Gépnarancs

Miért ez a címe?

Részeg pasas nyög, átölelve, szorítva, feszítve a villanyoszlopot: "Ki kell ennek jönni!". Már hatalmas tömeg gyűlik köré, mire hatalmasat szellent, majd így folytatja: "Mondtam én, hogy ki kell ennek jönni!" Vagyunk ezzel így...

Kálmán szerint

Friss topikok

Levél Méltóságos Vármegyei Főispán Urunknak

2011.03.09. 09:27 Humperdickk

Kegyelmes Főispán Úr, Kedves Uram, Bátyám, Drága Lajos!

A minap vettem kezembe nékem írott elektrónikus leveled, melyben családunk hogyléte felől érdeklődöl. Az alábbiakban van szerencsém egynémely szóban tájékoztatni Méltóságodat azon fejleményekről, melyek szűkebb pátriárkánkban a közeles múltban lefolyni voltak szívesek.

Mindenek előtt el ne múlasszam megosztani Véled az egyik legnagyobb szerencsét, mi tisztes polgári családot érhet manapság: szerény kis birtokunkra szállott ugyanis a mérhetetlen megtiszteltetés, hogy vendégül láthassa Őkegyelmessége Hajdú Vármegyéjének Főispánját, Méltóságos Vitéz Ifjabb Debreczeni Koóssa Lajost, ki Őkegyelméssége megbízásából a Tekintetes Vármegyék gazdálkodását ellenőrizendő tette tiszteletét kies vidékünkön! Mint azt a serdülőkorba hamarosan belépő méltóságos ifjú vitéz elmondotta, a felelős gazdálkodás valamennyiünk szent, alkotmányos kötelessége, s mint tudjuk, az Áprilisi Szent És Visszavonhatatlan Nemzeti Magyar Alkotmány egyik sarkalatos pontja a hitel minden erővel való, mindenkire kötelezettséget rovó, napi rendszerességű gyűlölete. Ebben a Méltóságos Úr jeleskedik, tekintve, hogy Debreczen Czívis Város hitelállományának fizetendő kamatai immár meghaladják az említett Vármegyei Jogú Város teljes költségvetését, így minden debreczeni polgárra napi három, uszkve három és fél óra, hitelt érintő gyűlölködés jut! Brávó, le a kalappal Őméltósága előtt!

Mondanom sem kell, külön felhőtlen örömünkre szolgált, hogy a Méltóságos Úr rendkívüli módon meg volt elégedve vendéglátásunkkal, olyannyira, hogy kilátásba helyheztette, hogy amint hozzájut, Őkegyelmessége előtt sem rejtené véka alá nevünk megemlítését! Ó, bárcsak ha úgy lenne! Hálánk jeléül tehát birtokunk teljes személyzete felvonult búcsúztatására, a siheder cigány rajkók kivételével, akik ólombányáink legmélyebb tárnáit ebben a nehéz, az előző átkozott liberális rendszer okozta gazdasági válsághelyzetben el nem hagyhatták. (Tudják ők, mi a feladatuk: vona-rendszerű műholdas helyzetmeghatározó irányította elektromos sokkoló már beléjük verte a cigányábécét idejekorán!)

Apropos, a birtok: Őkegyelmessége bölcs belátása mint mindig, ezúttal sem hagyta magára az Ő embereit! Amióta ugyanis a Nemzeti Együttműködés Rendszerének Lovagjai az Ő Kegyelméből adófizetésre nem kötelezhetők, és parasztjaik után járulékot sem kötelesek fizetni, amennyiben úgy ítélik meg, hogy azoknak nyugdíj vagy orvos amúgy sem járna, felettébb jövedelmező lett a kicsiny, 15-16 ezer katasztrális hold terület mértékéig Őkegyelmessége mérhetetlen kegyelméből birtokunkba bocsájtott gyümölcsösünk. A munka szakadatlan folyik: a földeken olyik alkalmakkor végiglovagolva nem győzöm csodálni ezen egyszerű írástudatlan parasztjaink munkabírását, kik kosztért-kvártélyért-tévéért-pálinkáért dolgozva izzadnak napszám! Mint Őkegyelmessége mondotta volt: „ha tőkéd nem termel, hasznot se hoz biz az, vágjad hát ki őt hamarost!”. Sej, mely rengeteg alkalommal idézzük eszünkbe Vezérünk bölcs szavait a kandallótűz mellett: gyermekeink büszke orcájára a parázsló akác tűzifa barátságos, meleg fénye vetül ilyenkor, a már csak a legendáriumokból ismeretes orosz gáz hideg kék fénye helyett!

Drága Bátyánk, nem akarunk háládatlan színben tűnni fel Előtted, így ezúton is köszönjük közbenjárásod Polgármester Urunknál az áramjegyeket illetően! Ha az nincs, most nem írhatnánk szerető soraink sem Néked! Nagy kincs az elektrónika manapság, mikoron még az urak is csak a petróleum fényénél fényezhetik szablyáikat! De fényesebb is az annál a láncnál, mit szabad Magyar Nemzetünk undorral dobott le a Fordulat Szent Évében!

A Szebb Jövőt építve, a mihamarabbi viszontlátás reményében, tisztelettel és szeretettel:

ifj. Vitéz Ubrizsi Kálmán s.k.

273 komment · 4 trackback

Címkék: orbán hülye alkotmány vitézy vármegye

A bejegyzés trackback címe:

https://kikellennekjonni.blog.hu/api/trackback/id/tr102724066

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Brutál-archaikus rulez! 2011.03.10. 11:53:33

Nem kéne ennél a vármegye meg főispán dolognál megállni. Ha már belevágunk, csináljuk rendesen! Az Ország házában mérhetetlen bölcsességgel felettünk gyámkodó képviselők kegyelmes urak elé tárnám alázatos javaslatomat: használjuk ki végre azt az eddig ...

Trackback: Alkotmányos bosszú a főbírónak? 2011.03.10. 10:52:04

Két nappal ezelőtt tengelyt akasztott Baka András, az Országos Igazságszolgáltatási tanács – és egyben a Legfelsőbb Bíróság – elnöke és Balsai István fideszes képviselő. A vita oka az volt, a főbíró "szerencsétlennek" nevezte a hé...

Trackback: Új alkotmány: lejár a szavatossága? 2011.03.10. 09:05:07

Túl sok mindennel foglalkozik, túl sok mindent próbál meg szabályozni, és túlságosan is a 2010-es évek elejének gondolkodását akarja konzerválni. Hosszú várakozás után tegnap végre megismerhettük az új alkotmány tervezetének szövegét. A Véleményvez...

Trackback: Alkotmányos kérdőjelek 2011.03.10. 01:05:01

Ha minden jól alakul, érdekes alkotmányunk lesz! Nem, most nem a tervezet központozási hibáiról beszélnék - van benne eltévedt vessző bőven -, hanem arról, hogy lesz benne például konkrétan még egy igazi kotta is. Sőt, ha jól értem, talán még pallosjog...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

xcrow · http://falevel.freeblog.hu 2011.03.10. 13:20:40

@Zus: én biztos fiatal és idealista vagyok a 3X évemmel :-) Nme hiszem, hogy polgárháború lesz, sem hasonló apokalipszis. Szerintem túl gyorsan akarjuk azt látni, hogy mi is alkalmasak vagyunk a demokrácia nevű játékra. Sajnos nem, ezt ki kell várni, fel kell nőni hozzá, tanulni kell. És szerintem ezt még tanulni fogjuk pár évtizedig, mire kicsit már tudunk jól játszani. Pont olyan, mint a bölcsesség: nem lehet siettetni, erőltetni, egyszerűen érni és tapasztalni kell hozzá. És a tapasztalásban a sok zsákutca, buktató, pofára esés is benne van.

Zus 2011.03.10. 13:21:45

@Nathan D'Xantine: persze, pont erről beszéltem. Ezekre mi szükség van ?

Igaz Magyar 2011.03.10. 13:24:40

@Zus: Jó, de miért nem lehet ezt elfogadni. Ilyenek vagyunk és kész.

Ha hagynának élni akkor csiszolódik az! :-)
De nem hagynak, mert mindíg kell egy bölcs vezír aki megmonnya a tuttit.
(lehetőleg iskolázatlan, vagy funkcionális analfabéta, vagy soha egy munkahelye nem vót olyan vezír legyen)

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2011.03.10. 13:28:47

@Nathan D'Xantine: igen, mi kölcsönöztük nekik. De majd vissza is kérjük!

Zus 2011.03.10. 13:29:36

@xcrow: pontosan. Így jár az a nemzet, aki a szociális és kultúr fejlődésben hirtelen lépcsőfokokat akar átugrani. Viszont, ha nem tesz és nem próbál felzárkózni, akkor meg óhatatlanul eltapossák a környező népek, a világ. Miután a magyarok még akkor is feudalizmusban éltek, mikor a fejletteb európai országokan már demokráciák, alkotmányos monarchiák, stb. léteztek, így a normális történelmi fejlődésünkben mégcsak az ipari forradalmat követő köztársaság-félénél tartanánk. Úgy 200 évvel lemaradva, mondjuk az angolokhoz vagy a franciákhoz képest. Ez ugye így nem maradhatna. Tehát merészen ugrottunk előre egy nagyot (nagyot álmodtunk) és bevállaltunk egy olyan társadalmi berendezkedést, amihez nem voltunk elég érettek és amúgy is típusidegen volt nekünk (pártállam). Most átugrottunk megint valami másba, a rablókapitalizmusba. Innen már csak 150 év a lemaradásunk másokhoz képest. Hurrá. Csak én nem győzöm már kivárni, hogy lefaragjuk a lemaradásunk.

Zus 2011.03.10. 13:33:20

@IgazMagyar: ja-ja, ahogy mondod. Csak pont az előbb véstem egy másik kommentre, hogy társadalmi fejlődésben el vagyunk maradva vagy 150 évvel. Ekkora elmaradásban nem tudunk csiszolódni, hát nincs rá sem időnk, sem lehetőségünk. Különben eltaposnak. Ez a baj.

Na most az ilyen "senki sem tudja, hogy mi legyen" nevű zavarosban halásznak a megmondóemberek. Ha elég nagy a pofájuk és elég büdös is, akkor a nép attól elájul és vakon követi a Vezért. Mint a birkák a vezérkost, akinek a nyakában ott a kolomp.

Arrius (ex-Nathan D'Xantine) 2011.03.10. 13:33:21

@midnight coder: "A vármegye egy régi hagyományos megnevezés felújítása. Nem igazán látom mi ezzel a baj."

Baj? Semmi. Azonkívül hogy értelmetlen, és felesleges.

Olvasgatva alkotmánytervezetet az süt belőle, hogy voltképp, nem hoz semmi újat. A leglényegesebb talán az önkormányzati és kormányzati ciklusok elválasztása amely (bár a motováció nyilván megkérdőjelezhető) alapvetően helyes lépés.

Ami ezenkívül van, annak egy része egyszerűsítés és ésszerűsítés, a másik kisebb része pedig szimbolikus ökörködés lényegtelen dolgokon.
Utóbbinak vélhetőleg egyetlen célja van. elfedi azt, hogy itt bizony kevésbé születik új alkotmány, mint 1989-ben.
Így mindenki rágódhat ezeken és nem tűnik fel senkinek, hogy a FIDESZ valójában NEM alkotmányoz.

Aztán ez az erőlködés olykor röhejessé válik (és ezzel sokat tesz a hagyományok és az "új" alkotmány lejáratása érdekében.
Pl amikor ugyanott elvvé tesszük a magyar nyelv védelmét, ahol a "Legfelső Bíróság" magyar neve helyébe a latin Curia állíttatik.

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2011.03.10. 13:33:42

@Zus: én még tovább megyek. Államilag finanszírozott papnövendékre mifaszszükség van?

Egyébként meg vicces, de ha jól tudom, épp hogy a műszaki területen a legtöbb a diplomás munkanélküli. Túl speciális ugyanis a tudásuk, egy bölcsész meg alkalmazkodik a helyzethez. Én például informatikus-féle vagyok, pedig bölcsészként végeztem! :)

Igaz Magyar 2011.03.10. 13:34:16

@Zus: nem, mert ha belegondolsz a most "szalonképes" finnugor elméletbe akkor mi "Magyarul beszélők" lépten-nyomon átvettünk mindent. Elég bizarr, csak végig kell gondolni józan paraszti ésszel.

Adva van egy nép aki szuper lovakon megszervezi az évszázad bevonulását, több oldalról biztosítva a "lakosság" védelmét, de még ló szava sincs, azt is a szlávoktól veszik át (nyereg szava, az bezzeg vót)

Amúgy a szlovákok ezt a dilemmát 1 huszárvágással elintézik: a szlovák ősi nép, senkitől semmit nem vett át.

Tényleg jellemző ez a "ló két oldala" elmélet. Sosem tudunk a középúton megmaradni. :-)

Arrius (ex-Nathan D'Xantine) 2011.03.10. 13:35:28

@Zus: Igaz is! Nem kell ide se politológus, se közgazdász!
Képezzünk csak informatikusokat! Mit informatikusokat? Eleve Bill Gates-eket! ;)

Vagy nyúljuk vissza a Rákosista hagyományokhoz, és legyen mindenki kazánkovács, vagy traktoros! :D

Igaz Magyar 2011.03.10. 13:36:01

@Humperdickk: Hehe, én meg informatikus féle aki bölcselkedik.. :-)
Na te jártál jobban!

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2011.03.10. 13:36:14

@Nathan D'Xantine: azért a magzati élet védelme, az extra szavazati jog, a vallás mint közös hitvallás deklarálás vagy a részvénytáraságok kizárása a közbeszerzésekből elég húzós módosítások.

Arrius (ex-Nathan D'Xantine) 2011.03.10. 13:36:50

@IgazMagyar: Az a szalon, ahol a finnugor elmélet bármire is képes, vélhetőleg egy disznóól... :)

BaaZooKaa 2011.03.10. 13:38:11

@IgazMagyar: Középúton mint pl. Svájc a második világháborúban?

Arrius (ex-Nathan D'Xantine) 2011.03.10. 13:38:36

@Humperdickk: OK. A magzati élet védelme most is áll. Az extra szavazat nincs kidolgozva.
A közbeszerzésből pedig nem az Rt-ket kell kizárni, hanem a politikusokat.

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2011.03.10. 13:39:35

@IgazMagyar: a ló szavunk ugor eredetű, a manysiban például "law". (Ejtsd kábé: "lau".) Tudtommal ezen túl ismeretlen eredetű, azaz még az sem kizárt, hogy belső fejlődésű...

Zus 2011.03.10. 13:41:26

@Humperdickk: én meg fegyverszakértő, pedig mérnökként végeztem. :-) Azt hiszem, hogy ennyire nem lehet elválasztani a végzettségek utáni munkanélkülieket. A diplomás munkanélküli központban meg dögivel vannak a bölcsészek.

Államilag finanszírozott papnövendékekre semmi szükség. Azokat finanszírozza csak bátran az egyházuk.

Fentebb véste valaki, hogy ésszerűsíteni kéne a diplomás képzést, meg kéne szüntetni a funkcionális analfabétizmust, piacképes diplomákat kéne ajánlani a hallgatóknak, biztosítani kéne a külföldi tapasztalatszerzést... mit írjak még le megint ? Mások már mindent megvéstek.

Zus 2011.03.10. 13:44:02

@Nathan D'Xantine: félreértettél. Piacképes diplomákra gondolok. Ha nem piacképes a régész, bábművész, a színész, a politológus, akkor azokat NE képezzünk egy ideig. Ha majd az informatika és a közgazdaság, esetleg az orvos nem lesz piacképes, akkor meg azokat ne.

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2011.03.10. 13:45:08

@Nathan D'Xantine: "a magzat életét a fogantatástól kezdve védelem illeti meg". Erről eddig egy szó sem volt, a "magzat", ill. "fogantatás" szavak a hatályos alkotményban elő sem fordulnak.

Arrius (ex-Nathan D'Xantine) 2011.03.10. 13:48:29

@Humperdickk:
Szóval nem mondtam, hogy az alkotmányban.

1992. évi LXXIX. törvény

a magzati élet védelméről

A Magyar Köztársaság Országgyűlése annak tudatában, hogy

- a fogantatással induló magzati élet tiszteletet és védelmet érdemel;

- a magzati élet védelme a gyermeket váró nőkről történő fokozott gondoskodással valósítható meg, ugyanakkor a magzat egészséges fejlődését biztosító feltételek megteremtése elsődlegesen a szülők felelőssége;

- a terhességmegszakítás nem a családtervezés és a születésszabályozás eszköze;

stb...

Igaz Magyar 2011.03.10. 13:49:01

@BaaZooKaa: úgy, hogy tisztelünk minden elméletet.

Pl. ezekben a származás meg nyelv-rokonítás elméletekben több a rejtélyes összefüggés meg a spiritusz mint egy Dan Brown könyvben.

Ilyenből simán lehetne összeszedni egy milla turistát havonta, csak támogatni kéne nem kirohanni ellene, meg Grespik-félékre bízni.

Az igazságot meg nem hiszem, hogy bárki jogosult eldönteni.

Arrius (ex-Nathan D'Xantine) 2011.03.10. 13:49:34

@Humperdickk: Valamiért az emberek mostanában hajlamosak azt hinni, hogy ami nincs az alkotmányban az már nem is törvény...

Igaz ezt a hitet a FIDESZ is erősíteni látszik.

Zus 2011.03.10. 13:50:49

@IgazMagyar: várjál már, újabban már nem a finnugor a szalonképes elmélet az eredetünkről, hanem ez a török-szittya elmélet. Hol élsz te már ? Méghogy finnugor... az valami bolsi dogma volt...

Arrius (ex-Nathan D'Xantine) 2011.03.10. 13:51:02

@Zus: És mégis hogy a túróban lehet eldönteni, hogy mi piacképes? Megcsinálod, és ha piacképes akkor elkel.
És ami nem piacképes az nem kell?
Pl. ne legyen művészet, csak ha eladható?

BaaZooKaa 2011.03.10. 13:52:28

@Nathan D'Xantine: Olyan törvény van-e amelyik a gyermeket és a családot védi? Hogy például ne kelljen kolduljon, vagy ne faggyon meg a hideg lakásban, esetleg iskolába tudjon járni stb. Vagy ott már magára vannak hagyva a hús-vér emberek, ám egy még nem létező lényt foggal körömmel kell védni?

Zus 2011.03.10. 13:52:34

@IgazMagyar: a vérmagyar boltokban sem finn usánkát árulnak, hanem szittya sapkát.

Arrius (ex-Nathan D'Xantine) 2011.03.10. 13:52:44

@Zus: Nem a bolsevikok találták ki.
Az indogermanisztikából eredt...

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2011.03.10. 13:53:54

@Zus: utánanéztem:

www.afsz.hu/engine.aspx?page=stat_diplomas_pkezdo

Van ott egy excel, aszerint 2010-ben már 17,2%-kal a műszakiak vezettek a 14%-os pedagógusok előtt. Az meg nem mind bölcsész, van köztük TTK-s meg tanító, óvónő stb. is.

Arrius (ex-Nathan D'Xantine) 2011.03.10. 13:54:20

@BaaZooKaa: Szerintem is basszál le amiért hiányosan törvénykeztem az elmúlt évtizedekben!
Ha lefejeztetem a miniszteremet az megnyugtat?

BaaZooKaa 2011.03.10. 13:55:08

@IgazMagyar: Persze, hogy nem. De ha a bőrömön érzem egy rossz döntést, akkor jogom van ellenkezni ha hasonló döntésdübörgőket hallok szónokolni, akik csak elméletileg érezték a bőrükön a döntésüket?

BaaZooKaa 2011.03.10. 13:56:41

@Nathan D'Xantine: Nem. De jelzem, hogy a kutya nincsen megkötve. Amíg rólam és a családomról van szó.

Arrius (ex-Nathan D'Xantine) 2011.03.10. 13:57:23

@Humperdickk: És mivel a korai angolszász királyságokban a bírókat manysi lóval lehetett megvesztegetni, ezért lett az angol törvény a law...

Az egyébként meg tudnád mondani, hogy kik azok az ugorok?

Zus 2011.03.10. 13:58:04

@Nathan D'Xantine: sajnos, anapság nagyon úgy fest a világ, hogy az eladható számít csak és ne a művészet.

Ne rám haragudj emiatt, én minden műszaki beállítottságommal is pártolom és szeretem a művészetet. De rengeteg heylről, például jobber ismerősöktől hallom, hogy "kidobják a könyveiket, mert minek, nincs bennük pénz" !!! a gyerek ne olvasson feleslegesen kötelező olvasmányokat a suliban, mert "minek terhelik mindenféle használhatatlan tudással a gyerekeket" ?!!! Ezt pedagógustól is hallottam !!! Hát miféle jövőnek nézünk így elébe ?!

A piacképes diplomák kialakításához nem értek, gondolom én, hogy folyamatos piackutatás során lehet ilyesmit kidolgozni. Nem tudom. De olyasmi diplomákra gondolok, amik a végzéskor lesznek annyira kurrensek, hogy el lehet velük helyezkedni. Na jó, ahhoz kell még az egymiller munkahely is (pluszban, nem összesen !!!).

Arrius (ex-Nathan D'Xantine) 2011.03.10. 13:58:35

@BaaZooKaa: Hm. És a családod belső élete a kutyával mennyiben tartozik rám???
Nem egészen értem...

Zus 2011.03.10. 13:59:24

@Humperdickk: okay, nem értek a statisztikákhoz. Elfogadom, rosszul tudtam.

Bár, tegyük hozzá, hogy én csak azoknak a statisztikáknak hiszek, amit magam hamisítok. :-)

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2011.03.10. 14:00:28

@Nathan D'Xantine: ebben igazad van. De a 48/1998. (XI. 23.) AB határozat szerint "nem alkotmányellenes, ha törvény az állapotos nő súlyos válsághelyzete esetén lehetővé
teszi a terhesség megszakítását."

Innentől viszont az lesz.

Zus 2011.03.10. 14:00:37

@Nathan D'Xantine: elhiszem. De most mégis a török-szittya eredet a menő.

Zus 2011.03.10. 14:01:38

@Nathan D'Xantine: illetve a harcos török-szittya elmélet a békés rénszarvas tenyésztő finnugor elmélet helyett.

Arrius (ex-Nathan D'Xantine) 2011.03.10. 14:01:40

@Zus: Haragszik a rossznyavaja! :)

Ha hiszel a piaci erőkben (bár "Laurie és Fry"-tól tudjuk, hogy az csak mese, mint a Mikulás) akkor tudod, hogy nem kell szabályozni.

XPS 2011.03.10. 14:02:08

@xcrow: nem érünk rá várni!
22 évet elcsesztünk a gengszterváltás óta!
Még 20 elcseszett év és én már a hamut is mamunak mondom.
De a gyerekeim fiatalsága is oda. Ezt nem engedhetjük.
Inkább vegyünk egy Csendes óceáni szigetet ezeknek a megalomán majmoknak és legyen ott az Orbánság, mi meg élhessünk itt normálisan.

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2011.03.10. 14:05:10

@Nathan D'Xantine: ja. A vogulok (manysik), osztjákok (chantik) és a magyarok. A vogulok érdekes népek egyébként: messze fenn élnek északon, de minden évben lecsónakáznak délre, vesznek egy lovat, felviszik északra és ott feláldozzák az isteneknek. Teszik ezt azért, mert többezer éve még sokkal délebbre éltek (akkor még velünk), és akkor még lovasnépek voltak. Érdekes dolog ez, a tradíciókkal... :)

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2011.03.10. 14:05:49

@Zus: igazad van, ezt is még az elmúltnyócévben hamisították. :))

Zus 2011.03.10. 14:07:03

@XPS: magyar-japán határt ! Minek venni szigetet, ha el is foglalhatunk egyet- A magyar haditengerészet Horty Miklós repüléphordozójának a bombázókötelékei sikeres csapást mértek Bouguainville szigetére, amit a haditengerészet egységei náhány órás ágyúzás után selfoglaltak. Éljen a csendes óceáni Orbánság szigete.

Arrius (ex-Nathan D'Xantine) 2011.03.10. 14:12:32

@Humperdickk: És ugye ebben az országban olyant még nem láttunk hogy alkotmányellenes cselekedet megtorlatlan maradt volna...

Komolyabban.
Nyilván senki nem fog kinyíratni senki emiatt. Nyilván a dolgot ugyanúgy meg lehet majd kerülni, ahogy eddig.
Legfeljebb lesz egy új AB szeánsz, ahol Stumpf öcsi megizzad majd az önrendelkezés joga kérdéskörében. Aztán kihozzák, hogy mely esetekben érvényes az anya önrendelkezési joga, és mely esetekben a magzat joga.
Megjegyzem eddig is ez ment, csak nem az AB előtt.
Illetve AB-nak AB, csak nem az.

Arrius (ex-Nathan D'Xantine) 2011.03.10. 14:18:13

@Humperdickk: Hát nem. :D
Az onugorok, a hunugurok, és még pár verzió a hun birodalom maradványnépeiből.
(Mi az onugorok révén vagyunk benne részben a buliban.)
Eredetileg ezek voltak az "ugor" népek. Ők egy elegáns(?) húzással később kikerültek a csoportból.

Amit ma(100 éve) ugor-nak nevez a finnugorisztika az egy sima nyelvi fikció. Ráadásul még annak is gyatra.

Arrius (ex-Nathan D'Xantine) 2011.03.10. 14:19:38

@Zus: Borneo és Celebesz,
magyar volt és magyar lesz!

Zus 2011.03.10. 14:22:00

@Nathan D'Xantine: amíg az anya önrendelkezési jogai nem törvényben lefektetettek, addig mindig mindenkinek a hangulata fogja eldönteni, mikor önrendelkezhet az anya. Ez pedig gyalázat.

Ugyanakkora gyalázat, mint az, hogy az anya nem rendelkezhet a saját testével és testi épségével. Lehet, hogy most egy ide nem illő vitát fogog generálni, de egy magzat addig semmmi és senki, mg az anyjától fizikailag elválasztva őnállóan nem kezd működni. Értsd: nem vesz önállóan lélegzetet, nincs önálló keringése, kiválasztása, stb. tehát mindazok a biológiai folyamatai automatikusan nem működnek, amik egy bármilyen felnőtt embernek. Addig a magzat NEM KÉPES AZ ÖNÁLÓ LÉTRE, NEM ÉL, tehát semmilyen olyan jogok nem illetik meg, amik egy élő embert. És egy anya hadd döntse már el, hogy mikor és mi módon kockáztataja egy abortusszal a saját testi épségét, életét, társadalmi megbecsültségét !

Innetől kezdve, pontosan hogyan is értendő az, hogy a férfiak és a nők Magyarországon egyenjogúak egymással ? Idehaza egy férfi bármit megtehet a testével, egy nő meg nem ?

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2011.03.10. 14:27:03

@Nathan D'Xantine: az ugor külső népnév, olyan, mint a "hungár". Olyan törökösnek néztünk ki, és így elneveztek minket a on-guroknak. (Vagy valami ilyesmi...)Ugye: a minket 1241-42-ben feldúló mongolok sem tatárok voltak, mégis tatárjárás volt itten, nem "mongoljárás".

A belső népnévről írásbeliség hiányában fingunk sincs, de valószínűleg kábé úgy hangzott, hogy "monjs". Ebből lett a manysi és a magyar is.

Arrius (ex-Nathan D'Xantine) 2011.03.10. 14:27:36

@Humperdickk: "Teszik ezt azért, mert többezer éve még sokkal délebbre éltek (akkor még velünk), és akkor még lovasnépek voltak. Érdekes dolog ez, a tradíciókkal... :) "

Valóban azok.
Pl ez a sztori arról szól, hogy a marhái régen is istenháta-külsőn nyomultak. Aztán ahogy kereskedtek a déli lovasnépekkel, átvettek tőlük pár dolgot. Teszem azt a lóáldozatot, ami náluk egybemosódott egy(náluk) ritka és misztikus lény imádatával.
Tehát ahogy ma, úgy régen is leeveztek, eladták a prémjeiket, vettek áldozati állatot, aztán hazamenvén azt jól feláldozták.

Hagyomány, persze. Csak nem úgy ahogy a finnugoristák előadják.

agyamelhagyom 2011.03.10. 14:30:01

@Humperdickk: Mind a szittya-hun, mind a finn-ugor elmélet butaság. Mi itt éltünk a Kárpát-medencében, attól fogva, hogy a Föld forgása lelassult és kialakultak a vizu-k, hegu-k, law-ak, taw-ak, saw-ak stb.
Félre a tréfával: lehetséges hogy nagy múltunk volt. Csak a vérmagyarok lejáratják az elméletet ezzel a borgőzös, "mi vagyunk az élet eredője" dumával. A finn-ugor elmélet ellen szól, hogy a magyarság a legnépesebb tagja a csoportnak, mégis a legjelentéktelenebb oldalágba suvasztották be, és a nyelvcsalád neve sem őrzi a nevét, csak a mesterségesen kreált "ugor" szó. Elképzelhető, hogy a manysik és hantik vándoroltak keletre, majd északra, és ezért fogytak el ennyire, míg a magyarok maradtak a helyükön. A finnek, lappok, észtek még korábban elindultak észak felé. Persze bizonyítani nem lehet. A győztesek által (át)írt történelem nagyon piti szerepet hagyott meg a magyaroknak, ezért értem meg részben (érzelmileg) a nagy szittya elméletben hívőket.

BaaZooKaa 2011.03.10. 14:30:43

@Humperdickk: Ennek a szép történeti visszapillantásnak a tükrében, szerinted 800-1000 év múlva mit fognak mondani rólad, rólam az akkori leszármazottjaink?

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2011.03.10. 14:32:14

@Zus: a gondolatod védhető, de én azt az öntudat, vagy, ha úgy tetszik, lélek születéséhez kötném. Annak pontos ideje vita tárgya, de felteszem a központi idegrendszer kialakulásának lehet köze hozzá. Az meg az 5-6. hét előtt nem jellemző. :)

BaaZooKaa 2011.03.10. 14:34:20

@Zus: Teljes mértékben egyetértek.

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2011.03.10. 14:34:23

Hagyjuk ezt a finnugrászatot, nekem ez szakmám, és fáj, ha bántjátok. Sírni fogok!

Arrius (ex-Nathan D'Xantine) 2011.03.10. 14:35:21

@Humperdickk: Nem. Onugorok azok a népelemek voltak amelyek a hun központi területeken újjászervezték a hun birodalom népeinek egy részét. Aztán ez a birodalom felbomlott, és három ágra szakadt. Egy részük alkotta a griffes-indás második avar hullámot, más részük bolgár néven az Al-Duna vidékére ment egy része meg helyben maradt a kazár birodalom peremén. Az utóbbi társulathoz tartozott valószínűleg néhány "törzsünk".
Azért neveznek egyes források onogurnak/hunugurnak minket mert azon törzseink révén azonosítottak minket, akik kétszáz éve még "onugorok" voltak.

A lovasnépek birodalmai vagy a vezető törzs/törzsek neve után neveztetnek, vagy sima számolás alapúak. Ha jól emlékszem az onugor "tíz törzs"-et jelent.

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2011.03.10. 14:39:34

@BaaZooKaa: ezt fogják mondani: "there were our ancient forefathers, dunno', mogor I think, but I can't remember, where they live, sorry, m'am."

Persze az akkori angol nyelvváltozatban.

Arrius (ex-Nathan D'Xantine) 2011.03.10. 14:39:53

@Humperdickk: Ja! És hogy mondjak olyat is, hogy De! :D
Tatárok voltak. A mongol birodalom tatár törzshöz tartozó csapatok adták Batu seregének jó részét. Ez alapján mondjuk mi tatárnak.
Ua. mint az onogur téma.

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2011.03.10. 14:41:45

@Nathan D'Xantine: tíz nyilat jelent. De hagyjuk, mondom, a nyelv attól még finnugor, melyet komoly török (kséőbb szláv, még később német, latin) hatások értek. Ez van, és erről nem is akarok vitatkozni. Fogjátok fel úgy, hogy ez a vallásom! :)))

BaaZooKaa 2011.03.10. 14:44:48

@Humperdickk: Ebben az esetben, miért jó ha tudjuk a ló szó etimológiáját? (önös érdekeinken kívül) S mit számít mikor alakul ki a lélek?

BaaZooKaa 2011.03.10. 14:47:00

@Nathan D'Xantine: Nem. Védi a családi udvart, hogy elméleti, hatalomittas törvénykezők kint maradjanak.

Arrius (ex-Nathan D'Xantine) 2011.03.10. 14:47:08

@Humperdickk: Ámen! :D

(Finnugor, bár a nyelvet beszélők jó 2/3-a magyar, a magyar nyelvemlékek 500 évvel verik a finnt, 800-900-zal a többi szórványt, és a szóösszetétel második tagja (az ugor) egyértelműen "törökös" népeket takar, akiket kihagyunk a nyelvcsaládból)

Hozsanna néked logika! ;)

Arrius (ex-Nathan D'Xantine) 2011.03.10. 14:48:26

@BaaZooKaa: Ja! Ahhoz kevés lesz a kutya...
Sajnálom, de ez van.

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2011.03.10. 14:49:12

@BaaZooKaa: de az a poén, hogy nem tudjuk. Azt tudjuk, hogy a vogulban is megvan.

Van egyébként egy elméletem, miszerint mi találtuk fel a lovaglást, és ez abban az időben akkora civilizációs előnyt jelentett, hogy a török-iráni többséghez képest sokkal alacsonyabb lélekszámunk ellenére is fent tudtunk maradni évezredekig, mint nép. De ez csak elmélet, semmi alapja nincs!

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2011.03.10. 14:49:51

OFF:

Az Európai Parlament a módosítás után is elítéli a médiatörvényt

Epic fail: a néppárt egy része is megszavazta...

ON

Arrius (ex-Nathan D'Xantine) 2011.03.10. 14:50:13

@Humperdickk: Bocs! Ha szakmád, nem bántom!
Cserébe ígérd meg, hogy nem mondasz rosszat a V43-as vilanymozdonyokról! Köszi! ;)

nyulasmisi 2011.03.10. 14:51:16

Humperdickk, mondd, hogy a "szűkebb pátriárkánkban"-t csak viccből vagy véletlenül írtad!

BaaZooKaa 2011.03.10. 14:51:25

Aki információkat halmoz fel és kifinomult szűrőket, logikai kapcsolatokat alakít ki és használ az nem több mint egy közepes számítógép egy jobbacska szoftverrel. Nem ez növeli az ember értéke.

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2011.03.10. 14:53:23

@Nathan D'Xantine: a v43-asokról? Azokról a lassú, tohonya, totális konstrukciós félreértésekről?! :)))) (Egyébként meg mijaz?)

BaaZooKaa 2011.03.10. 14:53:51

@Nathan D'Xantine: Eddig bevállt a blöki. Nem univerzális faj. Saját fejlesztésű, a családom védelmére tenyésztve.

BaaZooKaa 2011.03.10. 14:59:23

@Humperdickk: Én például egy szoftot készítek, próbálok fejleszgetni vagy 15 éve, amelyik megérti a magyar nyelvet és értelmezi, majd kategorizál egy MAGYAR szöveget. Saját projekt, senki sem támogat, vagy segít benne. Szerinted ha sikerül segít majd túlélni egy pár magyarnak (most nem konkrét emberekről van szó)?

Arrius (ex-Nathan D'Xantine) 2011.03.10. 14:59:54

@Humperdickk: most zokogok, és Hunfalvy fotókat égetek bosszúból...

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2011.03.10. 15:03:07

@nyulasmisi: persze. De ezen már túl vagyunk.

Elenben akkor már elárulom a megoldást: Lasponya a Sok hűhő semmiért polgárőre, egy felkapaszkodott, buta ember, aki folyton idegen szavakat használ, de rosszul. Például ilyeneket mond: "genitális koponya", "törvényszéklet", meg "degenerációhoz" (Mészöly Dezső fordítása). Mint a fenti képzeletbeli levél írója.

Azért rossz viccet magyarázni, mert e szerint nem volt jó vicc... :))

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2011.03.10. 15:05:56

@BaaZooKaa: ja, boldogult tudóspalánta koromban én is részt vettem egy ilyen projetben. Tök jól haladtunk, aztán a befejezett főnévi igenevek vs. múlt idejű igék betették a kaput. Nem is lettem tudós...

agyamelhagyom 2011.03.10. 15:10:22

@Humperdickk: Rendben, én is vallom hogy a finn-ugor nyelvek rokonok. Csak valahogy máshogy jött ez ki... Bocs a szójátékért :)
De ha már említetted a monj gyököt, akkor nem érdekes hogy csatlakozik a szó másik jelentése a témához? A mony régen tojást jelentett :) A fogantatás (vagy a születés?) kezdetét. Tudom hogy az ember nem madár, de valahol a fogantatás-születés-nagykorúság és az ahhoz köthető jog itt is látható. Tapasztalatom szerint a terhesség védelme a 3. hónaptól fontos. Ettől kezdve a vetélés/magzatelhajtás már komoly kockázattal járhat. De addig az anya dönthessen. Sok fejlődési rendellenesség addigra kimutatható és senkinek sem kívánom hogy idős korában a felnőtt gyerekét pelenkázza. Hol húzódik a személyiségi jog határa?

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2011.03.10. 15:15:26

@agyamelhagyom: ja. Meg mi van, ha megerőszakolja a 14 éves lányát az apja. Vagy ha az anya élete kerül veszélybe, ha megtartja a magzatot. (Ritka, de előfordul.) Különben meg ez hülyeség: régen is tilos volt az abortusz, és régen is volt abortusz. Csak mondjuk többen haltak bele.

Szabályozi kell a kérdést, az tény. De nem így.

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2011.03.10. 15:18:56

@agyamelhagyom: bocs, helyesbítenem kell: nem monj, hanem manj.

Elnézést. Ezek fontos dolgok, oda kell figyelni. :)))

BaaZooKaa 2011.03.10. 15:19:31

@Humperdickk: Az a nyelvtani rész. szerencsére én csak a kivétellistáknál kaptam agyérgörcsöt, de már az le van tudva. A kategorizálás ami egy ideje tart. Hatalmas meló, de elengedhetetlen szövegértelmezéshez (nem elemzéshez).

Arrius (ex-Nathan D'Xantine) 2011.03.10. 15:23:22

@Humperdickk: Persze, hogy szabályozni kell.
Dehát őszintén! Egy 1/3-ad részt KDNP tervezettől mit vártál?
Én pl elégedetten nyugtáztam, hogy az óvszerhasználatot nem tiltják már a preambulumban!

BaaZooKaa 2011.03.10. 15:27:09

@Nathan D'Xantine: Ahány kor annyi törvény. Lásd Onán a barbár cikkelyt a bibliából.

agyamelhagyom 2011.03.10. 15:33:15

@Humperdickk: ha már off, akkor legyen igazi. Én most bújtam bele a Kiefer szerkesztette Magyar Nyelv című könyvbe, gyarapítom szerény tudásom.
ON

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2011.03.10. 15:34:21

@BaaZooKaa: ja, az a jövő. Nyelvtani elemzéssel, szintaxissal semmire nem lehet menni, azt már egy ideje lehetett sejteni... Pechemre én szintakta voltam, és kvázi megdöglött alattam a ló.

Hol is hallottam, hogy mit kell ilyenkor csinálni? :))

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2011.03.10. 15:35:18

@agyamelhagyom: ja, a Kiferből még szigorlatoztam is. Édes Istenem: 15 éve!

BaaZooKaa 2011.03.10. 15:36:16

@Humperdickk: Hümmm... Egyesek szerint hamar kell keresni valakit akit lóvá tehetünk.

BaaZooKaa 2011.03.10. 16:05:28

A kivétel erősíti a szablyát: www.fn.hu//files/zold/puczi%20arch%C3%ADv%20hang.mp3
Nekem annak az eseményeknek a következtében halt meg nagybátyám. A cigányok segítségével menekült meg az unokatestvérem, Sütő András írónk meg túlélte a támadást. (sajnos az egyik szeme bánta) A fontos mit teszünk, nem amit tenni fogunk, vagy amit tenni szeretnénk.

BaaZooKaa 2011.03.10. 16:07:28

Itt a teljes cikk, ha valaki nem tudná mi történt. Ez is történelem.

Mike36 2011.03.10. 20:11:15

@redriot77: legalább nem fog eltunyulni a gép előtt, meg lúdtalpa sem lesz

potyus 2011.03.11. 15:38:00

Néhai Antal József mondta vala:
"tetszettek volna forradalmat csinálni"

Nosza itt az alkalom. Fülke forradalmon túl, tessék csinálni igazi forradalmat akinek nem tetszik az uram-bátyám, vármegye urzus.

Kandabula 2011.03.11. 20:26:17

Vármegye, grófi szérű, cselédsors, csendőrpertu, Tiborc panasza, méltóságos, kegyelmes, alázatos, őfőméltóságú, rokonok, vesszen Szerbia, Újvidék, kitántorgás, urambátyám, Orbán-Torgyán paktum, Alkotmány(?)Bíróság, Elvis Prlesley mint magyar drogos szabadságharcos, magyar-marokkói megnemtámadási érdekközösség, magyar-egyiptomi nehézipari feltámadás, terrorista-elhárítási fóbia, a magyar nyelv védelme a nyelvtantól, átnevezési kényszer, a múlt a jelen jövője. Viszonylag egyszerű és van még...

Kandabula 2011.03.11. 23:13:38

Miniszterelnök úrnak kívánok még nagyon sikeres nyasszaföldi együttműködési szerződéseket, ha már a szomszédokkal nem sikerül...

macamuca [IHUN] 2011.03.20. 04:00:45

@Humperdickk: nah, idáig olvastam (mingyá' folytatom), oszt elmentem megkérdezni a haveromat (bevallom, magamtól nem tudtam). A válasza után csak azt tudom mondani: bravo, Humperdickk! :))
Tehát: www.netlexikon.hu/yrk/Fmbgne/12508

Lasponya

Értékelés: Még nincs értékelve.

Dogberry, messinai városi rendőr a Sok hűhó semmiért című vígjátékban. Emberei egy kihallgatott beszélgetés alapján elfogták Boracchiót és cimboráját, a nehézkes ~ pedig kissé megkésve, de végül a kormányzó, Leonato elé tárta az ügyet, tisztázva ily módon annak lányát, Herót a rágalmak alól. Bugyuta, kétbalkezes, fontoskodva körülményeskedő alak ~, a hatalom bumfordi ágense, sokban hasonló Tuskóhoz, ám azzal ellentétben mégis csak van egy nagy érdeme: ő és hasonlóképp ügyefogyott beosztottai derítik fel azt a cselszövényt, amely a nagyurak gazsága, gőgje és hamis becsületeszménye miatt kis híján tönkre teszi egy ártatlan nő becsületét.

macamuca [IHUN] 2011.03.20. 04:30:02

@Humperdickk: Elenben akkor már elárulom a megoldást: Lasponya a Sok hűhő semmiért polgárőre, egy felkapaszkodott, buta ember, aki folyton idegen szavakat használ, de rosszul. Például ilyeneket mond: "genitális koponya", "törvényszéklet", meg "degenerációhoz" (Mészöly Dezső fordítása). Mint a fenti képzeletbeli levél írója.

Lám, elárultad utóbb :)) Így jár az, aki nem olvassa végig az összes kommentet :).
(pici mentegetőzés: a Sok hűhó semmiért című művet olvastam ugyan, de nem mostanában -kb 15 éve-, tán ezért nem volt ismerős a név. Node gugli haver segített :) Ezzel együtt ismételten csak azt tudom mondani: bravo! :) )
süti beállítások módosítása