Gépnarancs

Miért ez a címe?

Részeg pasas nyög, átölelve, szorítva, feszítve a villanyoszlopot: "Ki kell ennek jönni!". Már hatalmas tömeg gyűlik köré, mire hatalmasat szellent, majd így folytatja: "Mondtam én, hogy ki kell ennek jönni!" Vagyunk ezzel így...

Kálmán szerint

Friss topikok

Hogyan nem lettem magyar?

2014.03.10. 19:09 Humperdickk

Most, hogy élesedik a hazai és nemzetközi helyzet, minek következtében, továbbá a 2014-es országgyűlési választás megnyugtató, sőt, kétharmados eredményű lebonyolításának érdekében hadat üzenünk a reakciós, ellenforradalmi Ukrajnának, ideje, hogy tisztázzunk pár dolgot. Csak hogy tudjátok, hova lőjetek, majd ha úgy alakul.

Liberális vagyok. Ez nálam nem születési hiba, nem külhatalmi érdek, sőt, még csak nem is faji jelleg, hanem személyes döntés következménye. Ráadásul nem egy meghatározható életrajzi pont, krízishelyzet, elvesztett jéghokidöntő vagy jól sikerült lerészegedés következménye, hanem mindig, minden nap, és minden nap minden helyzetében újra és újra rám törő vívódások során meghozott döntések eredménye. Fizetek a parizerért: liberális vagyok. Fizetek a gázért/villamos áramért/olcsó szlovák tejért: liberális vagyok. Nem bliccelek a buszon: liberális vagyok. Rámosolygok egy eleven, zajos cigánygyerekre a buszon: liberális vagyok. Nem tudom, melyik barátom zsidó/cigány/román származású: liberális vagyok. És nem tudom, hogy az az eleven, zajos cigánygyerek, akire az imént rámosolyogtam, cigány volt: liberális vagyok.

(Nagyon örülnék persze, ha a kis cigánygyerek a buszon nem lenne kénytelen beérni a mosolyommal, de amíg ti, nemliberális magyarok uralkodtok ebben az országban, az én odacsempészett kedvességemnél többre nincs esély. Nem állíthatunk minden cigánygyerek mellé egy liberálist.)

És liberálisnak lenni nehéz. A liberális olyan ember, aki nem csak, hogy liberális, de esze ágában sincs titkolni, hogy az, sőt, mindig úgy viselkedik, ahogy vele szemben is elvárná, ha viselkednének a többi liberálisok. Elképzeli tehát, milyen lenne, ha mindenki liberális lenne, és eszerint rendezi az életét. Gondolnánk, hogy bolond a jámbor, ámde nem: hisz mindenki liberális! Hisz senki se helyeselné, ha kamaszlányát halálra kövezné a közösségnek nevezett emberölő és -feldolgozó gépezet, mondjuk fészbukozásért! Mert hogy más lányát megkövezi, az rendben van, hisz a közösség érdekei, ugye, a szoknyahossza, meg a garbó aljának mérete következtében megvalósuló szemérmetlen kibukkanások, az ezek következtében bűnbe vitt, jóravaló, gyermekszerető férfiemberek nyugalma, azaz a hagyományok

De a saját préda, az más kérdés.

Nos, nincs saját préda: mások szabadsága ugyanis nem vadászható. Mások szabadsága mindenki saját hibája, nem a mi világunk tökéletességének akadálya. Ha más hibájára fennénk a fogunk, az olyan lenne, mint az őznek csak a foltjait látnánk, figyelmen kívül hagyva minden mást, ami miatt őz az őz. Mintha csak az őz bosszantó foltjait látnánk, és nem csodálnánk iramodását.

Ennek okán tehát vegyétek tudomásul, hogy az, hogy ti magyarok vagytok, engem nem érdekel. Magyarnak lenni sem kevésbé undorító, mint cigánynak, románnak, malajziainak lenni. Az viszont, ahogy ti, nem liberálisok ezt a magyarnak levést elképzelitek, ezt a szeplőtelen, folttalan badarságot, ez, bármennyire is nem fűlik hozzá a fogam, arra kényszerít, hogy kimondjak bizonyos dolgokat.

Például ezt: nem, én veletek nem vagyok magyar. Nem lehetek, hisz nem hiszek abban, amit ez számotokra jelent. Nem tudok összegyűlni, gúnyába bújni, kiabálni és kizavarni, gyűlölni, ítélni, haragudni miatta.

De nem, nem vagyok kommunista sem. Tudom, hogy számotokra csak ez a két állat létezik, de javaslom, ismerkedjetek meg a zsiráffal is.

És nem, nem hiszek a szeretetetek és az összefogásotok erejében. És minden meg nem fizetett áfa, minden ki nem állított számla, minden rezsiharcos idióta puszta léte megerősít ebben.

Nem hiszek az istenetekben sem. Mert hogy az szerintem hülyeség. Megengedem, magam is gondolok, teszek egy rakás hülyeséget, de ez nem akadályoz meg abban, hogy más dolgokat meg én tekintsek hülyeségnek. Nem bánom például, ha valaki nem akar gyereket, ezért szinglinek vagy apácának áll, de nem örülnék neki, ha nekem is szinglinek vagy apácának kellene lennem. De még csak tisztelni sem fogok senkit sem a meggyőződése miatt felvállalt szinglisége vagy apácasága miatt. Aki hegymászónak megy, időnként leesik, vagy örökre fenn marad: foglalkozási ártalom, nincs mit tisztelni rajta.

Nem hiszek tehát a változatos vallásaitok különféle változatos isteneiben. Tehát a legújabban, az orbánviktorban sem. Míg azonban előzőeket, ha megfelelően tartózkodó módon, négy fal között űzik, semmilyen formában sem tartom üldözendőnek, utóbbival más a helyzet. Tőlem lehet akárki katolikus, nekem is sok katolikus barátom van, egy rendes katolikus a légynek sem árt, és bár megvan az a különös szokása, hogy nem létező dolgok létezéséről van meggyőződve, még csak bolondnak sem gondolnám. Az ilyen vallásos a maga kezdetleges módján próbál választ adni arra a nyomasztó problémára, hogy meg fog halni.

Az orbánviktorizmus azonban más tészta. Rengeteg ok miatt: mindkettőhöz kell ugyan a valósághoz való rugalmas elszakadás, az inkonzisztenciától való mit sem rettegés varázslatos képessége, hazudni viszont egy istenhívőnek nem kell. Elég hinnie, abba mindig belemenekülhet. És bár a vallásosok sem vetik meg a jólétet, lopniuk sem feltétlenül kell. Sőt, még csak új alkotmányt sem akarnak csinálni minden ötpercben, hogy könnyebben lehessen lopni.

Ezért tehát a továbbiakban kérlek benneteket, ne tekintsetek nemzetetek részének. Ez különben is egy olyan nemzet, amiről már újabban dohányárudákat neveztek el, ahol cigit, piát meg fagylaltot árusít a konzervatív úri középosztály. És én nem akarok egy trafiknév fennhatósága alá tartozni. Sajnálom. Derogál.

77 komment

Címkék: nemzet liberális trafik katolikus orbánviktorizmus

A bejegyzés trackback címe:

https://kikellennekjonni.blog.hu/api/trackback/id/tr875853006

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Én, Claudius 2014.03.10. 23:49:18

Gratulálok! Ez egy szépen megfogalmazott, eszmei mondanivalót nem tartalmazó iskolai fogalmazás. Ebből azért kiderül egy s' más, például az, hogy fogalmad sincs a liberalizmus mibenlétéről. Azon kívül még megismerhetjük egy öntörvényű, kis pökhendi, fejlődésben visszamaradt fiúgyermek zavaros lelkivilágát, aki csak egy dologban konzekvens: mindenki hülye, csak az a helyes és humánus állásfoglalás ami az Ő sajátja. Ez csak annak lehet az eredménye, hogy sem közgazdasági sem pszichológiai ismeretekkel nem rendelkezel, és fogalmad sincs mi zajlik körülötted ebben az országban. Mert ha tudnád, hogy mi miért történik, akkor befognád a szádat, és beállnál a sorba, bármennyire szeretsz is kilógni belőle. A társadalomban zajló folyamatok semmiben nem különböznek attól, ami évszázadok óta zajlik a társadalmat irányító réteg, és az irányítottak között. Az irányítók szeretnék megszerezni az alsó réteg szavazatait, ezért olyan intézkedéseket tesznek, amelyik a nép nagy részének tetszésével találkozik, és amelyet Ti
baloldali liberálisok egyszerűen popolizmusnak neveztek.
És ha a középiskolában megtanultad volna a történelmet, nem csak az ablakon bámultál volna kifelé, akkor tudnád, hogy minden uralkodó már a korai középkorban is csak azoknak adott kiváltságokat, és anyagi javakat, akik megbízható hívei voltak, és ez nem változott az évszázadok alatt semmit. Ezt csinálták a komcsik, az MSZP-SZDSZ koalíció, és ezt csinálják a mostani helytartók is. És ez így lesz amíg világ a világ. Demokráciáról beszélni abszolút felesleges, demokrácia utoljára a görög városállamokban volt, de az őket követő Római Birodalomban már rájöttek, hogy az irányítatlan demokrácia az anarchiához vezet, és ezután jöttek a császárok. Demokrácia az USA-ban sincs, mert ott is ugyanaz zajlik mint mindenhol a világon, a pénztőke tulajdonosai szerzik meg mindenhol a vezető pozíciókat, és úgy osztják utána a lapokat, ahogy akarják. Te abban a "demokráciában" sem éreznéd jól magad, mert ott is vannak
szabályok, amit be kell tartani.

dr. jenőke (jenőke) 2014.03.11. 00:40:15

Humperdickk!
Ha az a mottó, hogy ki kell ennek jönni, akkor az előszelét már érezheted.
Olyan ez mint az etikával fertőzött erkölcstan történelemből vett példáinak hatása napjaink demokrácia felfogására.

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2014.03.11. 07:15:21

@Én, Claudius: melyik mondatomban írtam, hogy eszdéeszes vagyok? Pláne baloldali liberális...

Megtanulsz olvasni, visszajössz, kellemesen elbeszélgetünk. Deal?

toportyánzsóti 2014.03.11. 07:21:15

@Én, Claudius: Mesélj milyen szabályokat tart be moszkovityenka?

christvhu 2014.03.11. 08:57:25

@Humperdickk: Fel se vedd. Ő Magyar és persze NEM liberális. Sőt, nem is érti a szót, amint ez kiderül remek ívű hsz.-éből is.
Szerintem - nyilván, mert magam is hasonlóképpen viszonyulok a szabadsághoz - viszont ezt most nagyon eltaláltad.
Ma éppen azon gondolkoztam, hogy közeleg Március 15. és megint komoly konfliktusoknak nézek elébe a kokárda miatt. Ugye, hogy ugyanarról szól.

István Tamasi 2014.03.11. 11:23:26

@Én, Claudius:
Igenis komoly mondanivalója van ennek az eszmefuttatásnak: az önhöz hasonló gyenghébbek kedvéért az elhatárolódás a mutyivikitől és bandájától. Viszont nincs benne semmi pökhendiség és semmi zavaros lelkivilág. És ha a középiskolában tanultál volna történelmet vagy bármi egyebet és nem csdak a fejedből bámultál volna kifelé akkor nem éreznéd jól magad egy autokráciában, más néven puha diktatúrában.

Nagykevély 2014.03.11. 12:13:29

"Ezért tehát a továbbiakban kérlek benneteket, ne tekintsetek nemzetetek részének."

Ok, szia. Nem fogsz hiányozni.
De vidd magaddal az összes "eleven, zajos cigánygyereket" is.

vezér01 2014.03.11. 12:14:47

Drága liberális felebarátom! Én szabadelvű vagyok,tiszteletben tartom a véleményedet,még ha marhaságnak is tartom.De áruld már el nekem,hogy a 12 éves uralmatok alatt a vigyoron kívül mi a fenét adtatok szegény kis cigány gyerekeknek? Akikről persze nem tudjátok,hogy cigányok,hisz az már diszkrimináció lenne.

Sándorbx 2014.03.11. 12:30:25

Látom minden vesztésre álló választás előtt előjön a liberális elitista népellenesség, 4 év múlva majd írj újra.

Mérnork 2014.03.11. 12:34:54

"És nem tudom, hogy az az eleven, zajos cigánygyerek, akire az imént rámosolyogtam, cigány volt: liberális vagyok."
Szerintem inkább szerencsés. Én egy osztályba jártam 8 eleven zajos cigánygyerekkel, nagyon hamar megtanultam, hogy ne nagyon mosolyogjak, ha nem akarom hogy pofán vágjanak csak mer nekik úgy esett jól.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.03.11. 12:45:41

A nemzeti hovatartozás alapvetően választás kérdése.

Persze, ha valaki nem hihető módon választ, a környezete nem fogja elfogadni a választását. Azaz hiába mondod magadnak, hogy nem vagy magyar, ha a környezeted annak tart. A környezeted ez esetben egyszerűen viccnek fogja tekinteni identásodat, s továbbra is magyarnak fog tekinti. Ugyanez fordítva is igaz, egy Mo-ra bevándorolt ember hiába mondja magát magyarnak, a környezete ezt nem fogja elismerni.

nnnnnnnn 2014.03.11. 12:49:28

azt hogy hülye vagy egy mondatban is leírhattad volna.

nnnnnnnn 2014.03.11. 12:50:43

"Rámosolygok egy eleven, zajos cigánygyerekre a buszon: liberális vagyok. És nem tudom, hogy az az eleven, zajos cigánygyerek, akire az imént rámosolyogtam, cigány volt: liberális vagyok."

szerintem inkább a cuccról mesélj amit használsz.

nnnnnnnn 2014.03.11. 12:53:26

"Ezért tehát a továbbiakban kérlek benneteket, ne tekintsetek nemzetetek részének."

rendicsek.

♔bаtyu♔ 2014.03.11. 13:02:25

Szerintem olyan liberálisnak lenni undorító mint te vagy, de nem érdekes, szerencsére kevesen vagytok.

Az ilyesmiket én soha nem tekintettem nemzetem részének, szerintem az ilyen hamar ki is vándorol.

P. dictus Magister 2014.03.11. 13:08:44

Minden cigánygyerek mellé kéne állítani egy liberálist, és akkor egy csapásra eltűnnének a liberálisok ebből az országból

christvhu 2014.03.11. 13:09:23

@Nagykevély: @vezér01: @Sándorbx: @$$$=$$$: @♔bаtyu♔: Mélyenszántó gondolatokban gazdag hozzászólásaitok lényege egy mondatban összefoglalva:
Humperdicck-nek igaza van, éppen azért, mert Ti és a Hozzátok hasonlóak egészen komolyan gondolják azokat a baromságokat, amiket sikerült itt megfogalmaznotok.

nnnnnnnn 2014.03.11. 13:10:10

ha a többi bejegyzésed is ilyen jó, szerintem kérhetnél rendszeres bérletet a címlapra. legutóbb a gréczy blogján röhögtem ilyen jókat.

♔bаtyu♔ 2014.03.11. 13:10:28

@christvhu: A liberális a baloldal nyilasa.

Ramil Safarov 2014.03.11. 13:10:46

"Például ezt: nem, én veletek nem vagyok magyar."

Akko meg takarodj az anyadba, te szemet kamposorru libsi kocsog.

nnnnnnnn 2014.03.11. 13:13:12

@christvhu: mármint azt hogy hülye? valóban egészen komolyan gondoljuk :D

Ramil Safarov 2014.03.11. 13:15:24

Az elobb rosszul irtam szoval :

Akko meg takarodj Telalvivba, te szemet kamposorru libsi kocsog.

Nagykevély 2014.03.11. 13:19:29

@$$$=$$$:

Igen, ez a legjobb. Tudja is meg nem is. Az első gondolata az, hogy íme egy cigánypurgyé. A következőben meg elönti a jóleső melegség, hogy ő ezt nem is tudja.

Köszönöm Istenem, hogy nem vagyok mosott agyú liberális!

vezér01 2014.03.11. 13:20:55

@christvhu: Mint ahogyan Te és a Hozzád hasonlók is
egészen komolyan gondoljátok az itt megfogalmazott baromságaitokat.

vezér01 2014.03.11. 13:24:20

Más a véleményünk,számotokra talán idegen,de tudod :
"az idegen szép, a másságot meg szeretni kell."

szaszo71(D) 2014.03.11. 13:32:00

@Én, Claudius: "Az irányítók szeretnék megszerezni az alsó réteg szavazatait, ezért olyan intézkedéseket tesznek, amelyik a nép nagy részének tetszésével találkozik, és amelyet Ti
baloldali liberálisok egyszerűen popolizmusnak neveztek." - mért, mi ez?
Idézet a Wikipédiából: Populizmus: "A populizmus egy antielitista politikai ideológia, legfőbb nézete szerint a népet egy, kizárólag a saját érdekeit szemei előtt tartó (szűk) hatalmi elit elnyomásban tartja, megfosztja a hatalomba való beleszólástól, ennélfogva a populisták elsőszámú célja a gazdasági, politikai és egyéb (köz)intézmények „visszahódítása” az „elittől” a „népnek”." - szerintem, ami ma Magyarországon folyik, az egy az egyben ez.

XXL 2014.03.11. 13:33:31

Valaki írja már le tételesen, hogy milyen ismérvei vannak a liberális tudatnak. De fejből és ne a Wikipédia segítségével, mert azt minden hülye tudja használni. Gondolom mindenki tisztában van a jelentésével, ha minden második szavukban a "liberális" jelzőt használják. Nem kötözködöm, pusztán csak kíváncsi vagyok.

szaszo71(D) 2014.03.11. 13:34:36

@Hajdú Peter: Ha ezt nem ironikusan, hanem komolyan gondoltad, érdekelne, mit mondtak neked 4 évesen.

♔bаtyu♔ 2014.03.11. 13:35:02

@Hajdú Peter: Úgy nézem, jó pár fő és alzsidó kifejezetten igényli, hogy gyűlöljék. Hiszen akkor lehet tiltakozni sárga csillaggal, lehet antiszemitázni, de legfőképpen lehet erőforrásokhoz jutni.

Valójában kb. 60 zsidó miatt van a többinek rossz híre.

jobbdemokrata · www.jobbdemokrata.blog.hu 2014.03.11. 13:37:52

Hát, ha te így vagy liberális, akkor kirekesztőbb vagy bárkinél...Tipikusan az az ember vagy, akit a fene se akar kitagadni, vagy nem magyarnak hívni, hanem egyszerűen csak sajnál azért, hogy így gondolkozol. És neked a legjobb átok, ha azt mondom: élj így örökké... :(

minek az? 2014.03.11. 13:38:12

@Hajdú Peter: 4 éves korodig nem tudtad mi a zsidó, aztán felvilágosítottak, utána meg már utáltad őket? Gyorsan érő gyerek voltál :)

szaszo71(D) 2014.03.11. 13:39:19

@XXL: Lényeg az egyén szabadsága, amíg ez másoknak nem okoz kárt. Az egyén saját felelőssége gondoskodni saját magáról, (persze aki fizikailag-szellemileg képes rá). Ezért fontos a liberális politikában a "kis állam": kevés adó, kevés, tényleg csak a rászorulóknak járó visszaosztás.
És mivel az egyén szabadságát tiszteli, tiszteli a másságot is, nem csak szexuális értelemben.
TOLERANCIA
Hirtelen ennyi jutott eszembe.

blah 2014.03.11. 13:40:19

kicsit zavaros az írás de abban egyet tudok érteni, hogy nagyon elszaporodtak az ostoba magukat konzervatívoknak, hazafinak, isten faszának képzelő idióták. az, hogy a magyarok többsége azt hiszi, hogy a liberalizmus, vagy a liberálisság valami üldözendő kórság tökéletesen mutatja, hogy szellemileg valahol az ostobább cigányok szintjén megragadtak. azok is egy zárt, fejletlen közösség tagjai akik csak annyit látnak a világból amit a vajda megmutat nekik. nyilván ezeknek az embereknek az éntudatát, még ha kurvára zavaros is, erősíti a fidesz, pont azért mert a zavaros világképpel rendelkező ostoba emberek azok akik majd hisznek nekik egy kis körbenyalogatás után. de ide sorolhatnám a jobbikot is. a vicces az egészben, hogy úgy nyelik tövig a faszt, hogy mosolyognak mellé... és hisznek töretlenül. hát kedves egészségetekre korlátolt barmok.

♔bаtyu♔ 2014.03.11. 13:43:31

@blah: Ne csináld már mintha nem tudnád, hogy nem a liberalizmus az üldözendő kórság, hanem az, amit itt liberalizmus címén előadnak.

Azt hiszem mindenki unja már ezt minden egyes esetben elmagyarázni.

blah 2014.03.11. 13:50:03

@♔bаtyu♔: akkor illene egy kicsit konkrétabban fogalmazni. ha azt mondod, hogy az mszp vagy a hippik idióták és megerőszakolják a liberalizmust akkor egyetértünk. de attól tartok nem mindenki határozná meg úgy a helyzetet mint te. de ha már itt tartunk akkor nem igazán van olyan eszme amit ne erőszakolnának meg nap mint nap...

Barbaarb 2014.03.11. 13:51:26

Tudod egy társadalom működőképességéhez szükséges korlátok állítása, és szükséges nem hagyni, hogy az emberek bármit megtehessenek, ugyanis azzal korántsem csak a maguk életére vannak hatással.

Az más kérdés, hogy sok függ attól, hogy kik diktálják az aktuális tutit, de Orbán ebben se nem jobb, se nem rosszabb a többinél.
Teljesen természetesek a véleménykülönbségek és a világnézeti különbségek, ezért szerintem még ebben a nagy "mindenkiokoskodhatblogon" világban sem kellene a mások véleményét hülyeségként/butaságként, a sajátodat meg tényként hirdetni.

mortullus 2014.03.11. 13:51:41

Rámosolygok a cigány szomszédasszonyra, aki 6 purgyét fialt már és a hetedikkel terhes. És mosolyogva remélem, hogy nem az én adómból fogják segélyezni azt is. Liberális vagyok.

♔bаtyu♔ 2014.03.11. 14:02:33

@blah: Ok, de az azért már kissé durva, hogy évekig nyomkodják az arcunkba, hogy mekkora liberálisok, majd ahogy hatalomra kerülnek, nem elég, hogy mondvacsinált indokokkal brutálisan szétverik ellenzéküket (sőt bárkit akit az utcán találnak 3 km2-es körzetben), de utána még olyan rendőri, bírói módszereket alkalmaznak, ami már Grószéknál is gáz volt a 80-as évek végén.

Az általuk megvalósított mérhetetlen gazdasági bűnözésről, korrupcióról, a kultúra totális lenyúlásáról és azt ezeket kísérő hatalmas arroganciáról nem is beszélve.

szaszo71(D) 2014.03.11. 14:08:07

@XXL: Szívesen. Remélem, feltűnt, hogy ez más, mint amit a "liberális"-t szitokszóként használók értenek alatta.

blah 2014.03.11. 14:12:29

@♔bаtyu♔: a politikus egy kurva. ha a birkák szavazhatnának ezek vattát ragasztanának magukra és bégetnének naphosszat. nem mellesleg nincs olyan, hogy csak liberális, csak konzervatív stb. az eszmék arra vannak, hogy irányt mutassanak nem azért, hogy tökéletesen megfeleljünk nekik. aki ilyeneket hisz magáról annak nagy a zavar a fejében. és nekem inkább ezzel van bajom. valszeg a posztírónak is, csak neki belekapaszkodva valami magasztos dologba, majd tökéletesen belezavarodva a mondandójába, sikerült hülyét csinálnia magából.

Aviator 2014.03.11. 14:19:31

@XXL:

- mindent szabad ami másnak nem árt
- embereket kizárólag személyes tulajdonságaik alapján itélünk meg, nem pedig rangjuk, származásuk, nemzetiségük stb alapján
- elsősorban az egyén felelős sajár sorsáért

röviden ennyi

lutra1 2014.03.11. 14:39:09

Egy liberális nem tudja, hogy Isten a legnagyobb szabadság?

wirth6 2014.03.11. 14:50:15

"Például ezt: nem, én veletek nem vagyok magyar. Nem lehetek, hisz nem hiszek abban, amit ez számotokra jelent. Nem tudok összegyűlni, gúnyába bújni, kiabálni és kizavarni, gyűlölni, ítélni, haragudni miatta."

Kire vonatkozik vajon ez a "számotokra"? Csak nem egy szép szalmabábra?

Analyzer 2014.03.11. 15:06:46

pontosan az ilyen hulyek miatt lett szitokszo mara a "liberalizmus"....

dingó29 2014.03.11. 15:16:53

"nem, én veletek nem vagyok magyar."

Gyönyörű Gábor Andori gondolat. Ne aggódj normális ember eddig sem tekintett a nemzet részének, nyitott kapukat döngetsz

Aviator 2014.03.11. 15:28:40

@Analyzer:

Nem. Azert lett szitokszó, mert a "magyar"-nak az az értelmezése hogy ad definitum külömbb mint más összeegyeztethetetlen a liberalizmussal. Ezért érzi mindenki aki valóban liberálisként gondolkodik, hogy választásra kényszerítik Magyarsága és életfilozófiája között. Az útóbbiból adódóan, ahogy a poszt is írja, a válaztás egyértelmű.

Hogy kicsit érthetőbb legyen, egy idézet egy széles körben ismert (és elismert) Magyar utazótól és írótól a 30as évekből: "Az Angolokat szereti ? - Nem. - Hát a Németeket ? - Azokat sem. - No és a Franciákat ? - Nem. - Akkor kiket szeret tulajdonképpen ? - A barátaimat."

♔bаtyu♔ 2014.03.11. 15:33:22

@blah: Teljesen egyetértek. Az SZDSZ legröhejesebbjei és legveszélyesebbjei azok voltak, akik nem csak hangoztatták, e valóban "liberális gazdaságpolitikát", "liberális kultúrát" csináltak.

Pár ostoba kajálta, (szerintem ez a blogger is ilyen), akik azt gondolták, ha van kommunista embertípus akkor van liberális is, nyilván mindkettő baromság, vagy az illető pszichiátriai eset.

Szelid sunmalac 2014.03.11. 15:37:43

En liberalisnak vallom magam. Ezert aztan tokeletesen megertem, hogy miert jobboldali valaki, es ezt el is fogadom. Mitobb, a csaladunk nagyresze kemenyen jobboldali es sok jobbikos is van koztuk. Akarcsak a barataim kozt.
Amit nem viselek el, az az, hogy ha engem probalnak meg "kirekeszteni" (bar tudnam mibol es honnan) ha en mashogy latok dolgokat.

omboz 2014.03.11. 15:45:54

Feltéve, hogy komolyan gondolod, amit írsz: el kéne menni keresni egy olyan helyet a világban, ahol jobban érzed magad. Kár gyűlöletre pazarolnod az életed!

(Ha nem, akkor további jó szórakozást! Biztos lesz, aki felveszi a fonalat. Általában lenni szokott.)

flash.gordon · http://kulhonban.blogspot.co.at 2014.03.11. 15:59:50

Az egészből én csak azt nem értem miért érzi úgy a liberális oldal, hogy rendszeres időközönként ki kell üvöltenie a világba, hogy ő nem tartozik a magyarokhoz. És utána gyorsan definiálja ab ovo magyarokat egy, az anyjából siegheil-ezve, karlengetve kijövő, sötét, unalmas, szánnivaló, vallásoskodó, lepukkant, avittos elveket valló gyökérnek, aminek persze ő mind az ellentettje összefoglalva: liberális. Liberális, aki fel is háborodik ha ezek után valaki feltételezi róla, hogy a nemzeti identitásával baj van.

betütészta 2014.03.11. 16:12:25

Nagyon jó írás, de mi a megoldás?
Talán:
Hajrá Magyarország, hajrá Orbán Viktor Janukovics?
Talán...

yatumux 2014.03.11. 16:20:39

Te beteg vagy nem liberális. Én vagyok a liberális. Ugyanis elfogadom és tisztelem, hogy van jobbik, MSZP, Fidesz, lmp, stb.

Beteg vagy, mert nem értesz valamit.

A nemzet a család. Lehet gazdagabb más anyukája, szebb is, kedvesebb is, okosabb is, de az én anyám az enyém.

Szeretem, úgy ahogy van.

És ha gondjai vannak vagy akár lecsúszik, a végsőkig segítem, megértem, támogatom, felemelem.

Ezt nem értitek icipici kádárkölykök... :(((

kézműves étcsokimikulás 2014.03.11. 16:47:10

@yatumux: pont ennyi,nem is kell tobb...

poszter:ahhoz kepest,hogy "liberalisnak" hazudod magad maris egy oblos ciganyozassal kezdesz majd rugdosod az ongolokat...
ami nem baj,teljesen korrekt korrajz egy megtevedt baltrollrol...
de nem vagy liberalis,nyomokban sem...

az pedig,hogy nem akarsz az orszag resze lenni teged minosit,nem az orszagot...
ugyhogy keress egy jo borondgyartot szerintem,mindenkinek jobb lesz...
beallhatsz majd kint a berretego/felkegyelmu/megelhetesi baloldali megmondoemberek koze...

eg veled...

(azt azert sem irom ide,hogy "az Isten aldjon",mert egyreszt felesleges,masreszt nem vagy ra melto...ez van...)

Mojzes Pál (törölt) · http://mpgondolatok.blogspot.hu/ 2014.03.11. 16:47:28

Ez egy válasz a miért zúgott ki az SZDSZ a parlamentből c. kérdésre?

mortullus 2014.03.11. 17:28:38

A "liberalizmus" olyan dolog, amit normális ember 30 éves kora után kinő. Amikor ez nem történik meg, akkor van baj, akkor kell orvoshoz fordulni.

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2014.03.11. 17:56:00

@szaszo71: nekem is, csak te frappánsabban bírtad megfogalmazni. :)

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2014.03.11. 18:00:52

@blah: nyilván nem te zavarodtál bele az olvasásba. A továbbiakban: magyarország jobban teljesít, nincs egymillió forintunk paksra, nem érdemelnek több esélyt, ők már jól élnek, együtt tették tönkre az országot, mi, jobbikosok. Ezek egyszerű hívószavak, megfelelő jelentésminimummal, megfelelő szellemi nyomorban szenvedőknek. (Nem rád gondoltam. Te se vedd magadra, a végén még úgy maradsz.)

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2014.03.11. 18:01:54

@lutra1: nem. A szobabicikli a legnagyobb szabadság.

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2014.03.11. 18:03:23

@Aviator: kösz, ezt nem ismertem. Ki a forrás? Érdekelne.

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2014.03.11. 18:05:35

@flash.gordon: 75%. Jelenleg ennyi szavazna a magyarok közül antiliberális pártra. A többi csak lehetőleg nem liberálisra, simán. Van még kérdés?

flash.gordon · http://kulhonban.blogspot.co.at 2014.03.11. 18:09:46

@Humperdickk: Hogyne lenne. Mire szerettél volna ezzel utalni? Hogy a posztoló kisebbségben van a véleményével? Mert az igaz. Csak ez, nagyon sok liberálissal egyetemben a média fő sodratában jelenik meg mint pl. az index blogajánlója.

Hohenstaufen 2014.03.11. 19:07:41

Mérhetetlen beteges írás, egyszerűen elképesztő a korlátolt egyoldalúsága, kettős, szelektív mércézése. Európában a liberálisok általában 5%-ra vannak kalibrálva a társadalomban. A liberalizmusnak Magyarországon nincsenek komoly gyökerei, se komoly támogatottsága, és tessék tudomásul venni, hogy a többség szava a döntő, kisebbségi diktatúráról szó se lehet. Ha atöbbség például nácizmust akar, el kell fogadni és ki kell vándorolni. Ez is demokrácia ám!

Bogas 2014.03.11. 19:57:16

Kívánok a poszt írójának "eleven, zajos" szomszédságot, minden irányból!
Majd ha eltűnik a kerti slag, a hólapát, a gereblye meg a kocsi tankjából az üzemanyag, akkor vigyoroghat a szomszédokra egész nap.

Exploiter 2014.03.11. 20:07:23

Konzervatív jobboldali szociális nemzeti liberális vagyok, aki megértette, hogy az ideológiák, politikai irányzatok nem jelentenek egy önálló, valóban gondolkodó ember számára semmit.

Ateista vagyok, aki elfogadja a vallásos embereket.
Szabad ember, aki elfogadja a homokosokat és a homofóbokat is, aki megérti, hogy miért nem mosolyognak az emberek a cigánygyerekekre és azt is, hogy milyen lehet cigánygyereknek lenni.

Röptében szarom torkon a magyar jobb és baloldalt orbángyurcsányostól és kiütést kapok attól a melldöngető liberalizmustól, amit te képviselsz.

Saját értékrend, saját gondolatok, saját világkép nélkül éppolyan ostoba paraszt maradsz, mint az exkomcsi balos, vagy a náci-wannabe jobboldali pöcs.
Csak épp te a zöld csomagot vetted le a polcról.

Kapsz egy sütit érte.

Pityu77 2014.03.11. 23:18:57

@Bogas: Az is egy probléma, ha a kertből kilopják a krumplit, nálunk épp egy Csurkának csúfolt szerencsétlen, zsidógyűlölő, magyar nemzetiségű, és annak halmozottan hátrányos helyzetű gyerekei teszik ezt. De az is probléma, ha az utcában az útból kilopják az anyagot, és 15 év után sokkal ramatyabb, mint a 25 évesek. Azt a katolikus testvéremet se értettem, aki a nagy útipari cégnél azért kapott 7 jegyű bruttót mérnökként, mert a nevét adta a disznóságokhoz. A mesteremberekkel nagyon vigyázok, mert tisztelet a kivételnek, lehúznak, ha lehet.
Itt nincsenek szentek, mindenki eladó, eladja az ország jövőjét, csak a villa, terepjáró, svájci számla meglegyen. A bohócok lopnak, az okosok magukra írják a törvényt, alkotmányt.
A Közgép tavaly 400 milliárdnyi munkát nyert el, mi marad abból meg? 100 nagygurigánál több, az biztos. 4 éve örültem a kétharmadnak, de már ezekkel is tele a t...m. Meg azokkal a korlátoltakkal is, akik a bajok okát mindig másban keresik, akik nem akarják látni, hogy az ő FerijükGordonjukViktorjuk se az igazság bajnoka.
Meg aztán a hozzáértés se ártana, tehetség, szorgalom, de az ilyen stréberek már elhúztak nyugatra. Először hazaáruló, azután "gazdag amerikai nagybácsi".

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2014.03.12. 07:15:46

@Exploiter: az első három és fél belkezdésben megismétled, amit írtam, aztán elküldesz a balos kurva anyámba. Ügyes gyerek vagy. Olvasni megtanulsz, visszajössz, elbeszélgetünk, deal?

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2014.03.12. 07:17:31

@flash.gordon: a liberalizmus nem politikai irányzat, hanem az emberi fejlődés egyik vívmánya. Mint az az internet is, amin keresztül elküldesz a kurva anyámba.

lutra1 2014.03.12. 08:23:10

@Humperdickk: A Te szinteden lehet. Az írásod alapján önmagad legmélyén Te sajnos egy rejtett fasiszta vagy. Javaslok egy alapos önvizsgálatot.

flash.gordon · http://kulhonban.blogspot.co.at 2014.03.12. 09:33:53

@Humperdickk: Hát, nekem ez egy ideig tűnt fejlődésnek hiszen gr. Széchényi István is liberális volt a maga korában. Bár a mai liberalizmustól ő is undorodna valószínű. Nekem a liberalizmus egy önmaga farkába harapó kígyónak tűnik. Ami felállítja a maga eszményeit a társadalmi megszokásokkal, konvenciókkal, tekintélyelvűséggel szemben. Fő ellenérvként azt állítva, hogy a fent felsoroltakkal szemben, ő friss, modern, fiatalos és előremutató. Ám az idő előrehaladtával már a saját (korábban friss és modern) eszményeit lesz kénytelen konzervatívként és unalmasként titulálni. Így egyre vadabb és szabadosabb ötletekkel kell előállni ahhoz, hogy a modernség látszatát fenntartsák, ami az átlagtól meg egyre messzebb kerül így egy egyre kisebb csoportnak az eszméje lesz.

Akik persze a maguk által hangoztatott elveket sokszor a saját életükben nem alkalmazzák csak másoktól várják el. Ezzel is hiteltelenítve azt.
-----------

Ez az anyázás a részemről hol volt pontosan? Nem emlékszem rá.

Aviator 2014.03.12. 19:43:35

@Humperdickk
Széchenyi Zsigmond

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2014.03.14. 13:55:27

papa, te nem liberális meg nem-magyar vagy, hanem megpróbálsz emberként viselkedni (a megkülönböztetés miatt talán "E"-vel kellett volna írnom, de az túl patetikus lenne egy liberálisnak.)

és az a helyzet, hogy ez a tény a "nemliberálisokra" meg a "magyarokra" nézvést szarabb, mint ha csak simán liberális lennél.

Pál apostol írja az efézusiakhoz írott levelében, hogy "viseljétek el egymást szeretetben" (Károli-féle fordítás). ez az egyszerű mondat látszólag nem határoz meg elviselhetetlenül nehéz viselkedésmódot, de az emberiség nagy részének még csak közeledni sem sikerül hozzá.
nekünk, magyaroknak meg, akik azt is nehezen viseljük el, hogy rajtunk kívül más ember is létezik a világegyetemben, meg talán még kevésbé...

Untermensch4 2014.03.19. 23:03:56

nekem, hétköznapi emberekkel beszélgetve úgy tűnik a látszólagos magyar-liberális(/liberalizmus) ellentét abból fakad hogy a liberalizmus az elterjedt közhiedelem szerint az az izé ami miatt a bűnözők jogait jobban védi a törvény mint az áldozatokét. a rossz hír az hogy még nem tudják hogy az elítélt bűnözők minimális életszínvonalát nemzetközi egyezmények alapján jobban védi a jogszolgáltatás mint a jogkövető állampolgárokét, az utóbbiaktól beszedett adóból
süti beállítások módosítása