were our ancient forefathers, dunno', mogor I think, but I can't remember, where they live, sorry, m'am."

Persze az akkori angol nyelvváltozatban.

Arrius (ex-Nathan D'Xantine) 2011.03.10. 14:39:53

@Humperdickk: Ja! És hogy mondjak olyat is, hogy De! :D
Tatárok voltak. A mongol birodalom tatár törzshöz tartozó csapatok adták Batu seregének jó részét. Ez alapján mondjuk mi tatárnak.
Ua. mint az onogur téma.

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2011.03.10. 14:41:45

@Nathan D'Xantine: tíz nyilat jelent. De hagyjuk, mondom, a nyelv attól még finnugor, melyet komoly török (kséőbb szláv, még később német, latin) hatások értek. Ez van, és erről nem is akarok vitatkozni. Fogjátok fel úgy, hogy ez a vallásom! :)))

BaaZooKaa 2011.03.10. 14:44:48

@Humperdickk: Ebben az esetben, miért jó ha tudjuk a ló szó etimológiáját? (önös érdekeinken kívül) S mit számít mikor alakul ki a lélek?

BaaZooKaa 2011.03.10. 14:47:00

@Nathan D'Xantine: Nem. Védi a családi udvart, hogy elméleti, hatalomittas törvénykezők kint maradjanak.

Arrius (ex-Nathan D'Xantine) 2011.03.10. 14:47:08

@Humperdickk: Ámen! :D

(Finnugor, bár a nyelvet beszélők jó 2/3-a magyar, a magyar nyelvemlékek 500 évvel verik a finnt, 800-900-zal a többi szórványt, és a szóösszetétel második tagja (az ugor) egyértelműen "törökös" népeket takar, akiket kihagyunk a nyelvcsaládból)

Hozsanna néked logika! ;)

Arrius (ex-Nathan D'Xantine) 2011.03.10. 14:48:26

@BaaZooKaa: Ja! Ahhoz kevés lesz a kutya...
Sajnálom, de ez van.

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2011.03.10. 14:49:12

@BaaZooKaa: de az a poén, hogy nem tudjuk. Azt tudjuk, hogy a vogulban is megvan.

Van egyébként egy elméletem, miszerint mi találtuk fel a lovaglást, és ez abban az időben akkora civilizációs előnyt jelentett, hogy a török-iráni többséghez képest sokkal alacsonyabb lélekszámunk ellenére is fent tudtunk maradni évezredekig, mint nép. De ez csak elmélet, semmi alapja nincs!

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2011.03.10. 14:49:51

OFF:

Az Európai Parlament a módosítás után is elítéli a médiatörvényt

Epic fail: a néppárt egy része is megszavazta...

ON

Arrius (ex-Nathan D'Xantine) 2011.03.10. 14:50:13

@Humperdickk: Bocs! Ha szakmád, nem bántom!
Cserébe ígérd meg, hogy nem mondasz rosszat a V43-as vilanymozdonyokról! Köszi! ;)

nyulasmisi 2011.03.10. 14:51:16

Humperdickk, mondd, hogy a "szűkebb pátriárkánkban"-t csak viccből vagy véletlenül írtad!

BaaZooKaa 2011.03.10. 14:51:25

Aki információkat halmoz fel és kifinomult szűrőket, logikai kapcsolatokat alakít ki és használ az nem több mint egy közepes számítógép egy jobbacska szoftverrel. Nem ez növeli az ember értéke.

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2011.03.10. 14:53:23

@Nathan D'Xantine: a v43-asokról? Azokról a lassú, tohonya, totális konstrukciós félreértésekről?! :)))) (Egyébként meg mijaz?)

BaaZooKaa 2011.03.10. 14:53:51

@Nathan D'Xantine: Eddig bevállt a blöki. Nem univerzális faj. Saját fejlesztésű, a családom védelmére tenyésztve.

BaaZooKaa 2011.03.10. 14:59:23

@Humperdickk: Én például egy szoftot készítek, próbálok fejleszgetni vagy 15 éve, amelyik megérti a magyar nyelvet és értelmezi, majd kategorizál egy MAGYAR szöveget. Saját projekt, senki sem támogat, vagy segít benne. Szerinted ha sikerül segít majd túlélni egy pár magyarnak (most nem konkrét emberekről van szó)?

Arrius (ex-Nathan D'Xantine) 2011.03.10. 14:59:54

@Humperdickk: most zokogok, és Hunfalvy fotókat égetek bosszúból...

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2011.03.10. 15:03:07

@nyulasmisi: persze. De ezen már túl vagyunk.

Elenben akkor már elárulom a megoldást: Lasponya a Sok hűhő semmiért polgárőre, egy felkapaszkodott, buta ember, aki folyton idegen szavakat használ, de rosszul. Például ilyeneket mond: "genitális koponya", "törvényszéklet", meg "degenerációhoz" (Mészöly Dezső fordítása). Mint a fenti képzeletbeli levél írója.

Azért rossz viccet magyarázni, mert e szerint nem volt jó vicc... :))

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2011.03.10. 15:05:56

@BaaZooKaa: ja, boldogult tudóspalánta koromban én is részt vettem egy ilyen projetben. Tök jól haladtunk, aztán a befejezett főnévi igenevek vs. múlt idejű igék betették a kaput. Nem is lettem tudós...

agyamelhagyom 2011.03.10. 15:10:22

@Humperdickk: Rendben, én is vallom hogy a finn-ugor nyelvek rokonok. Csak valahogy máshogy jött ez ki... Bocs a szójátékért :)
De ha már említetted a monj gyököt, akkor nem érdekes hogy csatlakozik a szó másik jelentése a témához? A mony régen tojást jelentett :) A fogantatás (vagy a születés?) kezdetét. Tudom hogy az ember nem madár, de valahol a fogantatás-születés-nagykorúság és az ahhoz köthető jog itt is látható. Tapasztalatom szerint a terhesség védelme a 3. hónaptól fontos. Ettől kezdve a vetélés/magzatelhajtás már komoly kockázattal járhat. De addig az anya dönthessen. Sok fejlődési rendellenesség addigra kimutatható és senkinek sem kívánom hogy idős korában a felnőtt gyerekét pelenkázza. Hol húzódik a személyiségi jog határa?

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2011.03.10. 15:15:26

@agyamelhagyom: ja. Meg mi van, ha megerőszakolja a 14 éves lányát az apja. Vagy ha az anya élete kerül veszélybe, ha megtartja a magzatot. (Ritka, de előfordul.) Különben meg ez hülyeség: régen is tilos volt az abortusz, és régen is volt abortusz. Csak mondjuk többen haltak bele.

Szabályozi kell a kérdést, az tény. De nem így.

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2011.03.10. 15:18:56

@agyamelhagyom: bocs, helyesbítenem kell: nem monj, hanem manj.

Elnézést. Ezek fontos dolgok, oda kell figyelni. :)))

BaaZooKaa 2011.03.10. 15:19:31

@Humperdickk: Az a nyelvtani rész. szerencsére én csak a kivétellistáknál kaptam agyérgörcsöt, de már az le van tudva. A kategorizálás ami egy ideje tart. Hatalmas meló, de elengedhetetlen szövegértelmezéshez (nem elemzéshez).

Arrius (ex-Nathan D'Xantine) 2011.03.10. 15:23:22

@Humperdickk: Persze, hogy szabályozni kell.
Dehát őszintén! Egy 1/3-ad részt KDNP tervezettől mit vártál?
Én pl elégedetten nyugtáztam, hogy az óvszerhasználatot nem tiltják már a preambulumban!

BaaZooKaa 2011.03.10. 15:27:09

@Nathan D'Xantine: Ahány kor annyi törvény. Lásd Onán a barbár cikkelyt a bibliából.

agyamelhagyom 2011.03.10. 15:33:15

@Humperdickk: ha már off, akkor legyen igazi. Én most bújtam bele a Kiefer szerkesztette Magyar Nyelv című könyvbe, gyarapítom szerény tudásom.
ON

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2011.03.10. 15:34:21

@BaaZooKaa: ja, az a jövő. Nyelvtani elemzéssel, szintaxissal semmire nem lehet menni, azt már egy ideje lehetett sejteni... Pechemre én szintakta voltam, és kvázi megdöglött alattam a ló.

Hol is hallottam, hogy mit kell ilyenkor csinálni? :))

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2011.03.10. 15:35:18

@agyamelhagyom: ja, a Kiferből még szigorlatoztam is. Édes Istenem: 15 éve!

BaaZooKaa 2011.03.10. 15:36:16

@Humperdickk: Hümmm... Egyesek szerint hamar kell keresni valakit akit lóvá tehetünk.

BaaZooKaa 2011.03.10. 16:05:28

A kivétel erősíti a szablyát: www.fn.hu//files/zold/puczi%20arch%C3%ADv%20hang.mp3
Nekem annak az eseményeknek a következtében halt meg nagybátyám. A cigányok segítségével menekült meg az unokatestvérem, Sütő András írónk meg túlélte a támadást. (sajnos az egyik szeme bánta) A fontos mit teszünk, nem amit tenni fogunk, vagy amit tenni szeretnénk.

BaaZooKaa 2011.03.10. 16:07:28

Itt a teljes cikk, ha valaki nem tudná mi történt. Ez is történelem.

Mike36 2011.03.10. 20:11:15

@redriot77: legalább nem fog eltunyulni a gép előtt, meg lúdtalpa sem lesz

potyus 2011.03.11. 15:38:00

Néhai Antal József mondta vala:
"tetszettek volna forradalmat csinálni"

Nosza itt az alkalom. Fülke forradalmon túl, tessék csinálni igazi forradalmat akinek nem tetszik az uram-bátyám, vármegye urzus.

Kandabula 2011.03.11. 20:26:17

Vármegye, grófi szérű, cselédsors, csendőrpertu, Tiborc panasza, méltóságos, kegyelmes, alázatos, őfőméltóságú, rokonok, vesszen Szerbia, Újvidék, kitántorgás, urambátyám, Orbán-Torgyán paktum, Alkotmány(?)Bíróság, Elvis Prlesley mint magyar drogos szabadságharcos, magyar-marokkói megnemtámadási érdekközösség, magyar-egyiptomi nehézipari feltámadás, terrorista-elhárítási fóbia, a magyar nyelv védelme a nyelvtantól, átnevezési kényszer, a múlt a jelen jövője. Viszonylag egyszerű és van még...

Kandabula 2011.03.11. 23:13:38

Miniszterelnök úrnak kívánok még nagyon sikeres nyasszaföldi együttműködési szerződéseket, ha már a szomszédokkal nem sikerül...

macamuca [IHUN] 2011.03.20. 04:00:45

@Humperdickk: nah, idáig olvastam (mingyá' folytatom), oszt elmentem megkérdezni a haveromat (bevallom, magamtól nem tudtam). A válasza után csak azt tudom mondani: bravo, Humperdickk! :))
Tehát: www.netlexikon.hu/yrk/Fmbgne/12508

Lasponya

Értékelés: Még nincs értékelve.

Dogberry, messinai városi rendőr a Sok hűhó semmiért című vígjátékban. Emberei egy kihallgatott beszélgetés alapján elfogták Boracchiót és cimboráját, a nehézkes ~ pedig kissé megkésve, de végül a kormányzó, Leonato elé tárta az ügyet, tisztázva ily módon annak lányát, Herót a rágalmak alól. Bugyuta, kétbalkezes, fontoskodva körülményeskedő alak ~, a hatalom bumfordi ágense, sokban hasonló Tuskóhoz, ám azzal ellentétben mégis csak van egy nagy érdeme: ő és hasonlóképp ügyefogyott beosztottai derítik fel azt a cselszövényt, amely a nagyurak gazsága, gőgje és hamis becsületeszménye miatt kis híján tönkre teszi egy ártatlan nő becsületét.

macamuca [IHUN] 2011.03.20. 04:30:02

@Humperdickk: Elenben akkor már elárulom a megoldást: Lasponya a Sok hűhő semmiért polgárőre, egy felkapaszkodott, buta ember, aki folyton idegen szavakat használ, de rosszul. Például ilyeneket mond: "genitális koponya", "törvényszéklet", meg "degenerációhoz" (Mészöly Dezső fordítása). Mint a fenti képzeletbeli levél írója.

Lám, elárultad utóbb :)) Így jár az, aki nem olvassa végig az összes kommentet :).
(pici mentegetőzés: a Sok hűhó semmiért című művet olvastam ugyan, de nem mostanában -kb 15 éve-, tán ezért nem volt ismerős a név. Node gugli haver segített :) Ezzel együtt ismételten csak azt tudom mondani: bravo! :) )
süti beállítások módosítása